/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
pris på motorcykel kørekort
Fra : ariari
Vist : 11731 gange
100 point
Dato : 01-09-05 15:06

hejsa allesammen. Ss

jeg står og vil gerne have et motorcykel kørekort.

så hvad koster et kørekort til motorcykel i danmark ?
er det billigere at tage i udlandet ?

er det billigere at tage bil og motorcykel kørekort sammen ?
hvad er prisen så ?

hvad koster en forsikring på motorcykel. hvis man er helt nybegynder ?
er der andre udgifter i forbindelse med dette som jeg ikke står her ?

PS :
her er et link til motorcyklen jeg vil købe. hvis det har noget betydning.
http://www.loncin.dk/
motorcyklen hedder : dirttrack lx150gy-4b

på forhånd tusind tak for hjælpen.

brian.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 01-09-05 15:23

Du skal regne med 8-10000,- for et motorcykelkørekort, lidt afhængig af hvor i landet du bor, og hvilken kørelærer.

Og det er ikke billigere om du tager sammen med bilkørekort, det koster forøvrigt også lige så meget til bil.

Forsikring er svær at svare på, det afhænger af om du er over 25, hvor du bor, hvor stor motorcykel, om der skal kaskoforsikring eller kun ansvarsfoesikring o.s.v.

Men det er som regel ikke billigt at være nystartet.
Mange giver 25-30000 om året, men det er så større maskiner end den du nævner der.

Vægtafgift er der så på motorcykler, men det er ikke så meget, mener det er omkring 650 kr/år jeg betaler, og det er det samme for en stor og lille motorcykel.

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 01-09-05 15:27

Forresten, angående kørekort i udlandet, er det ikke så ligetil.

Der har været meget snak om, at det kunne gøres for omkring 5000 i Polen, men problemet ligger så i, at for at få det polske kort ombyttet til et dansk kørekort, skal man opholde sig i Polen i mindst et halvt år, og være registreret som udflyttet af Danmark.

Læs mere i linket
http://www.butik112.dk/koerekort-polen.asp

mvh dova

Accepteret svar
Fra : kennethskou

Modtaget 110 point
Dato : 01-09-05 15:40

Kørekort her hos os i holstebro koster ml. 6900 - 7900 afhængig af kørelærer.
Forsikring på en Loncin Dirttrack. Prisen på cyklen taget i betragtning er der ingen af mine kunder til hverken Loncin Dirt Track eller Geely Grand Puma
der har fået kaskoforsikring på den. Indtil videre har alle kun ansvar. Til denne type kan det fås fra kr. 795 og op alt efter selskab.
Med en kasko har du på ca. 3-4 år betalt det samme som en ny cykel koster. Du skal desuden regne med en selvrisiko på en kaskoforsikring og i de fleste tilfælde vil en skade beløbe sig til mindre end selvrisikoen da res.delspriser også er lave.

Kommentar
Fra : ariari

Dato : 04-09-05 14:50

tak for svarene.

som en orientering kan jeg da lige sige at jeg er 34 og aldrig har haft kørekort.
der skal ikke kasko på.

så baseret på dette hvad vil i så tro det kunne koste om året ?
og er det meget billigere end at have bil ?

mvh.

brian.

PS : undskylder at jeg ikke har svaret tilbage før nu.

Godkendelse af svar
Fra : ariari

Dato : 09-09-05 13:41

Tak for svaret kennethskou.

Kommentar
Fra : kennethskou

Dato : 14-09-05 07:48

Det ervæsentlig billigere at have motorcykel end bil.
Som regel kører mc også længere på literen
Både forsikringsmæssigt og mht. reparationsomkostninger.
Hvis du vel og mærke sammenligner samme slags køretøjer
Altså en billig kontra billig mc
dyr bil kontra dyr mc.
Og den ansvar jeg nævnte var til en førstegangs mc'ist på 18 år ved fx. thisted amt forsikring eller fair