/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
uden fastnet
Fra : jensenjens
Vist : 895 gange
20 point
Dato : 06-09-05 11:53

jeg har en problem jeg kan ikke få fastnet
jeg vil gerne kunde komme på nettet uden
fastnet

jensenjens

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-09-05 11:57

Det kan du også, du skal bare bruge CyberCity, det behøver du ikke fastnet

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 06-09-05 11:58

jeg har internet igennem www.stofa.dk , det sker igennem kabel tv.

Kommentar
Fra : ujbv

Dato : 06-09-05 12:08

JensenJens

Øhh - jeg forstår ikke dit spørgsmål - Du siger at du IKKE kan få fastnet og samtidig at du gerne vil på nettet UDEN .... Hvad er problemet??

Men i øvrigt har Norsted1 ret ... du kan komme på nettet via CyberCity uden at være tilkoblet fastnet.

mvh ujbv

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 06-09-05 12:11

http://www.cybercity.dk/privat/produkter/adsl/spoergsmaal_og_svar/
det ser for mig ud som om man skal have fastnet tlf stik installeret for at få cybercity internet.
jensenjens har du kabeltv stik eller tlf stik?? ellers har jeg hørt om parabol internet, men det er vidst ikke helt billigt

Kommentar
Fra : gribben1

Dato : 06-09-05 12:11

Det kommer nu an på hvor du bor, om du kan få CyberCity.
Det er ikke alle centraler de har adgang til. Os der bor tæt ved grænsen kan ikke få det hos dem.
mvh

gribben1

Kommentar
Fra : gribben1

Dato : 06-09-05 12:13

I øvrigt forstår jeg heller ikke dit spørgsmål, du er da på internet via Stofanet, og det kan vist ikke gøres billigere gennem almindelig fastnet.

gribben1

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-09-05 12:18

snaptil, der har lige været en tråd med det samme spørgsmål, der blev det afklaret, at man hos CyberCity kunne få internetadgang uden fastnet, og at parabol internet var for virksomheder (det med parabolen er jeg ikke helt sikker på, men næsten)

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 06-09-05 12:28

oki nordsted. men det ikke svært at oprette et firma/forening hvor man flere deles om en parabol ordning

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 06-09-05 12:28

http://www.aplus.dk/default.asp?id=3
har lige fundet dem her.. de virker vildt billige

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 06-09-05 15:17

Jeg har Cybercity og har lige nu 2048/512 til 399 pr måned... så de er faktisk billigere...

Vaxen

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 06-09-05 16:40

parabolinternet til private - er kun til download.....du har stadig brug for upload via en kabelforbindelse - eller alternativt via mobiltelefon (dyrt!) - ellers kan man jo ikke eksempelvis sende mails, eller kommunikere interaktivt med sin netbank.

Ellers skal man jo have isenkram der kan kommunikere med satelitterne - og det er nok ret kostbart

Cybercity internet uden fastnetforbindelse ... bom bom bom ... ja, det kan lade sig gøre de fleste steder, men hvis du påtænker også at have IP-telefoni, så er det ikke sikkert det kan lade sig gøre. Det kræver nemlig at Cybercity har eget isenkram på centralen. Har de ikke det, så må man benytte TDC's og er bundet til stadig at betale for en fastnetforbindelse.

mvh berpox

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-09-05 16:40

hvor er jensenjens blevet af - ???????????

tænkte lige på at det jo kunne være han ikke kunne få fastnet pga at han bor tilleje og dermed mener netop at få netforbindelse uden telefon opkobling - hvis udlejer tillader det - eller få en trådløs forbindelse

ikk` ????????

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 06-09-05 16:41

vedr. parabol internet - eller idet hele taget, fortælle hvilken side der nu skal "hentes" hjem. For hver 7 bit du modtager sender du altid 1 den anden vej....

Kommentar
Fra : storebror30

Dato : 07-09-05 13:36

som tidligere skrevet kan du vælge cybercity der behøver man ikke at have fastnet tlf. men der skal en montør ud og det koster næsten 700kr. men du kan få en 2mbit for ca. 260 om måneden www.cybercity.dk

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-09-05 15:34

Hvis der er telefonstik hvor du bor behøver du da ikke en montør ude?? Du skal bare rette henvendelse til Cybercity

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-09-05 15:35

Hvis der er telefonstik hvor du bor behøver du da ikke en montør ude?? Du skal bare rette henvendelse til Cybercity

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 07-09-05 15:47

Nordsted > rigtigt - hvis man kun har ét telefonstik...hvis man har flere stik fordelt rundt om i hjemmet, så er det anbefalelsesværdigt at få en tekniker ud ~ ellers kommer man MEGET nemt ud på dybt vand... Jeg har 4 stik jævnt fordelt - og kun ét ville have virket ved en "gør-det-selv" løsning....

mvh berpox

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-09-05 16:38

berpox.... hvis der ikke skal bruges fastnettlf. er det ligegyldigt hvilket stik der bruges

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 07-09-05 17:14

jeps - jeg blev opmærksom på det lige da jeg havde trykket send - min midlertidige hjerneblødning forhindrede mig i at huske hvorfor spørgsmålet egentlig blev stillet
Men "Der opstod desværre en fejl" ... forhindrede åbenbart mit dementi

Nå, men jeg er enig - det er hamrende ligegyldigt hvis man ikke vil ha' fastnet - med mindre det er en lejebolig med flere telefonstik, så skal telefonstikkene nok virke over det hele

mvh berpox

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-09-05 17:18

berpox.... helt ok ), kender det godt, man har skrevet noget, trykket på send, og så brækker kandu ned, og man kan ikke rette i teksten, selv om man stadig kan se den

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 07-09-05 20:31

vaxen> ja det rigtigt havde kigget på det som boligforeningsløsning. idet de ikke tilbyder i mit område . her kan foreningen få: 4096/512 for 199 kr pr måned.. det lyder sku da fedt

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-09-05 20:35

snaptil.... så skal du vel også betale ved siden af, for det du henter....et beløb for hver mb??

Kommentar
Fra : storebror30

Dato : 07-09-05 23:49

Du skal have en teknikker ud når du ikke har fastnet eller skal have det. jeg ved det for jeg har nogle venner der lige har fået det uden fastnet, og de skulle
have en teknikker ud som kostede ca 700,-

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-09-05 05:28

spørgeren udebliver - hmmm -
og spørgsmålet er i mine øjne lidt mærkværdigt - KAN ikke få fastnet... hvorfor ????

Netforbindelse kan man altid få uden fastnet (hvis man ikke bor midt i ørkenen et eller andet sted) - men alm adsl kan være besværligt (kan ikke få pga restance for eks ) - tilbage er så i mine øjne at undersøge om der er muligheder i de forskellige selskaber for trådlås internet.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-09-05 08:04

Storebror30.... Der skal ikke en tekniker ud, hvis der er telefonstik, prøv at læse højere oppe

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 08-09-05 13:53

Hej JJ -

henvisning til dit tidligere spørgsmål:
http://www.kandu.dk/dk/spg/73793

Og den modsatte vej:
http://www.kandu.dk/dk/spg/73928

Så er der en chance for, at de ser dit svar.

Mvh
Ivan