/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Vittigheder / Spørgsmål
10  Tilde38 720
Hjælp til gåde Haster
Fra : thyfoon
Vist : 567 gange
500 point
Dato : 16-09-05 20:08

3 mænd går ind til købmanden for at købe en billig flaske rødvin de køber en flaske til 30 kr og betaler 10 kr hver da de er gået kommer købmanden i tanke om at flaske kun koster 25 kr og sender der for bydrengen ud med 5 kr i en kr bydregnen beholder selv 2 kr og giver de 3 mænd en krone hver de har alså nu betalt 9 kr hver alså 27 kr og bydrengen har 2 kr 27+2=29hvor blev den sidste krone af ?

Kommentar
Fra : ME.alexander

Dato : 16-09-05 20:10

Citat
og sender der for bydrengen ud med 5 kr i en kr bydregnen beholder

ka du godt selv se der er en lille fejl der?

Kommentar
Fra : ME.alexander

Dato : 16-09-05 20:12

ah nu forstod jeg den

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 510 point
Dato : 16-09-05 20:15
Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-09-05 20:15

Mændene betaler 30,- ialt, bydrengen beholder de to kroner

30 minus 2 er 28,- så der mangler ikke nogen penge

mvh dova

Kommentar
Fra : ME.alexander

Dato : 16-09-05 20:15

den sidste bliver jo ikke "væk" det er jo ligesom hvis du jo tæller fingre -.- du kan jo started med at tælle 1,2,3,4,5 på venstre hånd og så tælle 5,4,3,2,1 og så lægge 6+5 sammen = 11 -.-

bydrengen har 2 kr
mændene har fået 3 kr det giver jo 5 og det er hvad drengen har fået så det er jo tydeligvis bare lidt trik der er med -.-

Godkendelse af svar
Fra : thyfoon

Dato : 16-09-05 20:19

Tak for svaret ans. kanon

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 16-09-05 21:56

thyfoon -> Hvorfor lukker ikke dine spørgsmål? Det om Olielamper er jo forlængst besvaret. Du har været superbruger siden 2003, så du burde da vide hvordan man gør? I den første tråd hvor jeg mødte dig, sagde du at du var optaget på UNI. At du ikke selv er i stand til at finde svaret på dette spørgsmål via nettet (som ans jo har gjort), tyder IKKE på at du har ret mange brikker at flytte rundt med. Dova's og ME.alexander's svar vidner da om at de selv kan svare (og gør det). ans's svar er bare et resultat at en søgning på nettet. LÆR at søge på nettet, hvis du har en drøm om NOGENSINDE at blive optaget på nettet.

Når man kigger på din Superbruger-historik, kan man jo se at det ENESTE du ved noget om, er at bruge en Mobil-telefon (som alle andre teenagere). Så lad være med at fylde folk og mig med dine løgnehistorier om at du er UNI.

Vil du have ordentlig hjælp, skal du squ lære at stille gode spørgsmål og undlade at lyve. Skam dig.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-09-05 22:20

Selv tak thyfoon

Tag dig ikke af arne.jakobsen han får ofte sygelige tanker om andre brugere.

Hilsen ans og god weekend

Kommentar
Fra : etdye

Dato : 17-09-05 00:04

HVCAD ER ENDENLIG SVARET FATTER MINUS 9 * 3 FOR VÆREELSE + 2 BYDDRENG
= 27+2 HVOR ER DEN SIDSTE???????

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 17-09-05 01:25

øøø svaret er

købmand 25
købere 3
bydreng 2
I alt 30

Det er da let nok etdye

Kommentar
Fra : thyfoon

Dato : 17-09-05 02:18

tak ans jeg tager mig ikke af arne han er bare en virus her på kandu som vi åbenbart må lære at leve med jeg har *g* han kan ikke li at jeg er ordblind og har fået lov til at komme på uni specielparagraf men det er hans problem jeg er ikke matmatisk men sproglig og han har aldrig svart mig i en ande tråd når never mindet jeg har fået det jeg skal bruge og aj tak for at du kalder mig teenader (ved godt jeg staver a h t men du ved hvad jeg mener) jeg er godt nok 28 men jeg tager det som kompliment *s* god weekend til alle kanduer