/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Gitte Hænning
Fra : olelyster
Vist : 4975 gange
100 point
Dato : 07-09-05 18:09

Gitte Hænning sang engang en musicalmelodi: Tør det smil af dit fjæs (Take that smile off your face).
Findes den på cd?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 07-09-05 18:15

Det finder du nemt ud af ved en Musiksøg i Biblioteksdatabasen. www.bib.dk - Hvis den gør kan du bestille CD'en hjem til dit lokale bibliotek og så låne den. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-09-05 18:19

Ja, det gør den. Sangen hedder "Jeg tror du ta'r fejl.

Jeg har teksten her

Gitte Hænning - Jeg tror du ta’r fejl

Jeg tror du ta’r fejl
Det var ikke ham
Du så på gaden
Lige før
Du ved jo han rejser
Det kræver hans job
Og jeg længes ved du nok

Jeg tror du ta’r fejl
Det må du ha’ gjort
Der er biler nok
Med spotlight på
Og masser af mænd
I lyseblå jeans
Og T-Shirt der er ens

Tag det grin af dit fjæs
Jeg ka’ se det på dig
At du nyder hvis du
Nu får ret
Kunne ikke få ro
Nu i nat
Hvis du ikke fik sagt det
Lige nu
Men jeg vidste det selv
Og er jaloux

Hvis jeg husker ret
Jeg ved ikke helt
Det startede vistnok
Sidste år
Jeg mærked’ det nok
Men prøvede på
At få det til at gå

Nej jeg sa’ ikke noget
Ville ikke forstå
Jeg var bange for
Det var sandt
Og hvis du tror jeg si’r
Det til ham

Og gør alting forbi
På grund af det
Hør så her lille ven
Tro om igen

Tag det grin af dit fjæs
Jeg ka’ se det på dig
At du nyder hvis du
Na får ret
Kunne ikke få ro
Nu i nat
Hvis du ikke fik sagt det
Lige nu
Men jeg vidste det selv
Skrid lille du

Leder efter cd'en

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 07-09-05 18:20

Take That Look Off Your Face

hedder den, jeg søger lige

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 07-09-05 18:22

Nach einem Karriereknick Ende der 70er gelang Gitte 1980 mit der Coverversion der Andrew Lloyd Webber-Nummer TAKE THAT LOOK OFF YOUR FACE (zu deutsch FREU DICH BLOSS NICHT ZU FRÜH) ein Comeback. Vier erfolgreiche Alben folgten, dann orientierte sich Gitte Anfang der 90er Jahre neu. Sie zog nach Berlin und übernahm 1995 die weibliche Hauptrolle im Musical SHAKESPEARE AND ROCK'N'ROLL – ein Kritik- und Publikumserfolg. Nach einigen Engagements in Dänemark, u.a. auch im Theater, erschien 1998 das Album MY FAVORITE SONGS mit Adaptionen großer Popklassiker von Elton John, Eric Clapton usw. Im selben Jahr gab Gitte Hænning wieder Jazzkonzerte, besonders gefeiert wurde ihre JAZZ IM FRACK-Tour, die sie zusammen mit ihrem Vater Otto Hænning bestritt. Unter dem Motto Jazz steht bis heute ihre Arbeit

http://www.pro-gmbh.de/cover-me/k_gitta_haenning.htm

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-09-05 18:37

Den danske udgave findes på cd'en "Sig det på en søndag"

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 110 point
Dato : 07-09-05 18:40

Den findes på en LP med Gitte Hænning, med alle sangene fra den Musical og pladen hedder på dansk "Sig det på en søndag".
Den er fra 1979 udgivet på CBS Records og har nummer 85663

mvh dova

Kommentar
Fra : olelyster

Dato : 08-09-05 11:19

Tak for teksten ans - og tak for det korrekte svar fra dova!

Godkendelse af svar
Fra : olelyster

Dato : 08-09-05 11:55

Tak for svaret dova.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-09-05 12:22

Citat
Sig det på en søndag
Jeg tror du ra'r fejl - Lad mig tale ud - Det er vel ikke så slemt I - Brev hjem fra England - Sheldon Bloom - Beverly Hills - Jeg troede det var kærlighed - Det et vel ikke så slemt II - Andet brev hjem -Vi skal se hinanden snart - Lad os tale om dig - Jeg tror du ta'r fejl (Reprise) - Sig det på en solskinsdag - Det er vel ikke så slemt III - Jeg er som dig, du er som mig - Al den lykke der er til - Lad mif tale ud (Reprise). CBS 85663 (Denmark 1982)

Hilsen ans