/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
WOW - World Of Warcraft
Fra : epidedymittis
Vist : 448 gange
50 point
Dato : 18-09-05 16:00

Er der nogen der kan fortælle mig, hvad det er der er SÅ fantastisk ved dette spil? Hva handler det om? Er det ikke bare Diablo2 i ny udgave? Hvorfor er det blevet så populært, på så kort tid? Der har ikke været nogen reklamer for spillet, så markedsføring er der ikke lagt megen vægt på.

Spillet koster i sig selv lige under 400kr, og UDOVER det beløb skal man også betale et månedligt gebyr for at spille! Er det korrekt? Hvordan kan det være, at man ikke frit kan spille et spil, man i forvejen har givet så mange penge for?

For mig er det en gåde..!

Kommentar
Fra : ME.alexander

Dato : 18-09-05 16:12

Ok for at starte med månedsbeløbet: Det siges at de skal bruge de ekstra penge til at holde de mange servere oppe
Og ja man skal betale for at spille det, og for at købe spillet.
Grunden til at det ikke behøves reklame er at dem der køber det snakker MEGET om det, det har jeg i hvert fald selv fundet ud af. Det giver et vildt godt indtryk på dem der har spillet det og de snakker om det.
Spillet er en slags Diablo 2 men det her er forskelligt da der er meget mere man kan. Man kan fx lave læder ting fra dyrenes skind. Hvilket du skal have en profetion til det. Du kan gå på auktions hus for at købe ting som andre har sat til salg. Du kan angribe folk fra horderne. for at duelere skal begge parter acceptere det. Der er omkring de 1500 missioner af hvad jeg ved af og der er kæmpe bosser hvor der skal ca. 40 af max lvls (60 er max lvl) for at dræbe dem. Der er mange forskellige lande ikke bare 5 ligesom i D2. Hvert land har sin ejer. Horde eller Alliance. Det er de færreste der er neutrale. Du kan ikke bare tage en waypoint du kan endten vælge at gå hele vejen mellem byerne/stederne du vil hen ellers kan du tage en hyppogrif.

Personligt syntes jeg spillet er meget godt, men for trættende i længden. Har selv spillet det, men stoppede. Jeg kan dog godt foreslå spillet. Mange af mine venner har spillet det meget længere tid end mig og spiller det så ofte som muligt.

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 18-09-05 17:35

Har ikke en dyt forstand på det spil, men min knægt på 25 spiller det meget lige for tiden, især med vennerne.

Lillebror på 10 er oz fjollet med det.

Accepteret svar
Fra : Trine08

Modtaget 60 point
Dato : 18-09-05 17:39

Nu har jeg aldri spillet WOW men SWG (ca det samme) SWG er blot feder, og noget mere udviklet, et større spil simpelthen. Kan så undre mig at der er flere der spiller wow.

Jeg kan prøve at beskrive mit liv i SWG for dig, så kan du måske få en fornemmelse af spillet.

Mine forældre er jæger, derfor ligger det i mit "blod" og jeg har per natur en smule nemmer ved at tage en jæger uddandelse end en der er ud af entertainer familie (hvis man kan sige sådan)

Jeg fandt dog hurtigt ud af jeg ikke skulle være jæger.
Jeg faldt for kriger uddandelsen.Terakasi master hedder det (TK) Jeg gik længe i skole, og trænede meget.
Under min uddandelse mødte jeg en dreng: Draigon, han var færdig udlært og kendte derfor en masse gode steder og træne, og lærte mig hvordan jeg brugte de rigtige angrep på de rigtige tidspunkter, så mit angrep blev så godt som muligt.
Tit fløj vi til Naboo (en planet) og via vores bikes (flyvende mortorcykel) tog vi ud til en grotte.
der var nogle tiger som vi kæmpede imod, og der lærte han mig at angripe rigtigt, så jeg ikke døde.
Med tiden faldt vi for hinanden og blev kærester i spillet. (hehe)
Nå ikke vi gad kæmpe og træne, tog vi til fede butikker og købte lækert tøj.
Eller gik blot en tur i byen og mødte spændene sjove menesker der står og snakker.

Der finders 10.000 former for tøj, så ikke 2 spiller ligner hinanden.
Der finder alt lige fra hverdags tøj til arbejdstøj, jæger tøj, kriger tøj, entertainer tøj, smede tøj, flyver tøj, pænt tøj, grimt tøj, billigt, dyrt, sjælent, hatte, støvler i læder, gummi, metal, horn eller ben.
Handsker, jakker, trøjer, t shirts, undertrøjer, shots, kapper, frakker, sandaler.
Smykker, halskæder, fingeringe, armbånd øreringe...ALT...dyrt billigt og sjælent. Dårlig kvalitet og go kvalitet.

Nogle folk er uddandet til netop at fremstille tøj eks.

Efter jeg havde mødt Draigon, gik der stærket med min uddandelse. Jeg blev hurtigt Terakasi master og kunne nu tage på nogle missioner der gav gode penge.
Jeg tjente godt, da jeg arbejdede en del, og fik hurtigt råd til et hus.
Dette hus har jeg indrettet smukt med billeder, sofaer, skabe med alle mine ting i, computer, tæpper stole senge osv osv osv.

Nogle folk er uddandet til og lave netop Møbler. Andre fremstiller huse (akitekter eks)

De folk der laver møbler skal bruge en del læder.
ud over min TK uddandelse var jeg også en go jæger, så tit tog jeg på jagt og fandt en masse go læder.
(med tiden har jeg lært at finde de gode steder)
Det læder kan jeg så sælge til en møbel fremstiller.

Når man gå på jagt, er man nødt til og være flere om det, ellers bliver man simpelthen dræbt.
Derfor finder man 7 andre der også skal på jagt, og tager afsted sammen.
Derved er spillet meget socialt.
Når man skulle på jagt tager man somregel til Dantoine. (en planet)
Jeg lander mit fly på en lille banegård, hvor der er ALT for mange mennesker. (hehe)
Der er altid nogle der står og råber op om hvad de sælger af ting.
Andre fare rundt og leder efter Jagt grupper som er i samme uddandelse år som dem selv.
Masser af folk står og danser, spiller musik.
Nogle står og sælger dyr, mens andre sælger healing.
Nogle står bare og pjatter,,,,,,,,,,og andre blære sig med deres våben,,,,og en helt tredie gruppe har glemt hvorfor de kom.
Ja, der sker altid noget på Dantoine,,,, i mine øjne et snusket sted.
Jeg kan huske jeg engang tog til dantoine for at jage.
Da jeg lander i lufthavnen, som ca er på størelse med Svendborg banegård (lille)
Er der ca 200 menesker........ og der er bare i KRIG !
Jeg fatter ikke en hat af hvad der sker....og fare forviret rundt. Ingen har tilsydenladende overskud til at sætte mig ind i hvad der fårgår, så pludselig står jeg midt i det hele og bliver angrebet.
det viste sig så at 3 Dark Jedi forsøgete at overtage Dantoine, og angrep alle omkring sig.
Jeg er langt fra stærk nok til at slås med en Jedi, så jeg var nær død af det ene skud jeg blev ramt af.
Jeg gemte mig bag en bygning til kampen var overstået. Og plejede mine sår
Efter et kvarters kamp døde de 3 Jedis endelig, og der fladt ro over Dantoine.
Der er stadig fuld af folk, som griner, snakker og er rystet over kampen. Nogle har stadig ikke fattet hvad der forgik.
En tredie mand, (og det grinte jeg meget af) render rundt i den store folke mængde og råber:

Move A long peopel....... Nohting More to See Here........ Move A Long !

Nå, tilbage til Jagt gruppen......
Hvis ikke alle i jagt gruppen forstår hvordan man angriber, bliver vi drabt.
Derfor er det vigtigt at man kan tale sammen, og somregel vælger vi en bestemt mand til at styre angrebene.

Med tiden har jeg fået rigti mange penge mellem hænderne, og køber derfor flotte ting (tøj, fly, motorcykler osv) Mit våben er af finer slags osv osv osv.

Mine brødre og venner fra real life spiller også, så vi begyndte at bygge en by.
jeg havde gode kontakter og skaffede derfor alle huse samt vores rådhus til meget billige penge.
Simon (min bror) var våben smed, og kunne derfor skaffe en masse bilige våben maskiner.
Andre medlemmer kunne skaffe andet, og derved havde vi pludselig en by med alt hvad "fatig folk og ikke uddandet folk" kunne ønske sig. Disse maskiner blev stilt op til fri afbenytelse for byens indbygger.
Når man bor i en by, betaler man skat, så på den måde fik vi penge ind.

Ja, som du måske kan fornæmme er der altid noget der skal laves.
Men meget af tiden går også med pjat og blær
Der er ca 8 planeter, og på alle disse planeter er der byer, hemlige steder, grotter, underjordiske gange.
Her kan man eksemplevis komme på en mission, og skal dræbe alle i en bestemt grotte, eller befri nogle fanger.
Dette for man så penge for og tit et våben eller en sjælden genstand.

På andre planeter er der kæmpe drager, som bære en special perle som er mange penge værd, disse drager er dog ekstrem svære at slå ihjel. Derfor er denne perle så værdigfuld. Perlen bruges til en Jedis lyssværd. Så efterspørgelsen er stor.
Jeg har hvist aldri været helig nok til og få en drage nedlagt
Det græver det rigtige tøj, og de rette folk, og de rette våben. Ja, og så skal man også lige kunne finde ud af og samarbejde. Så det er slet ikke så ligetil.

Jeg er nu blevet BH- Bounty hunter, og tjener penge ved at dræbe Jedis (hehe)

min bror Mike har via en mission fået et gigantisk fly som han kan bo i.
Oppe i toppe er der vinduer, så er er en fed udsigt over hele galaxen.
Han er Pilot, og bruger derfor meget tid på at nedlægge andre rumfæger.
ja, jeg kan knap styre et fly, jeg er jo ikke uddandet i den retning.

Alt i alt.
Det fede ved WOW eller SWG er netop at man for lov at opbygge et liv i com verden.
Masser af venner og "oplevelse"
Kan kun anbefale det, men pas på, det er vanedandende.

Her kan du se screenshots fra spillet, du skal blot scrole lidt ned: http://starwarsgalaxies.station.sony.com/content.jsp?page=Advanced%20Guide%20Player%20Cities

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 18-09-05 17:51

PS. jeg har spillet i et år. Og jeg kender kun 10% af spillet max,
Jeg har en ven som har spillet i 2 år, hverdag. Og tro mig...han spiller hverdag. når jeg logger på msn om morgenen, kan jeg se han står optaget, og det samme når jeg går i seng om aftenden.
Ja, det er lidt extreamt. men beviser blot hvor stort det spil er.
ja, og så er han ikke engang halvt så god som andre spiller enu.

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 18-09-05 18:02

lige en ting til.
Se Sceenshotsne bagfra... ellers er du 2 år tilbage i tid ca, og spillet har jo udviklet sig en del siden da.
Puha,,,har ikke spillet længe, men for helt lyst til at genindstalere det.

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 18-09-05 18:04

Grunden til du betaler hver måned er jo netop fordi der bliver ved med at komme updates.
Derved kommer der heletiden nye ting med i spillet.
Eksemplevis har vi i SWG lige fået en Planet mere.
At vi betaler hver måned (som jeg got nok aldri har gjort)
Er blot med til at holde spillet igang.

Godkendelse af svar
Fra : epidedymittis

Dato : 18-09-05 19:15

Tak for svaret Trine08.

Jeg er meget imponeret! Hvor meget koster det at spille?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-09-05 19:26

Ca. 100 kr. om måneden, min søn betaler hver måned. Og det er ikke hver måned han spiller, men han vil ikke gå glip af noget.

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 18-09-05 19:43

Man skal sikkert ha prøvet det, for at finde ud af, hvordan det hele hænger sammen. Jeg kan ikke se det retfærdige i at skulle betale for et spil, man allerede HAR betalt for én gang. Men, som sagt, det hjælper nok at være i "miljøet".

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 18-09-05 20:43

jeps, som ans siger, 100 kr om månden.
Men jeg har aldri betalt til SWG og mine brødre samt venner har heller ikke... ve sgut hvorfor ???

Jo, det er rimligt at man skal betale, fordi at: spillet er jo online, så der kommer heletiden opdateringer. Spillet bliver større og større..... Nye planeter, nye fly, nye dyr, nye uddandelser. osv osv osv...
På den måde går spillet aldri i stå, uanset hvor mange år du så end har spillet.
Sagt på en aden måde, du kan ikke gennemføre spillet.
Selvom jeg ikke har spillet i 6 måneder, så står mit hus og mine maskiner aligevel rundt omkring.
Min bror Mike bruger af og til mit hus, og mine maskiner står og samler metaller fra jorden.
Så selvom jeg ikke spiller, er der en server/database som gemme mine ting.