/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Brænder.
Fra : turia
Vist : 446 gange
100 point
Dato : 04-09-05 10:50

Hi alle. jeg har et spørgsmål, jeg har lige fået en DVD brænder.
LITE-ON, og jeg bruger nero burning til at brænde med,men når filmen bliver
for stor til mine cd-er, så bruger jeg det der hedder Recode DVD:VIDEO det er osse nero.
men så fjerner den UNDERTEKSTEN samtidig er der noget man kan gøre ved det så man kan beholde
TEKSTEN på. Håber der er en som kan hjælpe.
M.V.H.
Bom.......

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 04-09-05 10:54

Du må ha glemt at sætte flueben under fanen subtitles? Der hvor der er 3 faneblade! med audio, subtitles og Info!

Kommentar
Fra : d_i

Dato : 04-09-05 10:57

Hej Bom.
Du skal have installeret et program som sørger for at underteksten bliver smidt med ind i filmen, det gør Nero Burning f.eks
Kan være det nye brænder program "Recode DVD:VIDEO" ikke forstår at hente dine undertekst filer og sætte med ind.
Hvis dine film er for store til at komme på en alm data cd kan du jo evt. komprimere dem til DivX eller lign hvis altså din dvd afspiller
kan tage det format.
Men du siger det er en dvd brænder, hvilke størrelse medier bruger du - altså dvder? For 4.7 Gb er da ved at være standart og skal lige love
for at det er noget af en lang film hvis den fylder mere end en dvd.
Hvilket format ligger din film i som du der er for stor?

Kommentar
Fra : turia

Dato : 04-09-05 11:46

hI d_i, Det er 4,7 Gb jeg har og de film jeg prøver med de fylder 7.3 gb, det går fint med at brænde dem, og når den så komprimer filmen
så er det at den DANSKE tekst ikke kommer med. Og som tedd skriver så er fluebenet sat til,
m.v.h.
Bom.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 04-09-05 11:49

Har aldrig brudt mig om nero recode! Bruger selv clonedvd2 http://www.slysoft.com/da/download.html

Kommentar
Fra : leif0149

Dato : 04-09-05 12:03

Hej
Foreslår, du finder DVDshrink på nettet. Den komprimerer filmene (og fjerner regionskoderne). Gem filmene på harddisk og hent dem så med Nero go brænd.
Du kan også bruge DVDdecrypter til det første trin.
Begge findes på enttet og fungerer helt upåklageligt.
VH
Leif

Kommentar
Fra : turia

Dato : 04-09-05 12:09

Hi leif det vil jeg så prøve, CloneDVD har jeg prøvet men pc-en kan ik lide de ASPI driver den installere.
takker....
M.V.H.
Bom

Kommentar
Fra : bsservice

Dato : 04-09-05 12:10

Jeg bruger selv DVDshrink, det er gratis og virker! hvis du har neroburning installeret kan DVD shrink klare hele processen for dig. Du kan udføre en såkaldt re-auther hvor du kan barbere alt unødigt væk.
Kanon program der bare virker! Hvis du har en DVD-ROM og en DVD brænder sætter du bare originalen i DVD-ROM og en tom skive i brænderen, sætter det hele igang. Efter 1½ time har du en fiks og færdig DVD.

Kommentar
Fra : turia

Dato : 04-09-05 12:34

Hi nu har jeg hentet DVDshrink, og prøvet den men hvordan får jeg den danske tekst til at blive der. for når jeg prøver så kommer
den ikke frem.jeg har makeret dansk med flueben.
Bom.

Accepteret svar
Fra : bsservice

Modtaget 100 point
Dato : 04-09-05 12:42

Øhm, man skal altså selv vælge undertekster på sin DVD afspiller, hvis du har en software afspiller har du måske muligheden for at sætte en default undertekst, det kunne være dit problem. Ellers er det intet problem at lige vælge underteksten.
Hvis du har fulgt min anvisning og markeret dansk, så er den der også!! Jeg har aldrig haft probl. med det.

Kommentar
Fra : turia

Dato : 04-09-05 19:54

Hej bsservice. det er rigtig nok hvad du siger, når jeg køre den på pc-en så kan jeg få undertekst på,
men når jeg køre den på min DVDafspiller igennem fjernsynet så kan jeg ikke få undertekst på,
det er en denver afspiller jeg har, og det syntes jeg at det lyder lidt hen i vejret,
men nu er det osse første gang jeg prøver sådan noget med DVD, for det har jeg aldrig haft før,,,,,,
M.V.H.
Bom.

Godkendelse af svar
Fra : turia

Dato : 04-09-05 20:09

Tak for svaret bsservice. Jeg har fundet ud af det, så jeg siger mange 1000 tak for hjælpen.bsservice. det var min DVDafspiller der stod forkert
så når jeg afspiller så virker det perfekt.det tog godt nok sin tid og mange spørgsmål fra mig, men somsagt det er første gang jeg prøver det og det sikkert ikke siste gang jeg spørger til dette. og til jer andre osse mange tak for hjælpen fra jer.

Kommentar
Fra : bsservice

Dato : 04-09-05 20:14

Det var så lidt, held og lykke