/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
lime-wire
Fra : graahede
Vist : 480 gange
100 point
Dato : 07-09-05 20:42

hvis jeg downloader musik der fra af og til er der så en risiko ved det eller er det lig nul

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-09-05 20:45

Der er en risiko, jeg tør ikke bruge den mere, måske jeg er en pivskid, men jeg vil piv' endnu mere, hvis det ringede på døren fordi jeg var blevet opdaget. Lime-wire er lige så usikkert som Kazaar, e-mule og ligende

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 07-09-05 20:54

Kazaar og e-mule vil jeg overhoedt ikke røre

hent peerguardian-2
En slags firewall til beskyttelse af feks. lime-wire.
http://methlabs.org/projects/peerguardian-2-windows/
Sørg for at starte det før limewire.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-09-05 20:58

Lime-wire er opbygget på samme måde, og derfor meget populær af brugerne, der har næsten lige været en udsendelse om antipiratgruppen, og de sad netop og tjekkede op på brugerne fra Lime-wire

Kommentar
Fra : graahede

Dato : 07-09-05 21:07

de gør vel ikke noget hvis det ikke er i stor stil?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-09-05 21:11

Det meldte historien selvfølgelig ikke noget om, men hvis du tør, så prøv det )

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 07-09-05 21:12

det var da smart gjort, og så på tv.
hvis det skræmte dem der kunne genkende programmet, tja så
Havde de husket at sættepc'en til netstikket

Kommentar
Fra : graahede

Dato : 07-09-05 21:16

jeg har prøvet det virker ok , men jeg er i tvivl om man kan bruge det af og til uden at komme i klemme

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 07-09-05 21:24

Ja ikke for at lyde indebrændt og pint

MEN hvis det tænder folk som antipiratgruppen, at gå rundt at spille lillebrorpolitimand, så lad dem dog det!

Jeg bruger Lime wire ind i mellem, og ville hjertens gerne betale et beløb til kunstnerne.Men hvor skal jeg lige gøre det?

Det er i mine øjne fuldstændig mislykkedes myndighederne at følge med udviklingen omkring mulighederne i nettet,

-Ret mig hvis jegt er helt ude i hampen!

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 07-09-05 21:47

Selvfølgelig er der altid en risiko.
Men, APG går ikke meget efter udenlansk filer. Så risikoen er altså størst hvis du deler/henter danske filer.

Det de også kigger meget på er hvad du deler. Så undgå at del en masse, det kan du nemlig også få bøde for.

På mange p2p pogrammer er du nødt til at dele for at kunne være der. Men så blot del noget freeware, såsom msn indstalation og codek pogrammer og alt hvad du ellers kan finde på nettet af gratis pogrammer.
Tit og ofte vil de sende en klage til dig først, og bede dig fjerne filen (filerne) fra nettet.

Mener også der lige er kommet et loft på max 100.000 i bøde (hvis det skulle gå helt galt)

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 110 point
Dato : 07-09-05 21:57

En af min søns venner fik et brev med en advarsel, altså ikke en regning, jeg ved ikke hvor "flittig" han havde været, men jeg tør ikke mere, hvis der virkelig er et musiknummer jeg må eje (det er sjældent jeg bryder mig om en hel cd), så køber jeg det for sølle 8 kr. hos tdc eller dba eller føtex. Jeg kan bare ikke forstå forklaringen med at salget af musik er dalet drastisk, før hen optog jeg da musikken med min båndoptager, så hvad er forskellen, bortset fra kvaliteten

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 07-09-05 22:28

michaelmoeslund ! Kan kun give dig ret.

Det er nu da heller ikke ensbetydende med ulovlighedder at bruge det.

men jeg køber til tider eb-online, det gør at en hel indskannet avis, kan downloades som en zipfil.
denne zipfil indeholder 100% hele dagens avis. og jeg aner faktisk ikke om min mor,min nabo eller en
anden må læse den, eller om den må deles på limewire, eller om jeg skal læse den i mørke med lukket dør.
Men havde det været papirudgaven, kunne jeg vel sende den med posten til en eller anden i den anden ende af landet uden problemer, jeg kunne efterlade den i bussen, så en anden fik glæde af den.
Musikken jeg måske lige downloadede kunne spille samtidig på en gratis radiokanal. osv. osv.

En anden spøjs ting er at hvis jeg satte min radio/cd til min LINE-IN på mit lydkort, og optog derigennem,
Så ville det til en hver tid være lovligt, da det er analog kopiering og ikke digitalt.

Man må også kopiere sit eget til pc og lave et kopi (til bilen), tjaaa, eller også må man ikke mere.

Reglerne er så dårlige og bøjelige, dvs. nemme ikke at forstå, såe.
antipiratgruppen er for mig blot en aflægger af noget her kommer vi og vi kan banke dig.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 07-09-05 23:21

lige lidt frisk nyt
Dyr opfordring fra piratgruppen
http://www.comon.dk/index.php/forum/show/tid=45904

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 08-09-05 01:26

Hmmmm.... Jeg ville sQ ærligt talt hellere end gerne bløde et par sølle kroner for at hente noget musik helt lovligt!!!!

Men hvor mange steder kan man hente samtlige 35 Oscar Peterson skiver... eller en omgang Art Of Noise, for den sags skyld.... jeg ville til enhver tid vælge at betale for min musik, men der´er ingen steder hvor jeg kan købe det lovligt..... hvordan forholder man sig i den situation????? Det er fanme svært at definere hvad der er ok, og ikke ok! Jeg synes at loven kun burde gælde hvis alle musik ønsker kunne opfyldes!!!!!! Kan det IKKE anskaffes lovligt, bør der ikke være nogen straf for at downloade det fra tredjepart!!!!!!

Vh fluffy

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 08-09-05 07:14

Der er da masser af muligheder for at give penge til kunstnerne fremfor at downloade musikken gratis og ulovligt kunne man jo eventuelt KØBE den.

Godkendelse af svar
Fra : graahede

Dato : 08-09-05 17:42

Tak for svaret Nordsted1.også tak til jer andre

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-09-05 17:51

Selv tak

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 09-09-05 09:34

>Backtee

Det er jo lige præcis det, som APG ikke har forståelse for,- og åbentbart heller ikke dig

Musik på nettet gi'r en mulighed for at sidde og finde gamle numre og shoppe rundt om noget man ikke har hørt så meget før

Her hvor jeg bor, er der een butik der handler med cd'er, og det er et meget "smalt" udvalg for at være diplomatisk
Hvis jeg skal ud for at købe en CD, så er det 50 km frem og tilbage.

Så kunne jeg købe CD'en på nettet, men 9 ud af 10 gange er det jo kun et nummer på skiven man vil ha'

Så kom lige med nogle forslag til, hvordan man kunne lave et site med lovlige mp3 musiknumre, hvor det er mere end mainstream musik, og udvalget indeholder mere end 27 numre....