/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
radeon 9800 reset
Fra : ancom
Vist : 226 gange
68 point
Dato : 04-09-05 16:46

Hej allesammen
Jeg har lige geninstalleret min computer på grund af nogle harddiskproblemer i forbindelse med kabinetskift. Desuden har jeg installeret GTA 3 - san andreas, som jeg havde til at virke upåklageligt inden jeg måtte geninstallere. Nu har jeg dog det problem at hver evig eneste gang jeg prøver at komme ind i spillet, så resetter computeren så snart der begynder at blive trukket lidt fra graffikken. når systemet er helt rebootet får jeg denne fejlmeddelelse: "STOP 0x000000EA THREAD_STUCK_IN_DEVICE_DRIVER"

Har søgt på fejlmeddelelsen på google, og finder ud af at der er mange der har haft samme fejl som jeg, men jeg kan ikke rigtigt finde nogen steder der giver en løsning til problemet.

Håber at der er nogen herinde der vil hjælpe, på trods af det lidt lave pointtal (jeg vil mene at de er et svært spørgsmål, og derfor 200 point værd, men jeg har dem bare ikke)

Med venlig hilsen

Andreas

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 04-09-05 16:49

Du har husket driverne til bundkortet?

Kommentar
Fra : ancom

Dato : 04-09-05 16:57

Ja det har jeg

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 04-09-05 17:00

Gå på producenten hjemmeside, der har lavet dit kort, og hent driver. (til grafikkortet)

Kommentar
Fra : ancom

Dato : 04-09-05 17:01

det har jeg gjort.
Da jeg søgte på google (og under microsoft fejlfinding) fik jeg indtryk af at det er en fejl om nvidia kort har mange af, men som ATI endnu ikke har gjort noget for at løse

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 04-09-05 17:05

Du har tjekket, at kortet ikke løber varmt.

Kommentar
Fra : ancom

Dato : 04-09-05 17:14

jeg har temperatursencorer i mit kabinet, og det ligger nogenlunde stabilt på 34 grader

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 04-09-05 17:21

Det var nu selve grafikkortets temp. jeg mente

Kommentar
Fra : ancom

Dato : 04-09-05 17:35

det er også det jeg har sencor på

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 04-09-05 18:50

Og du er sikker på din PSU giver nok, det er nemlig tit problemet.

Kommentar
Fra : ancom

Dato : 04-09-05 19:06

Nej, det er jeg ikke sikker på, men jeg har bare haft det til at køre. Det eneste der på hardwareområdet er sket siden det fungerede godt, er at jeg har taget en harddisk fra, og i stedet sat det hele over i et nyt kabinet der også får strøm fra PSU'en til to blæsere og termometerstyring. Jeg kan ikke forestille mig at kabinettet bruger mere strøm end den harddisk jeg har taget fra.

Kommentar
Fra : ancom

Dato : 04-09-05 19:07

Jeg har forresten også fået det til at blive ved med at køre, men det kører helt urtroligt langsomt. Hakker helt enormt, og det selvom jeg kører laveste grafik og 800x600, hvor jeg før geninstallationen kørte 1280x1024 med højeste grafik.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 04-09-05 19:38

Prøv lige at gå ind under dokumenter og GTA San Andreas User files og slet filen gta_sa.set Så prøv at køre spillet igen!

Kommentar
Fra : ancom

Dato : 04-09-05 19:57

det gjorde mig i stand til at spille det i 1280x1024, men det hakkede enormt stadigvæk. Jeg kan simpelthen ikke se hvad der er galt, hvorfor min computer skulle køre anderledes end den gjorde før

Kommentar
Fra : ancom

Dato : 04-09-05 19:58

Jeg er lige ved at overveje at geninstallere igen, selvom det er et kæmpearbejde, og jeg egentligt ikke rigtigt gider at gøre det, men det kan vel blive nødvendigt.

Kommentar
Fra : bsservice

Dato : 04-09-05 23:41

Jeg er lige blevet lidt forvirret, er det et Nvidia eller et ATI kort du har? Du skriver " fik jeg indtryk af at det er en fejl om nvidia kort har mange af, men som ATI endnu ikke har gjort noget for at løse"

Hvis du ikke har skiftet grafikkort og spillet ellers har kørt for med den samme hardware (pånær kabinet og hårdusk) så burde det også køre nu.

For mig lyder det som at du har problemer med dine grafikkort drivere

Kommentar
Fra : ancom

Dato : 05-09-05 07:28

Det er et Ati Radeon 9800. Men når man kommer ind og ser fejlmeddelelsen ved microsoft, så er det en fejl der er meget kendt ved nvidia

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 05-09-05 10:37

Hvilken directx kører du med?

Kommentar
Fra : ancom

Dato : 05-09-05 17:03

directx 9.0c