/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Udstødning hjælper?,.
Fra : plak
Vist : 425 gange
50 point
Dato : 07-09-05 17:13

Hvis scooteren er helt standard, og begrænsninger er fjernet
og man så sætter en tun udstødning på, hjælper den så?,.
gør den scooteren hurtiger?,.

eller skal man have en tun cylinder før udstødningen virker optimalt?,.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-09-05 17:16

Den bliver kun lidt hurtigere, så for at virke optimalt, skal du tune. Hvis du kun fjerner begrænsningerne skal du også borer et hul i luftfilteret, så den kan få noget mere luft

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 60 point
Dato : 07-09-05 18:13

De fleste scootere er netop begrænset i udstødningen, og derfor vil det hjælpe meget at få en "bedre" udstødning på, det behøver ikke nødvendigvis at være en voldsom tunudstødning.
Hvis udstødningen orginalt har et blindrør, som allerede er fjernet, så er det meget begrænset hvad en tunudstødning giver, men hvis der monteres tuncylinder, så SKAL der tunudstødning på.
Karburatoren bør i alle tilfælde også have en større strålespids (Hoveddyse).
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 07-09-05 21:43

Hvis det er en scooter, så kan jeg varmt anbefale en Technigas Next udstødning. ( 600 - 800 kr. )
Den giver masser af optræk og mere på toppen. Husk at sætte en større dyse i karburatoren, og skift koblingstrykfjederen til en 27kg.
Evt. lettere variorullere også. Den udstødning skal ha 9000 omdrejninger/minut og gerne flere.
Standard ligger motoren omkring 7000.
Skiven i Variomatik SKAL være fjernet før du skifter udstødning. Ellers er det farvel til motoren.

Godkendelse af svar
Fra : plak

Dato : 08-09-05 18:38

Tak for svarende alle sammen,.