/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
idé til gave til 3årig niece
Fra : lexion
Vist : 1492 gange
100 point
Dato : 12-09-05 22:37

Mangler en gerne anderledes gaveidé til min kære niece der fylder 3 i næste uge,det kunne evt. være noget jeg selv kunne lave,det er jo ikke specielt originalt at komme med en dukke eller lign.
Mvh Lex

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-09-05 22:40

De tøzebørn bare elsker alt der er lyserødt, og glimter (de fleste af dem i hvert tilfælde) så hvis du kan sy, så er prinsessetøj et hit

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 12-09-05 22:58

Du køber en alm. vaskesvamp. I dyrehandelen køber du 3-4 undulatklokker. Så skærer du nogle huller i svampen og putter klokkerne ind i midten. Så "klæder" du svampen på med noget farverigt tøj og syr arme, ben og et hovede på. Alt selvf. i stof (gerne fløjl eller frotte). Giv hovedet langt hår og giv den færdige dukke et navn (eks. POLLE). Præsenter niecen for dukken som om den var et levende menneske. Altså IKKE noget med indpakning og "rive papir i stykker", men at Onkel Lex kommer med en ny ven til lille NULLERpige. Uanset hvor mange penge andre har ødslet ud til dyre gaver, vil hun elske POLLE i mange år efter at hun har mistet interessen for alt det andet dyre legetøj.

Hilsen Arne

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 13-09-05 01:00

En gave min egen søn har været umådelig glad for, er en hjemmelavet sangbog!

Du skriver simpelthen din nieces ynglingssange ned, men en pæn håndskrift, samt laver små sjove tegninger med relation til teksten..

Du putter de pænt udformede sange i plastlommer og hæfter dem sammen med en sløjfe, i plastlommernes huller..

Nemt og gratis. Plus at det er en gave du vil få at se blive taget i brug mange år fremover..

Kommentar
Fra : ub40nr1

Dato : 13-09-05 02:02

Da min nevø var 3 år fik han af min kæreste og mig en mappe med billeder af lastbiler i, han var helt vild med lastbiler, men nu er det jo en niece du har, men er der ikke noget hun er meget vild med, fx heste eller andre dyr, måske katte, der findes masser af dyre billeder på nettet.

Eller som Nordsted1 skriver prinsesse ting, tøzer i den alder elsker at klæde sig ud, specielt som prinsesser, og lyserødt er sagen, eller noget med guld farve i, eller glimmer, en fin hjemmesyet prinsesse kjole, med div pynte nips på, tror jeg ville gøre lykke, hvis ikke du kan sy en kjole, så kan du garanteret finde en pæn til billige penge enten i føtex eller andet sted, og selv sy pyntenips på, masse af perler el glimmer, så de føler sig som en prinsesse.

Man kan også købe fjer i alle farver, de kan limes på en hårbøjle eller hår spænner. eller en lille hjemme syet/strikket taske med fjer el perler er oz en mulighed.

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 13-09-05 07:53

Piger i den alder elsker lyserødt og de elsker at tage ting op af og putte ting i tasker. Køb en billig lyserød taske eller mal en gammel taske lyserød. Print et godt billede af niecen ud og lim det på tasken med decoupagelim og giv det et gang lak bagefter. Put en lille pung med en 2-3 25-ører i ned tasken. Køb i en legetøjsforretning en plastic "læbestift", en kam og et lille spejl og læg det i tasken sammen med et lommetørklæde, en lille notesbog og en lile blyant, lidt glansbilleder og andre småting, som damer har i tasker.
Hun vil bruge timer på at tage tingene ud og lægge dem i igen, spejle sig, frisere sig og komme "læbestift" på. (pas på, at det røde også er plastic) - og hun vil slæbe tasken med sig allevegne.
Husk at vaske mønterne, inden de kommes i pungen.

Accepteret svar
Fra : mulberry

Modtaget 100 point
Dato : 13-09-05 08:52

Hej
Prøv at se denne side og klik på "3 år"
http://www.krea.dk/
Personligt tror jeg børn har mest ud af noget, hvor de kan være kreative og blive udfordret lidt, men et hjemmelavet tøjdyr eller en hoppebold, den slags barnet kan sidde på er da også sjovt, hvis hun kan komme til at bruge den uden at det genere nogen.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 13-09-05 09:23

Hvis du skulle have nogle billeder af hende, gerne som mindre, kan du lave en lille fin bog med dem. Og så en lommelygte, så hun kan ligge og "læse" under dynen om aftenen.

Kommentar
Fra : musketer

Dato : 13-09-05 14:06

Jeg har mange gange gjort det at jeg har lavet mit eget hjemmelavede fotoalbum og givet som gave. Med billeder af alle de sjove ting du har lavet sammen med din niece, du kan enten lave det på sort pap som du selv samler i en spiralryg eller købe et fint fotoalbum, hvor du så skriver om jeres oplevelser i. Den kan bruges som bog du læser op af og der kan løbende sættes flere billeder ind.
En anden gave jeg har brugt nogle gange er at tegne et sponsorrat for en elefant eller et næsehorn hos Care for the Wild. Det har jeg brugt som dåbsgave eller fødselsdagsgave, man betale ca. 200 kr om året og får tilsendt billede og rapport om sit dyr to gange om året - det tager virkelig kregler i børnehaven, hvis man har sin egen elefant et sted i Afrika...

Kommentar
Fra : lexion

Dato : 14-09-05 22:39

Hej Igen
Tak for de mange kreative forslag,jeg burde nok have gjort opmærksom på at jeg er hankøn og ikke nogen ørn med en symaskine,men måske jeg kan få hjælp af min bedre halvdel.
Mvh Lex

Godkendelse af svar
Fra : lexion

Dato : 14-09-05 22:40

Tak for svaret mulberry.
godt link,det kendte jeg ikke