/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
opsætning af labtech scsi kort
Fra : diskofis
Vist : 445 gange
100 point
Dato : 06-09-05 11:28

jeg har lige fået 2 harddiske og et scsi kort hvordan gør man sådan noget, der må findes en del kloge hoder der kan hjælpe en der kun har brugt ata
jeg har hentet manualen men er ikke vildt god til engelsk, når det er teknisk så er der ikke en der kan forklare det på simpelt og normalt dansk

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 06-09-05 11:37

Først skal du indstallere kortet, derefter skal du indstallere scsidriver til diskene.

Kommentar
Fra : diskofis

Dato : 06-09-05 16:11

ja det har jeg men hvordan får jeg defineret drevene til at starte op som master og slave

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 06-09-05 16:15

Det er der vist ikke noget, der hedder i SCSI, der kan du næsten hænge enheder ubegrænset på, i hvert fald mange.

Kommentar
Fra : diskofis

Dato : 07-09-05 14:56

jeg kan få adgang til controleren uden problemer men den kan ikke finde dem når jeg beder maskine boote op fra scsi

Accepteret svar
Fra : peet49

Modtaget 100 point
Dato : 07-09-05 15:13

Du skal have sccidriver indstalleret. Det konfigureres normalt selv under opstart.

Kommentar
Fra : diskofis

Dato : 08-09-05 08:04

ok har fået det til at virke nu takker mange gange for hjælpen

Godkendelse af svar
Fra : diskofis

Dato : 08-09-05 08:05

Tak for svaret peet49.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 08-09-05 08:33

Selv tak.