/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
Gravid på p-piller
Fra : MathildeP
Vist : 625 gange
100 point
Dato : 21-10-02 19:54

Hejsa.

Går og overvejer at gå til lægen og blive testet, går nemlig med fornemmelsen af at være gravid. Problemet er bare at jeg er på p-piller, og mener ikke at jeg har "misset" nogle af dem. På den anden side så har min storebror præsteret at gøre sin kæreste gravid 3 gange, selvom hun var på p-piller, så jeg ved at det kan lade sig gøre.

Hvad jeg godt kunne tænke mig var at høre hvilke symptomer, der er nogle der har oplevet... Og samtidig om de har haft normal mens eller ej...

På forhånd tak.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 21-10-02 18:49

Jeg vil i alt fald foreslaa dig at stoppe med ppillerne med det samme hvis
du tror du er gravid. Hvis du saa finder ud af, at du ikke er, saa kan du
altid starte igen. Det er ikke saa smart at forstyrre for meget paa
hormonerne hvis du nu er gravid.

Pia

"MathildeP" <MathildeP.news@kandu.dk> wrote in message
news:41Xs9.148833$Qk5.5666761@news010.worldonline.dk...
> Hejsa.
>
> Går og overvejer at gå til lægen og blive testet, går nemlig med
> fornemmelsen af at være gravid. Problemet er bare at jeg er på p-piller,
> og mener ikke at jeg har "misset" nogle af dem. På den anden side så har
> min storebror præsteret at gøre sin kæreste gravid 3 gange, selvom hun
> var på p-piller, så jeg ved at det kan lade sig gøre.
>
> Hvad jeg godt kunne tænke mig var at høre hvilke symptomer, der er nogle
> der har oplevet... Og samtidig om de har haft normal mens eller ej...
>
> På forhånd tak.
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Accepteret svar
Fra : mango

Modtaget 100 point
Dato : 21-10-02 22:10

Spændte bryster, kvalme og træthed er nogle af de første symptomer du kan få. Jeg har været gravid 3 gange men havde ingen af de ovennævnte før efter et par måneder. Menses vil som regel blive noget uregelmæssig, altså hvis du bløder under graviditeten, Det kan lade sig gøre. En veninde til mig blødte i 5 måneder, derfor opdagede hun ikke at hun var gravid (hun var meget ung) Men jeg synes du hvis du ikke har lyst til at smutte til lægen lige med det samme, kan du købe en graviditetstest på apoteket, de er nu om dage temmelige sikre.
Held og lykke, med hvad der er lykken for dig
Knus Mango

Godkendelse af svar
Fra : MathildeP

Dato : 21-10-02 23:45

Tak skal du ha. Tror jeg smutter en tur på apoketet en af de nærmeste dage. Jeg har næsten konstant kvalme, og så har jeg lyst til de mest underlige ting, hvilket nok var det der gjorde at min kæreste har spurgt mig om ikke jeg tror jeg er gravid. Og så syns jeg min mave er blevet så underlig hård og stor det sidste stykke tid. Jeg har min mens som jeg plejer, men den bliver vel også "kunstigt" styret af p-pillerne. Dog kommer den ikke lige så præcist som den plejer (plejer at kunne stille klokken efter den) nu kan den svinge mellem 6 og 36 timer efter det normale...

Tak for dit svar...

Men derfor vil jeg da gerne høre lidt mere...

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 21-10-02 22:11

Hej
Det samme skete for mig , jeg ved så ikke om det var fordi det var mini
p-piller.
Ta`' og køb en test i matas.
hilsen
Pia
"Pia" <pia.a.reynolds@btinternet.com> skrev i en meddelelse
news:ap1eid$r02qf$1@ID-151207.news.dfncis.de...
> Jeg vil i alt fald foreslaa dig at stoppe med ppillerne med det samme hvis
> du tror du er gravid. Hvis du saa finder ud af, at du ikke er, saa kan du
> altid starte igen. Det er ikke saa smart at forstyrre for meget paa
> hormonerne hvis du nu er gravid.
>
> Pia
>
> "MathildeP" <MathildeP.news@kandu.dk> wrote in message
> news:41Xs9.148833$Qk5.5666761@news010.worldonline.dk...
> > Hejsa.
> >
> > Går og overvejer at gå til lægen og blive testet, går nemlig med
> > fornemmelsen af at være gravid. Problemet er bare at jeg er på p-piller,
> > og mener ikke at jeg har "misset" nogle af dem. På den anden side så har
> > min storebror præsteret at gøre sin kæreste gravid 3 gange, selvom hun
> > var på p-piller, så jeg ved at det kan lade sig gøre.
> >
> > Hvad jeg godt kunne tænke mig var at høre hvilke symptomer, der er nogle
> > der har oplevet... Og samtidig om de har haft normal mens eller ej...
> >
> > På forhånd tak.
> >
> > --
> > Leveret af:
> > http://www.kandu.dk/
> > "Vejen til en hurtig løsning"
> >
>

Kommentar
Fra : mango

Dato : 22-10-02 08:27

Hej Matilde
Ja det kan meget vel være at det er P-pillerne der giver dig blødningerne. Men hvor længe har du haft det sådan? Men jeg ville nok også stoppe med p-pillerne, hvis jeg var dig. Men husk at bruge anden prævention så! Hvis du nu ikke skulle være gravid aligevel... -og ikke ønsker det vel at mærke!
Det med at få lyst til "mærklige" ting synes jeg først kommer et stykke henne i graviditeten, det er min erfaring, jeg ved ikke hvad andre har af erfaringer?
Hvis din mave er begyndt at føles hård, må du være et stykke henne?
Mange venlige tanker
Mango

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-10-02 09:39

Hej

Som jeg har forstået det, er p-piller 100% sikre, hvis man tager dem som man
skal. Mini-piller derimod, er mindre sikre.

Det er da oplagt at gå til lægen, hvis du er usikker.

Marianne

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-10-02 09:45

"Marianne" <hoyen@lundbak.dk> wrote in message
news:3db50e5f$0$34793$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej
>
> Som jeg har forstået det, er p-piller 100% sikre, hvis man tager dem som
man
> skal. Mini-piller derimod, er mindre sikre.
>
> Det er da oplagt at gå til lægen, hvis du er usikker.
>
> Marianne
>
Jeg tror, det er rigtigt, at mini piller er mindre sikre, men der er nu
ingen metoder, der er 100% sikre. P-piller er vist 99% sikre, og det er jo
nok til, at der kan ske et "uheld" en gang i mellem.

Knus

Pia

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-10-02 09:44

Marianne skrev:

> Som jeg har forstået det, er p-piller 100% sikre, hvis man tager dem
> som man skal. Mini-piller derimod, er mindre sikre.

http://www.netdoktor.dk/sex_samliv/fakta/praevention_hvilken.htm
"Ingen metoder er 100 procent sikre, når man ser bort fra cølibat."

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk
Anonyme usenet brugere opfattes useriøst, indtil det modsatte er bevist

Kommentar
Fra : MathildeP

Dato : 22-10-02 17:22

Hejsa

Så har jeg været den lange vej ned til matas og hjem igen...

Håber lidt at testen virker for den siger at jeg ikke er gravid... Men det kunne da være dejligt hvis nu...... *SS*

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-10-02 15:49

hej marianne
i følge lægerne ( og dette ved jeg med sikkerhed ) skal man bare have en
dårlig dag ( hvad de mener med det ved jeg ikke ) før at pillen bare går
igennem systemet - lægerne på helsingør sygehus har mange af den slags
uønskede graviditeter . tag en snak med lægen hvis du føler dig usikker, men
der er ikke nogen 100 % sikkerhed

"Marianne" <hoyen@lundbak.dk> skrev i en meddelelse
news:3db50e5f$0$34793$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej
>
> Som jeg har forstået det, er p-piller 100% sikre, hvis man tager dem som
man
> skal. Mini-piller derimod, er mindre sikre.
>
> Det er da oplagt at gå til lægen, hvis du er usikker.
>
> Marianne
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-10-02 21:32

> i følge lægerne ( og dette ved jeg med sikkerhed ) skal man bare have en
> dårlig dag ( hvad de mener med det ved jeg ikke ) før at pillen bare går
> igennem systemet

Hej

Ja, nu jeg ser det på tryk, kan jeg da godt huske der var noget om, hvad I
skriver. Fx hvis man kaster op.

mvh
Marianne