/ Forside/ Interesser / Hus og have / Murerarbejde / Spørgsmål
10  janik 840
reperation af glasfilt.
Fra : MFLudvigsen
Vist : 465 gange
50 point
Dato : 04-09-05 23:59

Da jeg nedtog en hylde på vores ene børneværelse, sad beslagene så godt fast på væggen at noget at glasfilten blev revet af - 2 stykker af ca. 3x10cm.
Er det muligt at reparere dette eller skal der sættes nyt op?
Hvis det er muligt hvordan tager jeg så fat på problemet, hvis nogen har links til hjemmesider, der beskriver dette ville det også være super.

Martin

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 05-09-05 00:16

Du fylder først hullet med kit.
Så sætter du et firkantet stykke over, der godt og vel dækker det beskadigede område, forsøg at få det til at passe med det gamle.
Så tager du en meget skarp kniv og skærer en firkant der er lidt større end det beskadigede område, pas på ikke at skære for dybt.
Så tager du det der sidder unden for firkanten væk fra det yderste lag, og det der sider inden for firkanten på det underste lag, så der kun sidder et lag. Dette gøres mens limen er våd.

Kommentar
Fra : Paulus1

Dato : 05-09-05 00:43

Jeg tror du får det bedste resultat ved at fylde hullet med kit. Derefter spartle væggen, så den bliver glat. Når det er gjort sættes nyt væv/filt op på den ødelagte væg.

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 05-09-05 01:47

Sæt et nyt stykke på som er lidt større på hullet. (vi taler millimeter) Eller tilpas det som BertelBrander forklare.
Lad nu limen tørre og mal det med samme væg maling som det gamle. Når malingen er tør, tager du et stykke sandpapir, og sliber den lidt bulet samling med HÅNDEN (ikke en slibe klods) så kan du igennem sandpapiret kan mærke når overfladen er jævn.
Mal det nu sidste gang, og resultatet er pænt.

Hvis ikke glasfilten er faldet af i en cirkel, men mere som en stjerne, så skær med en hoppy kniv selv ud så "skaden" bliver rund eller firkantet.

Ellers er det nærmest umuligt at tilpasse den nye filt.