/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Reperation af digital video kamera???
Fra : sutrow
Vist : 458 gange
125 point
Dato : 15-09-05 19:42

Hej jeg har et Sony digital video kamera, som desværre er begyndt på at vise et batteri-ikon på blå skærm hvorefter det så slukker. Jeg har prøvet med forskellige batterier og må konstatere at det er kameraet den er gal med. Mit spørgsmål er så, om der er nogen der kan henvise til en god billig privat/hobby reperatør, og som måske endda kan komme med et bud på hvad problemet med mit kamera egentlig er?

På fårhånd tak.

Vh.

Sutrow

Kommentar
Fra : dova

Dato : 15-09-05 20:10

Hvilke batterier har du prøvet?

Min mand fik foræret et digitalkamera for en tid siden, der lavede det der nummer, og det var altså dårlige batterier der var skyld i problemet.

mvh dova

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 15-09-05 20:13

Prøv om du kan komme til at rense polerne på kameraet med et viskelædder, hvis ikke der er ordentlig gennemgang får kameraet ikke strøm nok..

prøv et par gode genopladelige batterier.

Kommentar
Fra : litko

Dato : 16-09-05 08:28

Hvilken type camcorder er det du har og hvor gammelt er cameraet henholdsvis batteriet?

Hvilen type batteri er cameraet udstyret med?

Du skriver at det er et digitalt videocamera. Mener at alle Sony's digitale (Hi8 og fremad) videocameraer angiver batteriets ladetilstand. Hvad angiver den i minutter?

Kommentar
Fra : sutrow

Dato : 19-09-05 09:35

Det er et Sony Digital Handycam Dcr-PC103E, det er vel et par år gammelt og batterierne der er det nyeste max 1 år, har kun lithium batterier... Håber du i kan hjælpe ud fra det...

Kommentar
Fra : sutrow

Dato : 19-09-05 09:37

iøvrigt så blinker den grønne "power-indikator" mens seancen med batteri-ikonet står på...

Kommentar
Fra : sutrow

Dato : 19-09-05 09:39

Når jeg tænder kameraet, er der blå skærm med et Batt-ikon imidten det holde 5-10 sek, hvorefter kameraet slukker.

Kommentar
Fra : sutrow

Dato : 19-09-05 09:40

Er der nogen der kan sætte mig i kontak med en privat reperatør???

Mvh.

Dennis