/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Hvordan hulen kan det være ??????
Fra : audi
Vist : 592 gange
50 point
Dato : 21-10-02 00:25

Hvordan hulen kan det være at en siemens m50 ikke kan sende billeder til en nokia og omvendt?
Ja jeg mener det er da godt at de kan ringe sammen (ellers var det da helt gak), men hvorfor kan de så ikke sende billeder til hinanden????
Jeg har det med at gentage mig selv:) :)

Kommentar
Fra : stanley

Dato : 21-10-02 09:14

Hvis det kpm10 skriver er korrekt, burde alle brugere boykotte Siemens, for hvis de ikke engang kan finde ud af at kommunikere med Nokia, som jo er den mest udbredte telefon overhovedet, står det sløjt til med produktudviklingen hos det tyske selskab ....

Spørgsmål til kpm10: Hvem kan foriøvrigt kommunikere med Nokia, kan Ericsson og Motorola?

Kommentar
Fra : kpm10

Dato : 21-10-02 09:58

Hej Stanley

Jeg ved ikke med motorola, men Nokia og Ericsson kan ihvertfald godt sende billeder til hinanden...

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 50 point
Dato : 21-10-02 09:08

"audi" <audi.news@kandu.dk> wrote:

>Hvordan hulen kan det være at en siemens m50 ikke kan sende billeder til
>en nokia og omvendt?
>Ja jeg mener det er da godt at de kan ringe sammen (ellers var det da
>helt gak), men hvorfor kan de så ikke sende billeder til hinanden????
>Jeg har det med at gentage mig selv:) :)

De bruger hvert deres system til billedbeskeder. Nokia var først med
deres Smart Messaging. Da de andre producenter ville med på vognen,
ville Nokia have penge for, at de kunne bruge systemet. De andre med
Ericsson i spidsen udviklede derfor deres eget system (EMS), som nu er
blevet en standard under 3GPP som tager sig af UMTS og nu også GSM.

Da EMS var næsten på plads, ændrede Nokia holdning, så de andre kunne få
licens gratis. Men da var løbet kørt. Ericsson var faktisk igang med
Nokias system, så en T66 forstår ikke EMS!

Så nu er der to lejre. Sony Ericsson, Siemens, Alcatel og Philips (og
flere andre) bruger alle EMS. Samsung er en af de få, som har tilsluttet
sig Nokias system.

Det er lidt fjollet, for der er ikke den store forskel i de to systemer.
Især ikke ved billedbeskeder. De fleste nyere Ericsson som R520, T65 og
T68 kan derfor modtage billedbeskeder fra en Nokia, men den anden vej
går det galt. Man kan også sende en kontakt eller en kalenderaftale via
IR eller Bluetooth mellem en Ericsson og en Nokia - men ikke via SMS.

Peter

Godkendelse af svar
Fra : audi

Dato : 21-10-02 21:34

Tak for svaret Peter Rongsted.
Dit svar var meget præcis. Jeg var godt klar over at det var på to forskellige måder at de sende på men ikke hvordan det hang sammen. Men det ved jeg nu :=) :=).