/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
mad til barnedåb
Fra : maafrandsen
Vist : 6028 gange
100 point
Dato : 06-09-05 21:11

Hjælp.... vi skal hvis planen holder, holde barnedåb i december, vil gerne ha en form for buffet, (vil ikke selv lave maden, da det er meget kort tid erfter at vi er blevet forældre) og ved at der findes mange forskellige, og forskellige priser, vi vil gerne holde det på et "lavt"plan, så skal ikke være det helt vilde, vil høre om der er nogle som har nogle gode navne på nogle steder, som kan levere til horsens. vi har hørt om et sted, hvor man selv satte en pris, og ud fra det laver kokken, nogle menu forslag.... men vi har glemt navnet, er der nogle der har hørt om denne person!!!!. håber på at i har nogle gode ideer, vi har fundet de "kendte" steder, så måske i kender nogle lidt mindre kendte steder...
Håber på nogle gode forslag.

Kommentar
Fra : lillespir

Dato : 06-09-05 21:26

Hej maafrandsen
Jeg kan kun anbefale Kokken og Jomfruen, der fik vi en buffet fra til vort sølvbryllup, og det var bare rigtig godt, der var mad nok også selvom der var nogle der spiste meget, og maden var leveret rettidig i Horsens. Jeg er ellers meget kritisk med maden jeg skal bruge i festlig anledning.
Prøv at kikke på dette link.. http://www.kokkenogjomfruen.dk/
Hilsen
Rita.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 06-09-05 22:03

Da vi fik barn nr. 3 og samtidig ikke havde kongens mønt, da min nuværende mand gik ned med et firma, gjorde vi det at vi lavede sammenskudsgilde!
Vi skrev simpelthen til folk, at vi utroligt gerne ville fejre vores lille guldklump, men at pengene var meget små, så hvis alle ville tage en ret med til en buffet ville det i sig selv være en gave. Det blev en fantastisk fest, for alle have givet deres til at festen skulle blive god og det giver en helt anden stemning. Skal siges at vores datter fik gaver aligevel. Alle synes det var en rigtig god ide. Også det at man ikke selv skal lave al maden..
Ønsker jer en rigtig dejlig fest og tillykke med barnet.
Venligst mango

Kommentar
Fra : maafrandsen

Dato : 06-09-05 22:21

en rigtig god ide, men vi vil gerne give gæsterne mad, og det er ik forde vi mangler pengene til det, men vil bare ik lave for stor en fest ud af det, da det jo er barnet vi fester for, og syntes ik vi vil gøre det til det helt vilde.... har lige været til en barnedåb, hvor der var 50 mennesker med, gud og hver mand var med, og det kostede dem 12000 kr!!! syntes det er helt vildt. vi vil gerne ha en rigtig hyggelig dag, hvor det hele skal være stille og roligt, derfor vil vi gerne ha maden udefra. havde først snakket om at få en til at komme og lave det, men så skal vi afligevel ud og ordne nogle indkøb, som vi gerne vil være foruden. vi skal allerede holde barnedåben en mdr efter jeg er sat til at føde (hvis den dato altså holder.... griner)

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 06-09-05 22:30

Ja, det var også kun for at fortælle hvordan VI gjorde..nogen gange kan man komme på sjove ider ved at høre hvordan andre har gjort.
Men Kokken og jomfruen, kan i sagtens give jer i kast med..har også kun hørt godt omdem. Der kan i får en helt fin buffet for 98,-kr pr.person.

Kommentar
Fra : lillespir

Dato : 06-09-05 22:31

Hej igen,
Muligheden er også at benytte Glud Forsamlingshus.Kvinden der regerer i køkkenet sørger for alt, indkøb,madlavning,servering,opvask.
Det eneste, hvis i ønsker det er at stille med drikkevarer.
Det kan helt klart også anbefales.
Hilsen Rita

Kommentar
Fra : maafrandsen

Dato : 06-09-05 22:46

til mangorossea. det var også en rigtig god mulighed, og bruger faktisk den ide, en gang om året når vi holder havefest.
til lillespir, vi har stedet det skal holdes i, så det er "kun" maden vi mangler...s
vi vil ikke bruge kommen og jomfuren, da jeg ik er helt vilde med dem, har været uheldig to gange med dem, så det bliver ikke dem....

Kommentar
Fra : maafrandsen

Dato : 06-09-05 22:47

kokken og jomfruen skulle der stå......

Kommentar
Fra : lillespir

Dato : 06-09-05 22:50

Hejsa
Hvad så med at prøve det nye par, på Rådhuscorner,de bringer jo også mad ud. Hilsen Rita

Kommentar
Fra : lillespir

Dato : 06-09-05 22:55

Hej
Jeg har også stået i en ubehagelig situation hvor jeg skulle serverer til en konfirmation, hvor der ikke var mad nok, og hvor ikke alt var blevet leveret, men det var fra Jydsk Dinner, som er nabo til K&J.
Hilsen Rita

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 06-09-05 23:27

Lillespir..oki, godt at vide..ja Rådhuscorner..dem fik vi fra da drengen havde konfirmation...ok, mad, men havde det sådan at det kunne je hurtigt have bakset sammen selv *GG* ..men synes jeg har set at de har lukket?

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 07-09-05 09:15

Har du overvejet, hvad én af de lokale slagtermestre kan levere. Vi har et par gange fået buffet fra en af vore lokale butikker, og det kan vi kun rose til skyerne. Man er selv med til at sammensætte, og prisen er overkommelig. Dog skal indskydes, at brød og smør må man nogle steder selv sørge for. Held og lykke med dåben

Kommentar
Fra : lillespir

Dato : 07-09-05 09:18

Hej Mangorossa.
Det tidligere Rådhuscorner, har vi i familien fået fra to gange.
Vores fornemmelse var som din/jeres, ikke nok med det havde de glemt at pakke tilbehøret til hovedretten og isen til desserten. Begge gange lå det i luften at det var os selv der havde fjernet det,hvilket det ikke var. De var så 2 -2½ time om at få det afleveret,så festen blev præget af det.
Jo. Det er rigtig at den lukkede og blev solgt til to unge piger som driver den videre med stor succes.
Hilsen Rita

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 07-09-05 09:32

Skal lige indskyde, at det IKKE er i Horsens.

Kommentar
Fra : classic26

Dato : 07-09-05 12:51

Jeg ved ikke om i vil holde det hjemme, men kender i ikke "en dame" der vil varme det varme og sætte ind på Buffebordet.
Så kan Ristaffel da anbefales, da mæsten alle kan li et eller andet, og det meste kan laves før.
Ris----en god veg. sovs---evt. en god kødsovn og så tilbehør i f.eks. skåle....kokos, nødder, bananer vendt i kokos, mango chutney...o.s.v......kun fantasien begrænser
mvh steen

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 07-09-05 13:02

Balcanard....hvad er det, der ikke er i Horsens ?

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 07-09-05 13:21

Det, jeg mente, var, at den slagtermester, vi købte fra, ikke har til huse i Horsens.

Kommentar
Fra : mariasmor

Dato : 11-10-05 12:19

Ja kokken og jomfruen er god . Vi havde en buffet til vores 30 års fødselsdag og der var mere end rigeligt mad. Vi havde til 2 dage bagefter selvom vi ikke havde bestilt ekstra portioner. Det kan jeg varmt anbefale

Kommentar
Fra : safarisari

Dato : 11-10-05 19:30

Hej

Jeg har lige afholdt barnedåb!!

Det blev en brunch buffet på en restaurant/café til en kuvertpris af 150,-(efter ønske fra faderen).
Det var i gåafstand fra kirken og passede med gudtjeneste og det hele!! Det var også godt for gæsterne da de kunne komme hjem i ordenlig tid. så mandag morgen ikke bliver for trættende. Det var også rigtig godt for mig da jeg så ikke skulle sørge for fade og div skulle vaskes og afleveres. På den måde for man heller ikke en masse "spild tid" frem til aften hvor ens gæster ikke rigtig kan andet end at vente på festen.

Det kan jo også sagtens kombineres med at man holder det hjemme og evt for det leveret!!

mange ønsker om en god fødsel og en dejlig dåbsdag!!