/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
mistet nøgler. hvad gør jeg.?
Fra : solgaard
Vist : 1343 gange
200 point
Dato : 15-09-05 14:23

Hej alle..

Jeg har været så uheldig at miste mine nøgler på arbejde i dag.. desværre har jeg ingen ekstranøgle

kan ford lave en ny nøgle uden at skulle skifte låse og tænding.?

Mvh

Solgaard

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 210 point
Dato : 15-09-05 14:29

Ja det kan de godt, de skal bare finde låsenummeret

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-09-05 14:30

låsenummeret står i servicebogen, eller i handskerummet

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 15-09-05 14:33

ok. har også lige snakket med dem.

men de kan ikk finde låsenummeret da bilen ikke er købt hos dem fra ny..

og jeg har desværre ingen servicebog..

de sagde at jeg skulle komme ud med en lås og så kunne de lave en nøgle..

men så skal jeg jo ha brudt bilen op.. vhem gør sådan noget..? låsesmede..?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-09-05 14:37

Ford kan også tage låsen ud. Hvis der er startspærrer i, så er jeg ikke så sikker på andet, end at der skal en ny lås i.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 15-09-05 14:37

Har du abonnement på autohjælp ??
De hjælper gerne !!

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-09-05 14:45

Prøv at henvende dig til Ford, og oplys dem din bils stelnummer, så skulle det ikke være umuligt for dem, at skaffe en nøgle via deres impotør

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-09-05 14:52

medbrngende alle mulige dokumentationer kan der vel ikke være noget i vejen for at få udskiftet låsen og det er vist også det sikreste - udskiftning eller omstilling i og med nogen jo kan være i besiddelse af den nøgle der er væk

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 15-09-05 15:16

jeg gav dem også stelnummer men de kunne ikk se den fordi den ikk var købt hos dem fra ny..

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-09-05 15:36

Fordforhandlere har da den samme importør, kan man ikke selv ringe til importøren, for det er da rigtig mange låse der skal skiftes hvis det kommer dertil

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-09-05 15:37

Ford Motor Company A/S
Borupvang 5 D-E
2750 Ballerup
Tlf.: 43 48 07 00
Fax: 43 43 75 65

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 15-09-05 16:00

Hvor gammel er din ford-vogn Solgaard? Ved at autohjælpen og falck piller låsen op på en dør på et øjeblik. De har faktisk en bog med instruktion i at pille stort set alle biler op!

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 15-09-05 16:13

den er fra 11. mdr 95..

jeg er desværre bare ikk medlem af hverken dansk autohjælp eller falck

hvad kommer det til at koste mig sådan en omgang med at få bilen åbnet.?

skulle importøren så kunne fotælle mig hvilken forhandler han har solgt bilen til?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-09-05 16:26

Jeg vil tro en låsesmed koster ca 600 kr. Importøren skulle kunne fortælle hvem forhandleren er eller hjælpe dig med en nøgle, alt efter om de har lyst til at hjælpe

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 15-09-05 18:43

har lige snakket med en låsesmed..

den vil koste 500,- i morgen.. det var dyrere hvis det skulle være nu..

men vil lige prøve at ringe til ford i morgen inden.. for det ville da være så mange gange lettere at kunne få lavet en nøgle uden at skulle ha den åbnet først..

hvad koster en siderude.? er den billigere? hehe ej det blir vidst ikk godt..

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-09-05 19:05

he he solgaard, ej en siderude er ikke billigere. Jeg håber du kan få en ekstra nøgle, du må "fedte" lidt for Ford i morgen

Godkendelse af svar
Fra : solgaard

Dato : 16-09-05 15:35

Tak for svaret Nordsted1.

så fik jeg en nøgle (2 for en sikkerheds skyld )

gav 500 for at få den åbnet.. tog en lås ud og fik lavet nøglerne hos ford. 200 for 2 nøgler..

tak til alle der har deltaget.!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-09-05 16:58

Selv tak, godt du fik to nøgler, af skade bliver man klog men sjældent rig, er det ikke sådan man siger