/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
penge
Fra : maggidud
Vist : 393 gange
120 point
Dato : 13-09-05 07:45

Min bank har ved en fejl udbetalt penge til min gamle husvært , som ikke vil betale det beløb tilbage .Da han mener jeg skylder for maling af lejligheden , hvor jeg forlanger en kvitering fra den maler som har udført arbejdet men som han ikke kan fremligge.
Hvem skal betale pengene tilbage til mig ? Det er da 4000 kr vi taler om og det er mange penge når man ingen har. Banken mener ikke det er deres ansvar!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-09-05 07:49

Jeg mener det helt bestemt må være banken der har lavet en fejl, men hvordan er banken blevet blandet ind i det? banken kan da ikke bare begynde at overfører penge fra en konto til en anden!!! Tal med bankdirektøren

Kommentar
Fra : RyeJensen

Dato : 13-09-05 07:50

Hvis det er banken, der har begået en fejl, f.eks. ved at overføre til et andet kontonummer end du har bedt om, så skal banken dække dit tab, men hvis pengene er blevet overført til din husvært på grund af dine handlinger, så er det dig selv, der skal bære tabet.

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 13-09-05 08:10

Der er jo flere steder fejlen kan være begået, og banken er et af stederne.

Har der tidligere foreligget en aftale om overførsel af penge til den konto, og hvornår er den aftale ophørt?
og har du i øvrigt dokumentation for at aftalen er ophårt?

Kommentar
Fra : litko

Dato : 13-09-05 08:19

Du skriver "Min bank har ved en fejl udbetalt penge til min gamle husvært... ". Hvorfor skriver du ikke om det er dig eller banken, der har begået fejlen? Det ville da lette os, der vil svare dig på spørgsmålet, at vide, hvem, der er skyld i fejlen.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-09-05 08:28

Såfremt det hele går i hårknude ville jeg henvende mig her http://www.familieadvokaten.dk/ de hjælper med alle spørgsmål

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 13-09-05 08:56

Det korte af det lange:

Har du bedt banken stoppe overførsel af husleje?

Du har vel fået en bekræftelse på det, det får jeg, når jeg ændrer på mine overførsler.

Har du den, så går du i banken og den forlader du IKKE før du står med 4000 i hånden.

Dokumentation, så har du retten på din side.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 13-09-05 12:22

Du må lige forklare de omstændigheder lidt nærmere om, under hvilke omstændigheder de penge er overført maggidud, for banken kan ikke overføre til en anden konto medmindre der foreligger en aftale om det.

Men derudover synes jeg det kunne lyde lidt som om der var noget rod med opgørelsen ved fraflytning af din tidligere bolig.

Der ligger nogen helt klare regler for, hvordan og inden for hvilken tidsfrist din tidligere udlejer skal fremlægge en opgørelse over istandsættelse af boligen efter fraflytning, altså dokumentation for udgifterne og regnskab m.h.t. indskud/depositum, om du skal have penge tilbage eller betale flere hvis istandsættelse var dyrere end det du betalte i indskud.

Hvis det er problemet, kan du henvende dig til www.llo.dk/ og spørge til råds der.

mvh dova

Kommentar
Fra : maggidud

Dato : 13-09-05 22:15

min aftale med banken var ophørt men kun muntlig og med en kvitering til en advokat for sidste indbetaling af husleje til min gamle husvært.Han har også beholdt helle indskudet til dækning af de udgifter der måtte være vedrørende fraflytning.
Jeg ved fra de øvrige beboere at der aldrig har været en maler i lejligheden, kun en tømrer for at udskifte et vindlue som var aftalt med udlejer da jeg flyttede ind og som skulle have været lavet længe før jeg flyttede.
Der har i det hele taget været megen rod vedrørende udlejer og der er flere der er fraflyttet efter kort ophold.