/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Videoredigering med Pinnacle
Fra : Arne.p
Vist : 409 gange
100 point
Dato : 20-10-02 23:43

Jeg vil gerne i kontakt med nogle som benytter Pinnacle til videoredigering, og som Brænder i SVCD eller VCD format.
Jeg vil gerne høre fra nogen som har fået et ordentlig resultat ved at bruge Pinnacle Express som brænderprogram. Jeg er bestemt ikke imponeret.
Jeg har en "billig" DVD som skulle afspille i SVCD og VCD. Navnet erEuroline 6620 købt i Fakta for ca. 850 kr.
Nu er jeg i tvivl om DVD en er god nok. Jeg kan godt nok afspille mine videoer, men resultatet er ubrugeligt. Billedet er fyldt med firkanter ig man kan kun periodisk se noget af videoen. Lyden forsvinder ind imellem, ja videoen er fuldstændig uanvendelig. Det gælder både SVCD og VCD. Det skal siges at jeg bruger TMPEG til at konvertere mine AVI filer. Og jeg Bruger NERO til at brænde med.
Skal jeg købe en bedre DVD eller hvad?

Kommentar
Fra : dk

Dato : 21-10-02 09:21

Hejsa

prøv at tage kontakt hertil

http://www.dfv.dk/

Kommentar
Fra : Arne.p

Dato : 21-10-02 10:01

Hej dk.
Det var den lidt nemme løsning ikke? Jeg stille faktisk en række spørgsmål om konkrete problemer. Specielt kunne jeg tænke mig at vide om nogen har fået et ordentligt resultat med Pinnacle Express.

Kommentar
Fra : Arne.p

Dato : 22-10-02 15:59

Nu har jeg selv løst problemet. Jeg har købt en ny DVD. En Philips DVD 633 til Kr. 1398 i Elgiganten. Den virker perfekt. Det var altså min "gamle" DVD der ikke på noget tidspunk har virket.

Kommentar
Fra : Arne.p

Dato : 22-10-02 16:00

Nu har jeg selv løst problemet. Jeg har købt en ny DVD. En Philips DVD 633 til Kr. 1398 i Elgiganten. Den virker perfekt. Det var altså min "gamle" DVD der ikke på noget tidspunk har virket.

Kommentar
Fra : Arne.p

Dato : 22-10-02 16:00

Nu har jeg selv løst problemet. Jeg har købt en ny DVD. En Philips DVD 633 til Kr. 1398 i Elgiganten. Den virker perfekt. Det var altså min "gamle" DVD der ikke på noget tidspunk har virket.

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 100 point
Dato : 22-10-02 21:03

Okay

Hvilken version af pinnacle bruger du ?
der er jo mange forskellige versioner.
hvorfor konvertere du filerne ? du kan jo brænde avi direkte i nero....
jeg er bekendt med at pinnace studio ver. 8 kan brænde direkte
men i version 7 kan du gemme i forskellige formater.
du kan se mere her http://www.pinnaclesys.com/default.asp?Langue_ID=2
klik på "products" > video for all
og adobe premier ver 6,5 også kan brænde direkte.
læs mere her http://www.adobe.com/products/premiere/main.html

Det eneste jeg kender til video redigerings programmer er:
jeg indstallere det, tester om det virker, hvordan kvaliteten er op til
den enkelte selv at afgøre.
Det hænder at nogle tror progammet kan køre på en gammel computer, hvor jeg må
fortælle dem at hvis de vil have et ordenligt resultat, skal de investere i noget nyere
hardware.

kender du denne adresse http://www.mnsi.net/~jschlic1/

men ellers vil jeg anbefale dig at tage kontakt til http://www.dfv.dk/
netop fordi de også følger med i udviklingen, og ligger inde med lige den
expertise du efterlyser.

Godkendelse af svar
Fra : Arne.p

Dato : 22-10-02 21:39

Tak for svaret dk.