/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Sætte vindue i
Fra : Frants
Vist : 656 gange
20 point
Dato : 21-10-02 13:31

Jeg har tænkt mig at sætte nogle små vinduer (60x60) i mit hus.

Skal jeg understøtte hullet foroven med en drager, før jeg laver plads til vinduet?

Kan væggen umiddelbart holde til at man laver et sådant hul,
jeg tænker presset fra alle murstenene ovenover?

Frants

Accepteret svar
Fra : stanley

Modtaget 20 point
Dato : 21-10-02 15:34

Du skal altid indsætte en overligger. Du kan roligt pille stenene ud og gøre plads til overliggeren. Skulle der falde en sten af (ovenover) kan den bare sættes ind bagefter. Vær i øvrigt opmærksom på, at den overligger du køber til udvendig brug har en grøn plastic-dims påsat, det betyder at den er frostsikker. Plastic-dimsen på den indvendige overligger er vist nok rød.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 21-10-02 20:02

On Mon, 21 Oct 2002 11:31:07 GMT, "Frants" <Frants.news@kandu.dk>
skrev:

>
>Jeg har tænkt mig at sætte nogle små vinduer (60x60) i mit hus.
>
>Skal jeg understøtte hullet foroven med en drager, før jeg laver plads
>til vinduet?
>
>Kan væggen umiddelbart holde til at man laver et sådant hul,
>jeg tænker presset fra alle murstenene ovenover?
>

Du skal sikkert have et ståltegl i ( hust til udendørs brug)

Men det er en murer der kan svare på det, men så skal han sikkert
have lidt flere oplysninger.

Vh Per
ICQ 8212837