/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
System over på ny HD
Fra : lektortl
Vist : 463 gange
50 point
Dato : 20-10-02 17:10

Jeg har købt en ny HD. Jeg vil gerne have indhold over på den nye, så den starter og fungerer præcist som før (blot hurtigere).
Hvordan gør jeg bedst?

Accepteret svar
Fra : stanley

Modtaget 50 point
Dato : 20-10-02 19:49

I stifinder under 'Vis', 'Indstillinger' skal du markere ved 'Vis alle filer'.

Sæt den nye harddisk i som slave (bliver normalt til D:), kopier derefter alle filer over med fra c: til d: i stifinderen

Herefter skal den nye harddisk sættes til master og din gamle til slave. Herefter burde du kunne starte op på den nye. Vent med at slette indholdet på den gamle harddisk (der normalt vil være blevet til D:), indtil du er sikker på, at det virker. Hvis det ikke virker, så sæt den gamle harddisk til master og den nye til slave igen.

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 20-10-02 21:16

Jeg får jævnligt klonet min Harddisk, - sådan at jeg her en forholdsvis ny liggende i reserve, hvis den som sidder i "som C-drev" skulle finde på at svigte.
Vi bruger Norton Ghost til dette formål, - og det fungerer perfekt, -
Ammitz

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 20-10-02 21:40

Hej lektortl,

nu ved jeg ikke lige hvilken harddisk du har købt, men hvis det er en Maxtor harddisk har de bl.a. en installering og klargørings program til deres harddiske der også indeholder en kopier indholdet af ens harddisk over på den nye...

ellers vil jeg foreslå dig som Ammitz at bruge Nortons Ghost, så er du i hvertfald sikker på at ha' en nøjagtig kopi... plus den er hurtig...

at kopier vha. stifinder fra harddisk til harddisk er ikke altid lige godt og det er sjældent det bliver helt godt... men det afhænger lige så meget af hvilken version af Windows du bruger... plus dette er noget langsommere... problemet der ka' opstå er nogle vigtige operativ systems filer er i brug... afhængig af hvor meget data det drejer sig om jo længere tid plus det sløver maskinen imens selve processen står på...

men nu ved jeg ikke lige hvilken Harddisk mærke eller version af windows du har...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 20-10-02 22:32

Du har ikke nævnt hvilket styresystem du bruger, men stanley's svar kan næppe bruges til dem alle. Brug i stedet Norton Ghost, den bruger jeg altid selv til den slags opgaver (også til sikkerhedskopiering).

De to diske/partitioner som du kopiere imellem med den behøver ikke at være ens i størrelse, men skal dog være ens i type (FAT16/FAT32/NTFS/EXT2).

Hvis den nye disk ikke fungere lige med det samme efter at du har overført indholdet fra den gamle partition til den, så brug FDISK til at sætte partitionen på den nye disk som "aktiv partition".

Med venlig hilsen

Søren Nielsen

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 04-11-02 02:20

Hej lektortl,

har du fået løst dit problem eller driller det stadigvæk?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : lektortl

Dato : 14-11-02 12:03

Hej strarup!

Det er OK.

lektortl

Kommentar
Fra : lektortl

Dato : 14-11-02 12:03

Hej strarup!

Det er OK.

lektortl