/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Scanner
Fra : ohlarsen
Vist : 486 gange
100 point
Dato : 11-09-05 19:04

når man scanner et negativ eks. sort/hvid 24x36 hvordan får man billeder ud af det da man jo bare scanner det ind i computeren

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 11-09-05 19:11

Først scanner du billede /tekst ind i computeren. Du vælger selv hvor det indscannede skal gemmes. Derefter finder du filen og dobbeltklikker på den. Den åbnes så i det program du har valgt til at behandle den filtype. Fra dette kan du nu vælge at udskrive dokumentet/billedet på din printer. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : ohlarsen

Dato : 11-09-05 19:18

Det jeg mener er at det er et negativt billede

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 11-09-05 19:20

Du kunne prøve Paint.

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 110 point
Dato : 11-09-05 19:21

Så må du ind i et billedbehandligsprogram og gøre det positivt. Den funktion har de fleste af den slags programmer indbygget. Jeg har selv ACDC og HP-Center og de kan begge. Fotoshop og de fleste andre har også funktionen.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-09-05 19:25

Dit billedprogram skal kunne convertere dit negativ til positiv.
Men det er meget svært at håndtere et negativ i en scanner der ikke har en holder,
og speciel lysplade indbygget.

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 11-09-05 19:30

Hej oklarsen

Den scanner du har, kan den scanne negativer?

Hvad hedder di scanner?

Mvh Franksp

Godkendelse af svar
Fra : ohlarsen

Dato : 13-09-05 15:22

Tak for svaret arne.jakobsen.

Kommentar
Fra : ohlarsen

Dato : 13-09-05 15:27

Til Franksp
Jeg har ingen Scanner, men vil købe en HP 4890, det var derfor jeg ville vide hvordan jeg fik mine gamle negativer til billeder på en scanner
Mvh ohlarsen