/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Indkørsel
Fra : ans
Vist : 4653 gange
50 point
Dato : 18-09-05 17:53

Jeg er ved at gøre min have i stand, så den kommer til at være pæn og nydelig. Så bliver naboerne glade

Jeg har en indkørsel, bor på en koteletgrund, som er ca. 50 m lang og 2,5 m bred.

Er der nogle billige, men gode forslag til, hvad jeg skal "lægge" i indkørselen.

Der har tidligere ligget perlesten, som nu er trådt ned.

Perlesten vil jeg ikke have igen. De sten sidder fast i skosåler og bliver slæbt med ind

Derfor ligger de sten ikke mere i indkørselen

Nogle forslag til en billig penge

Point bliver forhøjet , når/hvis jeg får en god og "billig" løsning på en idé fra en af jer brugere.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 18-09-05 17:56

Muslimgeskaller får man næsten gratis.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 18-09-05 17:57

Muslingeskaller skulle der stå

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 18-09-05 18:05

Der kan lægges fliser (ikke så billigt med den indkørsel) - hvad med at asfaltere den ?
Du kan også selv støbe fliserne på stedet
-----------------------------
Jo jo - muslingeskaller ville da sikkert være ganske flot, men de bliver vel også slæbt med ind
Du kan jo også få lidt større sten (Nøddesten) - hvis de hænger i skosålerne, så er det godt nok et "voksent" mønster dine såler har
----------------------------------
.... ellers kan du lave det som en "gammeldags" allé - plant træer langs siderne, få et lag stabilgrus på, få det i første omgang tromlet, så sår du ellers græs hele vejen ned af midten - det er da osse flot
mvh
<\\Benny

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 18-09-05 18:08

Du kan også få fat i nogle gamle jernbanesveller og lægge ned i et hjulspors afstand. Om du så vil bruge dobbelt eller enkelt er op til din æstetiske sans og økønomien, men det kan gøres billigt. Sveller sætter sig ihvertfald ikke i skorillerne. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-09-05 18:16

Kig i brugtmarkeder, gul og gratis o.lign og se om du ikke kan finde nogle belægningssten billigt. Det er det absolut nemmeste at holde for fremtiden.

Ps. Hvordan går det med stokerfyret, har du fået et nyt op?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-09-05 18:17

Min indkørsel skal ikke asfalteres, det bliver for dyrt, men kunne se pænt ud, hvis det ville blive som vejbelægningen

Der kan ikke plantes noget ved siderne.

Til den en side er der et raftehagn og til den anden side levende hegn (hæk)

bennymanden flere gode ideer

Hvad hedder de sten, som er næsten sorte/koksgrå og ca. 2-3 cm i diameter, hvis man kan sige diameter, når stenene ikke er runde?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-09-05 18:20

Jernbanesveller er det ikke dem, der er giftige?

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 18-09-05 18:23

Jo Ans, men det er "naturelskeren" og "storprogrammøren" da kold over for

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 18-09-05 18:23

På genbrugspladser og hos nedrivningsfirmaer kan du finde bjerge af knækkede fliser i alle mulige farver og størrelser. De er enten gratis eller meget billige. De er lidt vanskeligere at lægge end hele fliser, lidt af et puslespil. Men de kan give et meget spændende spil. De kan også lægges imellem eller udenfor de tidligere nævnte sveller.

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 18-09-05 18:28

De sten du er inde på ans - det er nok dem der kaldes "skærver" - de er typisk lavet af knust kvarts eller anden bjergart, og kan skaffes gennem en vognmand, men de er altså heller ikke helt billige.
De fås iøvrigt i mange farver - lysegrå eller rødlige er de mest almindelige, men også sorte og blålige har jeg set.
Hvad er der nu galt med et rigtig godt gammeldags hjulspor
<\\Benny

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-09-05 18:30

De koksgrå sten hedder norske skærver og er af granit, men de er bestemt ikke billige. Arne er måske inde på noget. jeg har selv forsøgt med nogle 50 x50 fliser som jeg har smadret og lagt som mosaik på en terrasse og fuget med beton der var farvet mørkt af et eller andet pulver jeg fik af en murer. Det så nu vældigt pænt ud. Jeg har dog fjernet det igen da vi har lavet haven om siden.

Undskyld det med stokeren det var jo ikke dig, med Vaxen der skulle have nyt

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 18-09-05 18:36

Jernbanesveller er ikke mere giftige end så meget andet der benyttes i haver rundt omkring i landet. Og dette er jo ikke en have, men en indkørsel. Mange anlægsgartnere bruger sveller i deres haver og der undervises i lægning af sveller på landets gartnerskoler. Så NEJ der er ikke noget galt i at bruge jernbanesveller. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 18-09-05 18:37

P.S.: Trykimprægneret træ bruges også i tonsvis, og det er langt giftigere. Og så skal det først produceres. Jernbanesvellerne er ren og billig genbrug.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 18-09-05 18:40

Du kunne bruge nogle sten som græs kan gro igennem, f.ex:
http://www.rbr.dk/ProduktBesk.asp?Sten_ID=21&MenuID=2&Vitem=57

Eller typen med 8 kantede sider.

Det er vist ikke helt billigt

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 18-09-05 18:56

Okay arne......

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 18-09-05 19:19

Du kan spørge de der kører asfalt om, de gange de får for meget asfalt med så må de dumpe den et sted ogda kan du spørge om de ikke kan dumpe den hjemme hos dig? Jeg kender en der har gjort det,Kostede kun nogle bayere.
alimak

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 18-09-05 19:25

Vælger du at anvende jernbanesveller, så hav lige med i dine overvejelser, at jernbanesveller er imprægneret med creosot, som er tjæreholdige fenolforbindelser, der kan forårsage allergi og eksem ved hudkontakt, og er mistænkt for at kunne forårsage kræft..

Ja det er en indkørsel, ved det godt ..Og Ans har sikkert ikke tænkt sig at solbade i indkørslen...men men men, det kan jo ikke udelukke, at børn og dyr færdes i jordhøjde!

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 18-09-05 19:36

creamy -> Når anlægsgartnere bruger det i haver, er det også OK at bruge det som kørelag i en indkørsel. Og frygten for creosot er som så meget andet vildt overdreven. Det er da ikke meningen at børn eller hunde skal ligge og sutte på en indkørsel, i hvertfald ikke mere end de sutter på asfalt (der også er giftig ad H. til). Lad os nu lige lade alm. fornuft råde i denne sag. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-09-05 19:37

Jernbanesveller er udelukket, har slet ikke været i mine tanker til en indkørsel. Forstår slet ikke at det kan anbefales.

Det er nok nogle skærver, jeg skal have fat i.

Er der en eller anden, der har erfaring med skærver. Ja jeg ved at jeg skal betale for at få dem smidt på fortovet. Det gør jeg så også. Så er der min søn og hans venner, der vil fordele dem rimeligt, med vejledning fra undertegnede

Skal der under de der skærver lægges noget grus eller er det i orden bare at smide skærverne på det, der er i forvejen?.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 18-09-05 19:49

Jeg har nu lov til at fortælle at creosoten ikke er særlig hensigtsmæssig at anvende i naturen. Selv efter 50 år i naturen er der kræftfremkaldende stoffer i creosotimprægneret træ. På en solrig dag vil man kunne observere tjærestoffer på overfladen af svellerne, fordi varmen giver anledning til at der frigøres creosoten fra de indre dele af svellerne..

Min fornuft (og jeg er IKKE naturvejleder) siger mig, at det er noget lort arne
Og jeg er hamrende ligeglad med hvad du mener. Jeg giver blot Ans relevante oplysninger, der findes omkring brugen af jernbanesveller - og kan så heldigvis se, at hun er ikke er dum..

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 18-09-05 20:04

creamy -> Nu siger du "selv efter 50 år". Optagne jernbanesveller har ligget i solen på de danske jernbaner i langt over 50 år, og deres afsvedning af creasot er meget meget lille. Selvf. har du lov til at komme med din mening om "såkaldt" relevante oplysninger. Dine oplysninger er desværre bare farvet at SKRÆK mere end reel VIDEN. Dine oplysninger om hvordan creasot virker i træ handler om NYE sveller og IKKE GAMLE sveller der er blevet pensioneret efter 100 år på de danske jernbaner.

Så din HÅN er malplaceret.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 18-09-05 20:08

Jeg tror faktisk, at du er den eneste jeg er stødt på i net sammenhæng, der opfatter alle der er uenige med dig i dine betragtninger, som ondsindede, hånende individer..

Du er og bliver en lallende kanduvrag, der ikke tåler at andre kan have en anden mening end dig..

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 18-09-05 20:10

Skynder mig at rette EN lallende til ET lallende, ellers kommer du vel med en hånlig rettelse!

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 18-09-05 20:15

Men du udtaler dig stadig dumt om noget du IKKE har helvedes megen forstand på. Du vil som sædvanligt bare ikke indrømme det. Når jeg skriver HÅN, hænger det sammen med at DU skriver:

Min fornuft (og jeg er IKKE naturvejleder) siger mig, at det er noget lort arne .

Hvis ikke DU kan se at det er en hånlig bemærkning, så er der squ noget galt med dig. Hvis IKKE bemærkningen var hånende ment, kunne du have udeladt parantesen. Og DIN fornuft er bygger på SKRÆK i stedet for reel VIDEN.

Hvor er fornuften i det???

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-09-05 20:29

Jernbanesveller i en indkørsel?????? + gamle kunste fliser jow jow sikken flot indkørsel, jeg kan få.

arne.jakobsen

Du kan da ikke mene at jeg skal investere i jernbanesveller. Nye eller gamle. Svellerne skal jo graves ned, hvis det skulle være muligt at køre på dem.

Jernbanesveller er og bliver giftige.

De "nye" sveller, som du omtaler kan jeg ikke bruge til noget som helst. Det er jo ikke et bed, jeg skal have lavet i min indkørsel, men en "kørebane".

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-09-05 20:34

Ja, det er jo min tråd, så xx dit bud på jernbanesveller er næsten så godt som dit bud på en altanbarnevogn.

Jeg skal ikke have jernbanesveller i min indkørsel. Basta

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 18-09-05 20:38

For at vende tilbage til det du spør´om ans (de kan squ kaste med mudder og sten et andet sted )
..... om du først skal have lidt grus på det afhænger af hvor fastkørt og hvor hullet din nuværende indkørsel den er - er den nogenlunde jævn og godt fastkørt, så behøver du ikke andet end lægge et lag skærver på ---
er den derimod hullet, så vil jeg tilråde et lille læs stabilgrus til at fylde i hullerne og så skærver
Stabilgrus er særlig godt til dette formål, fordi det har en konsistens som gør, at det kan tromles / stampes , ja eller køres ganske hårdt og stabilt, på den måde får du bygget en holdbar "vej" ned til jeres hus.
---------------------------------
Og da du har næsten valgfrihed med hensyn til farven, så kan i få en flot indkørsel, hvis i beslutter jer for at ofre skærverne een gang for alle
god fornøjelse med det
mvh
<\\Benny

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 18-09-05 20:38

Kære bedrevidende, altvidende, kloge, intelligente Arne..

Læs side 49 i Miljøprojekt nr. 728 2002, Teknologiprogrammet for jord. og grundvandsforurening - og kom så tilbage og fortæl alle os dumme, uvidende, uintelligente fjolser, at det er skide godt for naturen, at vi graver jernbanesveller ned rundt om i naturen..

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 18-09-05 20:43

Nå, der må i undskylde
... det var hverken mudder eller sten, men noget så fint som jernbanesveller
--------------------------------------
........ pas nu på ingen får en kæp i øret

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 18-09-05 20:59

Fuck U. ans. Det kunne du jo have skrevet for længe siden.

Fuck U. creamy. Den rapport er NETOP en af de sædvanlige SKRÆK-kampagner. Og den omtaler IKKE 100 år gamle jernbanesveller. Det VED jeg, jeg abonnerer nemlig på DMU's Miljørapporter.

Og hvis I er så helvedes kloge, hvorfor skriver I så ikke et brev til Gartnerskolerne m.fl. og fortæller hvor uendeligt giftigt sveller er?

Nej vel? Masser af ord og ingen reel viden, andet hvad I lige kan finde via Google. De seneste point jeg så ans fik, var for 2 opslag på Google, om noget hun ikke vidste en skid om. Der var flere kommentatorer der havde viden om sagen, men NEJ spørgeren synes at ans var SÅ dygtig fordi hun igen igen igen kunne finde ud af at søge på Google.

Dybt latterligt.

ans. Andre har sagt at nogle at mine råd til dig i denne tråd ikke var helt skøre og havde muligheder, men med din Patologiske holdning til mig, kan dit seneste svar jo ikke undre.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-09-05 21:12

arne.jakobsen

Hvordan skal jeg lægge jernbanesveller i en indkørsel?

At du er den eneste der ikke kan forstå at der er tale om en køre/gåflade kan jeg jo ikke gøre for.
Dernæst anbefaler du jernbanesveller. hvor har du sidst set det som en indkørsel??????????

De fleste i dag unge som gamle ved ,at svellerne er noget man skal holde sig langt fra.

JEG BURDE MÅSKE HAVE SKÅRET DET UD I PAP, SÅ ALLE KUNNE FORSTÅ DET. DER ER TALE OM EN INDKØRSEL TIL MIN BOLIG. NU VIL JEG GERNE HAVE EN ANDEN BELÆGNING PÅ END DEN TIDLIGERE. DEN TIDLIGERE BELEÆGNING ER SLIDT NED. ALLE DE SMÅSTEN ER BLEVET BÅRET MED IND I HUSET.

HAR DU ARNE.JAKOBSEN ET SERIØST BUD SÅ ER DU VELKOMMEN TIL AT FORTSÆTTE. DIT RÅD OM JERNBANESVELLER KAN DU GLEMME ALT OM.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-09-05 21:24

Citat
arne.jakobsen Dato : 18-09-05 20:59

Fuck U. ans. Det kunne du jo have skrevet for længe siden.

Var der noget i spørgsmålet, som du ikke forstod?

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 18-09-05 21:28

Tag dig i agt for den mand, der kender svaret, før han forstår spørgsmålet

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 18-09-05 21:36

Godt du har fornften i behold Ans

Læs spørgsmål 10 -> http://www.legepladssikkerhed.dk/hyppigt_stillede_sporgsmal.htm

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 18-09-05 21:39

Sten på størelse med kastanjer er da også flotte, og jeg tror heller ikke de synker så nemt.
Ellers er fliser altid flot, dem kan man tit få et sted i nabolaget til gratis afhentning.

Ja creosot er giftigt......... i flydende tilstand, ellers ikke.
Mener kun fabrikker blev nedlagt grundet det var for farligt at arbejde med for personalet.
Og jeg kan faktisk ikke huske OM de fabrikker blev nedlagt.
Derimod findes der hvist ikke noget bedre form for træbeskyttelse.
Tror faktisk det kunne se hammer cool ud med en indkørsel lavet i jernbane svelger, eller blot lavet på en anden måde, men samme prænsip.
Anderledes og flot. Og i den grad holdbart.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 18-09-05 21:40
Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 18-09-05 21:46

Gamle Jernbanesveller er FORBUDT at genbruge Trine, så det er underordnet om det kunne se cool ud!

Citat
På grund af creosots skadelige virkning er det i dag ulovligt, at anvende creosotbehandlet træ ved etablering eller renovering af udendørs faciliteter - som f.eks. højbede, indkørsler og sandkasser, som mennesker kommer i kontakt med. Ligeledes er det forbudt at anvende creosotbehandlet træ til indendørs faciliteter, hvor mennesker opholder sig.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 18-09-05 21:49

Skærer det lige ud i pap i tilfælde af nogen IKKE har fattet budskabet..

Læs spørgsmål 10 -> http://www.legepladssikkerhed.dk/hyppigt_stillede_sporgsmal.htm

Citat
Vi har en hel del gamle jernbanesveller, de er ret pæne, men vi har ikke brug for dem mere. Vores nabo er interesseret i at bygge en sandkasse af dem. Vi er blevet i tvivl om det er tilladt at bruge dem til en sandkasse.

Man må slet ikke genbruge gamle jernbanesveller, det er ganske enkelt ulovligt. Selv om svellerne er gamle kan de fortsat afgive stoffer, der er kræftfremkaldende. Svellerne må ikke brændes af, og I må heller ikke smide dem væk som almindeligt affald. I bør kontakte jeres kommune, for at høre om hvilke regler der er for at skaffe sig af med svellerne.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 18-09-05 21:55

Citat
Fuck U. creamy. Den rapport er NETOP en af de sædvanlige SKRÆK-kampagner. Og den omtaler IKKE 100 år gamle jernbanesveller. Det VED jeg, jeg abonnerer nemlig på DMU's Miljørapporter.

Og hvis I er så helvedes kloge, hvorfor skriver I så ikke et brev til Gartnerskolerne m.fl. og fortæller hvor uendeligt giftigt sveller er?

Nej vel? Masser af ord og ingen reel viden, andet hvad I lige kan finde via Google.

Fuck U Arne.
Tænk jeg tror du lyver, når du påstår du abonnerer på DMU's Miljørapporter

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 18-09-05 22:02

creamygirl< i så fald er det da ærgeligt.
er nu ikke sikkert det ville afholde mig fra at bruge dem anyway, men det er så en anden snak.
men,,, man kan jo blot bruge gamle telefonmaster i stedet for eks.
Ved godt at dette sikkert falder udenfor smagen.
Men så er der jo ikke så mange forslag tilbage. Læg fliser eller sten.
Der findes mange former for fliser.
Der findes fire kantede fliser, eller 6 kantede fliser, eller 8 kantede fliser.
Der findes også nogle i en skæv facon der hælder til venstre, eller måske kan du være heldig og finde nogle der hælder til højre.
Der findes også mange former for sten.
Eks kan du få nogle der er runde, eller nogle der er knap så runde. Så er der den lidt større form for sten, fås også i rund eller mindre rund. Der er blandet farver, samt de lidt mere ensfarvede.
Men det er alt sammen et spg om smag og behag.
Jeg så engang en sten som var sort på den ene side, med en buet overflade, hvor det så gik mere over i noget rødt.
(vil se om jeg kan finde et link) Men, denne form for sten ligger måske aligevel i den dyre ende.....såååå
Mener også nogle sten kan være lidt skarpe, så man skal nok passe på når man træder på dem.
(her tænker jeg især på børn) Men dem kan man jo frasortere når de kommer med læset.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-09-05 22:11

Citat
Tror faktisk det kunne se hammer cool ud med en indkørsel lavet i jernbane svelger, eller blot lavet på en anden måde, men samme prænsip.
Anderledes og flot. Og i den grad holdbart.

Det tror jeg også, men

1. Svellerne er giftige.

2. Det ville også kræve et større arbejde at få dem lagt i gå/kørehøjde.

Gentager lige mig selv, JEG SKAL IKKE HAVE SVELLER.

Jeg har en container stående (haveaffald), den bliver hentet i morgen. Så vil jeg spørge vognmanden om skærver, som bennymanden omtalte.
Det lyder som om, det er det jeg skal have i min indkørsel.
Min indkørsel er ikke helt jævn, men det er ikke så meget der skal rettes ud, det kan min søn og hans venner nemt klare

Vender tilbage i morgen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-09-05 22:11

Mine forældre har skærver i deres indkørsel, i den går farve, den kan jeg godt anbefale dig, det bliver flot. Der er også skrevet noget med nøddesten, hvis nøddesten og lega sten er det samme, kan det ikke anbefales, de bliver knust når man går på dem (men er stang gode i blomsterbedene, det holder på vandet og der kommer ikke så meget ukrudt)

Accepteret svar
Fra : buch78

Modtaget 50 point
Dato : 18-09-05 22:28

Hejsa

Vi går også med planen om at få granitskærver i vores indkørsel. da vi kender flere som er meget glade for det...

Du kan se farver os priser på denne side.. de er dog lidt dyre hos dem

http://www.sandmanden.com

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 18-09-05 22:44

Skal du først have tømt i morgen ans ? - det er måske 2. gang
-------------------------------
...... nu er der jo knap så meget i postsækken fra kandu.dk at det kan betale sig at starte flyveren for at få den med i din container
---------------------------------------------
....... så jeg venter til næste gang
mvh
<\\Benny

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-09-05 22:45

buch78

Det var lige det jeg søgte, men vil lige undersøge priser andre steder

Og så skal jeg lige omregne fra m3 til m2. Jeg ska have dækket ca. 100- 125 m2

Vender tilbage i morgen

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-09-05 22:48

bennymanden

Jeg forlængte tiden med containeren, det kunne bedst betale sig. Men nu er der også top på

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-09-05 23:04

Ulempen ved en indkørsel med knuste skærver eller nøddesten, er at det hurtigt bliver kørt "grimt", så man skal ud med riven hele tiden og stenene ender med tiden uden for kørebanen eller bliver kørt ned i undergrunden.

Hvad med en kombination:
Få fat i nogen brugte fliser, læg to rækker (kørespor) og fyld resten ud med knuste skærver (alternativt, læg fliserne i to rækker , fyld op med jord og så noget robust, lavtvoksende græs.

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-09-05 23:06

Forresten, så hænger det der knuste granit, altså mere i fodtøjet end de små perlesten (kan ligefrem skære sig fast i bløde såler), og granitten kan splitte f.eks. gangens klinkegulv ad, med ridser.

Det havde ikke særlig lang levetid på min gårdsplads.

mvh dova

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-09-05 23:57

her er en god side med bla ærte sten og nøddesten http://www.jjstenoggrus.dk/prisliste01042005.htm

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-09-05 09:16

Ans.... mine forældres indkørsel blev etableret for et år siden, skærverne ligger hvor de skal, selv om deres bil bliver kørt ind og ud op til flere gange om dagen. Vi har heller ikke oplevet at få det med ind selv om skoene er nok så rillede, og jeg er ret så sikker på, at jeg havde hørt om det, for det er et sprit nyt hus, hvor det ville have ærgret dem, hvis det gik ud over trægulvet, men der er vel også forskel på størrelsen af skærver.

Kommentar
Fra : bass281

Dato : 19-09-05 21:53

hvis du vælger granir skærver skal du fordele dem i din indkørsel med et lag tykkelse på ca. 3 cm. Hvis du ligger mere på "synker" din bil i det og det er ikke behageligt at gå i.
Du kan ligge en fiberdug under skærverne til at forebygge ukrudt, men den holder ikke ukrudtet helt væk.
men så er det nemt at sprøjte for de enkle ukrudt der vil komme.
skærverne kan du købe hos forsk. entrepenører til forholdsvis billige penge. jeg har lige købt 2 M3 for 700 kr

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 21-09-05 20:00

sådan skal det nemlig gøres, helt korrekt bass281

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-09-05 20:29

Jeg skal bruge ca. 6 t skærver. Skal dække ca. 120 m2 af 3 cm tykkelse.

Tilbud fra 2 uafhængige ca. 3.200 kr. incl. moms og levering.

Der bliver sprøjtet for ukrudt, før ny belægning bliver lagt. Jeg ved godt at det ikke kan holde ukrudt nede, men hvis det bliver vedligeholdt med at fjerne ukrudt, så er det vel en god løsning.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-09-05 20:55

Ans..... Den løsning bliver du glad for, det bliver bare så flot. Det var da egentligt heller ikke så forfærdeligt dyrt syntes
jeg

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 21-09-05 21:11

ans - det lyder både som en god og rimelig billig løsning
---------------------------------
Var det din containervognmand som kunne levere til den pris ?
mvh
<\\Benny

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-09-05 21:23

Min containervognmand var 10 kr. billigere end en anden vognmand, som jeg fik anbefalet

Jeg tror nu, at jeg vil bruge min "egen" containervognmand, da det er et mindre familieforetagende, og så er han altid "stabil"

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 21-09-05 22:11

Ok - 10 kr pr kubikmeter eller pr ton ?
---------------------------
Det skal nok blive godt, så må du have sat drengene i gang med at jævne skærver
hilsen
<\\Benny

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-09-05 15:34

Det er på tide, at jeg lukker spørgsmålet.

Det ender med at blive skærver 11-16 mm mørk grå. Dermed basta. Ingen sveller til mig. Måske er det de sveller som i tidernes morgen blev fjernet i mine sønners børnehave jeg kunne få/købe

Skærver har set ligge flere steder og kan ikke se at skærverne bliver knust for så at blive slæbt med ind. Det ser ud til at være /blive et fast køre/gå og cykleunderlag.

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 23-09-05 15:44

Det lyder fornuftigt ans
---------------------------------
Jeg tror du får en både stabil "kørevej" og en nydelig indkørsel
God arbejdslyst ......
hilsen og god week-end
<\\Benny

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-09-05 16:22

Jeg giver buch78 point i denne tråd, så opretter jeg en ny til bennymanden.

God weekend

Hilsen ans

Godkendelse af svar
Fra : ans

Dato : 23-09-05 16:28

Tak for svaret buch78.

Du ledte mig på vej med billeder af skærver Men som du selv skrev, så er de ikke lidt dyrere, men meget dyrere der.

God weekend

Hilsen ans