/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
STILLE og billig strømforsyning?
Fra : SantaB
Vist : 482 gange
140 point
Dato : 02-09-05 19:28

Jeg arbejder så småt på at få mit system til at blive mindre støjende. Kan nogen peje mig hen mod en billig (3-400 kr) strømforsyning (min 300W) som er lydsvag?

Kommentar
Fra : myg

Dato : 02-09-05 19:42

Midt Data i Viborg har gode støjsvage PSU'er.
Prøv at kigge på deres hjemmeside.
Jeg har et par stykker i færdigsamlede PC'er derfra, som jeg er godt tilfreds med.

Hilsen myg

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-09-05 20:05

Der er masser! Prøv www.edbpriser.dk

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 02-09-05 20:09
Kommentar
Fra : SantaB

Dato : 02-09-05 20:21

Ja, jeg ved jo godt at man kan købe dem - men spørgsmålet går på hvilken? Hav i mente at der også skal være udtag til skærm! Jeg vil helst at det ikke blev med 80 mm fan.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-09-05 20:23

Prøv at se efter nogle NorthQ De er rimelige gode!

Kommentar
Fra : SantaB

Dato : 02-09-05 20:24

Hvis det ikke var fordi den manglede udtaget til skærmen var det ellers et godt bud peet49...

Kommentar
Fra : SantaB

Dato : 02-09-05 20:27

NorthQ har ikke udtag til skærm.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 02-09-05 21:53

Hvaaa... udtag til skærm ?
De fleste strømforsyninger afbryder ikke udtaget til skærmen.
Så der er der ikke nogen fordel at hente.
Hvad med at udskifte møllen i din nuværende strømforsyning ?
F.eks. med en Papst kvalitetsmølle.
Gambrinus

Kommentar
Fra : SantaB

Dato : 02-09-05 22:12

Well. Jeg ved egentlig ikke særlig meget om det, men min skærm har crt kablet og et strømkabel. Som det er lige nu går strømkablet i min psu. Hvordan får min skærm strøm hvis der ikke er et sådan hul i psu'en? Jeg ved ikke hvor meget det vil hjælpe at skifte mølle. Hvad koster det? Jeg tror godt jeg kunne tænke mig en med 120 mm så rpm'en kommer ned. Jeg har ikke noget imod at skulle lave lidt huller i kabinettet for at gøre plads til en større mølle.

Kommentar
Fra : SantaB

Dato : 02-09-05 22:26

Her er et billede af en der meget ligner den jeg har:
http://www.jorie-computer.de/images/trust/20065.jpg
På den anden måde skal jeg vel have et nyt strømkabel til min skærm som kan gå i en stikdåse?

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 03-09-05 12:08

Du kan da bare klippe det gamle stik af og sætte et 230V stik på. Ellers er det da et standard kabel som du kan få smidt i nakken de fleste steder. Det er da tosset at købe en ny strømforsyning for at få strøm på skærmen :P
Jeg har en bærepose fyldt med strømkabler... Så hvis du bor i nærheden af Tilst/Århus, så skal du da være velkommen til at hente et par stykker *S*

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 03-09-05 12:19

Og du skal lige ha' låget af den gamle srrømforsyning, for at se hvor stor den gamle blæser er og om den bare er tilstuttet med et stik.
Hvis den er med et lille 2 el. 3 polet stik er den nem at skifte.
Her er der ekseppler på støjsvage møller :
http://www.edbpriser.dk/Listproducts.asp?Sort=Price&Gallery=false&ID=290&Parent=25&Lastdays=&Soegeord=&Producent=422&Line=&Model=&Accessory=&AccessoryTo=&Review=&Max=&Page=1&Rating=0&Type=&Value=&Bundle=&Sorted578=&Sorted1449=&Sorted1445=&Sorted1446=&Direction1449=2&Direction1445=2&Direction1446=2&Direction578=0&Trueval3109=34032&Equal29017=&True3109=&x=16&y=8
Gambrinus

Kommentar
Fra : SantaB

Dato : 03-09-05 12:49

Hmm. Når jeg lige tænker over det, så har jeg da vidst selv sådan et kabel til at ligge, og jeg behøver ikke at klippe noget af, for kablet er ikke "internt?". Jeg vil tro Gambrinus er ved at have fat i det jeg mangler. Jeg tjekker lige min strømforsyning engang jeg får tid. (det lyder dog lettere bøvlet - skal jeg ikke til at tage alle stikkene ud af mine diske og bundkortet for at kunne afmontere den og gøre det?)

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 03-09-05 12:57

Jooo...... det bliver du måske nok nød til.
Men du har godt af at lære hvordan en pc er skruet sammen.
Gambrinus

Kommentar
Fra : SantaB

Dato : 03-09-05 13:02

:)

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 03-09-05 13:04

Hvis man selv piller skidtet skilt ad, har man også en mulighed for at samle det igen.
En anden ting er, at man samtidigt kan få støvet af på/i de forskellige dele.

Jeg startede med at finde ud af,
hvordan det kunne være at min lillesøsters dukke kunne tale.
Det fandt jeg ud af, men mit forhold til min lillesøster har været anstrengt siden.
Den kom aldrig til at tale igen !
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 03-09-05 13:09

Ups...
Stikket på bundkortet har en lås midt på, der skal holdes ude med en dertil egnet dims,
mens man trækker i det.
Stikket på diskettedrevet har også en lås.
Det stal lirkes en lille smule opad, mens man trækker i det.
Gambrinus

Kommentar
Fra : SantaB

Dato : 15-09-05 11:16

Ok. Jeg har nu endelig fået kigget ind i min PSU og samlet skidtet igen (og intet er brændt sammen!). Det var faktisk en mindre operation. Nå, men det tricky'e er nu at jeg ikke har noget stik. Der er en rød og en sort ledning der går fra blæseren og så direkte ned på PSU'ens bundkort. Den er loddet fast. Hvad gør man så?

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 27-09-05 19:31

Lodder dem ud, eller klipper dem og samler med muffer igen.

Kommentar
Fra : SantaB

Dato : 27-09-05 22:04

Hvad er en muffer, hvad koster den og hvor køber jeg en?

Accepteret svar
Fra : Gambrinus

Modtaget 140 point
Dato : 27-09-05 23:14

Samlemuffer, kronemuffer findes i mange afskygninger.
Spørg i byggemarkeder eller ved en elektriker.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 27-09-05 23:19

Hvor stor er den mølle ?
Jeg har da et par skykker liggende.
Jeg ved godt, at det ikke er et kræmmermerked det her,
men send en mail hvis du er interesseret.
wazs"elefanttud"sol.dk
Gambrinus

Godkendelse af svar
Fra : SantaB

Dato : 27-09-05 23:27

Jeg lader pointene gå til Gambrinus, da jeg nu mener at have alt den data jeg har brug for - og fordi han var den der kom med mest rellevant info. Tak for svaret...