/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
cdi på hot 50?
Fra : mort1760
Vist : 2281 gange
20 point
Dato : 14-09-05 14:59

hvor sidder cdi'en på en hot?

Jeg har fået at vide at hvis man tager cdi'en af kan den køre hurtigere?

da jeg så ville pille den af og jeg startede dyret røg alle pærene sig en tur. jeg fandt så ud af at det var spændingsregulatoren jeg havde taget af.

Ups...

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 14-09-05 15:50

Ja,,,,,,,,,prøv du bare det he/he

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 14-09-05 22:11

lol... CDIen er den som bestemmer hvornår gnisten skal sprænge... Fjern den og du kommer til at trække din PGO rundt.

Kommentar
Fra : mort1760

Dato : 19-09-05 21:15

Jeg har bare fået at vide at cdi'en er en slags begrænsning

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 20-09-05 19:35

Nej, hvis den er begrænset, så er den begrænset på den måde at den ikke kan slå gnister over 8000 omdrejninger/minut.
Er det til fældet så skal den skiftes.
det kan tjekkes ved at sætte en vild tunudstødning på, og meget lette ruller og se om den dør totalt.
husk større dyse hvis du skifter udstødning.

Kommentar
Fra : mort1760

Dato : 22-09-05 17:09

Ok, hvor får man en cdi som ikke er begrænset???

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 22-09-05 17:19
Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 22-09-05 17:21

iøvrigt, så er CDIen ikke begrænset på din Hot 50.
Det er sikkert membranen, udstødningen og variomatikket som der er ændret på.