/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Billigste opkald til mobil i udlandet???
Fra : Industri
Vist : 2161 gange
100 point
Dato : 16-09-05 18:46

Min datter skal rejse til Vietnam-Thailand-Laos samt Malaysia, i 3 mdr. Jeg vil gerne ringe til hende "derude". Altså fra min fastnet til hendes mobil. Er der nogen der har nogle gode forslag, så det ikke koster en bondegård??

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-09-05 18:56

Hvis din datter har mod på det, er det væsentligt billigere at hun køber en ny tlf. derude, og ringer hjem til jer (sådan har min bror gjort når han har været derude)

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-09-05 19:24

Hvilken fastnetudbyder bruger du?

Kommentar
Fra : ME.alexander

Dato : 16-09-05 20:59

Tjah jeg har også hørt at det er billigst at ringe fra mobil til mobil? Ved ikke helt om dette er nogen hjælp

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 16-09-05 21:43

jeg ved ikke om man kan ringe på skype til mobiltelefoner, men hvis det er muligt, burde det være væsentligt billigere end fra fastnet.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-09-05 21:56

Så vidt jeg ved kan man ikke bruge Skype, Skype er ligesom msn, fra pc til pc

Kommentar
Fra : Industri

Dato : 16-09-05 23:31

Til Norsted 1: TDC/Tele 2. Så vidt jeg ved er det vidst extremt at ringe mobil/mobil, Jeg vil gerne hørefra nogen der selv har været i denne situation, men forelbig tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : muldvarp1

Dato : 18-09-05 21:40

Der er mange forhold der gør sig gældende / vil din datter bruge sit DKnummer så koster det dig det samme som hvis hun er i DK , men så må hun betale for at modtage opkaldet i det pågældende land (dyrt) men spørg hendes teleudbyder.Umiddelbart vil jeg tro den billigeste måde vil være at hvis du har adgang til computer/bredbånd og hun køber taletidskort i de pågældende lande så kan du ringe via SKYPE OUT priserne er i Euro
LAOS 0,109
Malaysia 0,054
Thailand 0,107
vietnam 0,307
Mvh.Ejvind

Accepteret svar
Fra : lehrnarts

Modtaget 100 point
Dato : 18-09-05 22:19

Hvad med Lebara????

Der koster det til mobil:

Malyasia: 1,49 kr.

Thailand: 1,29 kr.

Vietnam: 2,69 kr.

Laos: 1,99 kr.

Lebara.dk...........

Kommentar
Fra : dkjoe

Dato : 19-09-05 17:10

Var der mig vil jeg købe sim kort i den ferie by man opholder sig i. så kan familien ringe med skype eller prepaid telekort den helt klart billigste mobile løsning. http://www.comon.dk/index.php?page=news:show,id=22905

Kommentar
Fra : Industri

Dato : 22-09-05 18:14

Mange tak for hjælpen, der er ihvertfald noget jeg kan bruge

Godkendelse af svar
Fra : Industri

Dato : 22-09-05 18:16

Tak for svaret lehrnarts.