/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
hva hedder denne sang
Fra : 10.Totti
Vist : 260 gange
50 point
Dato : 31-08-05 20:11

det er en mand der synger den

den er engelsk.....han synger ingen kan klare lyden af farfar

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 31-08-05 20:15

Vel gør han ej. Den er som du siger engelsk. Hvad synger han?

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 31-08-05 20:16

jamen det....og så bare på eng

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 31-08-05 20:16

den handler om hans farfar

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 31-08-05 20:19

Synger han kun? Eller spiller han også på et instrument? Har han opbakning af et orkester og i givet fald hvilket? Et symphoniorkester eller et lille band med guitar, trommer o.s.v.? Har han en sanggruppe i baggrunden? Fortæl alt hvad du ved om nummeret, ellers er det meget svært at hjælpe dig.

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 31-08-05 20:21

ved ik om han spiller man ja der er da instument...ved ik om det er et band eller 1 artist.....men ved bar den handler om hans farfar og han synger det der nobody can take the sound of grandpap.......har nemli kun hørt 30sek af den i simpsons

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 31-08-05 20:22

Synger han f.eks. "Nobody likes the sound of Grandpa"? Du har hørt sangen så du må vide det! Fortæl os det.

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 31-08-05 20:22

nemli...det der

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 31-08-05 20:24

Grandpa kan også være en Morfar.

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 31-08-05 20:25

okay men der var undertekster...og der var det farfar

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 31-08-05 20:25

okay men der var undertekster...og der var det farfar

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 31-08-05 20:25

okay men der var undertekster...og der var det farfar

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 31-08-05 20:28

han synger........hello grandpa my old friend

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 31-08-05 20:30

Sound of Silence hedder den

Kommentar
Fra : upyoursmate

Dato : 31-08-05 20:32

Det lyder som en satire over "The Sound Of Silence" ("Hallo darkness my old friend...") med Simon And Garfunkel.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 31-08-05 20:33

Hvis den hedder Sound of Silence, er det et nummer Simon Og Garfunkel har spillet.

Men den sætning du nævner indgår ikke i den sang, så det må være en der specielt er skrevet om til Simpson.

mvh dova

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 31-08-05 20:34

Grandpap er bedstefar, sålænge oversætteren ikke kender andet end grandpap. De oversætter tit meget tilfældigt - tror ikke, de ser handlingen, kun teksten.

Hanne

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 31-08-05 20:36
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-08-05 20:39

haha den var i tv igår nat - the simpsons - som slutning - kan det hjælpe nogen er det jo fint - jeg sad egentlig også og hyggede mig over den

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 31-08-05 20:42

Nå, det er det så ikke. Hvis det er Sound of silence, så har UpYoursMate og dova da ret.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-08-05 21:04

det VAR et simon & garfunkel nummer så vidt jeg kunne høre i hvertfald - det må da kunne findes

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 31-08-05 21:28
Kommentar
Fra : Kazistuta

Dato : 31-08-05 21:30

Det var absolut ikke en direkte oversat satirisk version af "sound of silence", men ganske rigtigt en udgave, som lænte sig endog meget kraftigt op af det smukke S&G nummer. Umiddelbart tror jeg ikke, du skal regne med, at nummeret findes udgivet nogen steder, da disse små Simpsons tunes ofte bare er komponeret ½-1 minut lange. Men sjovt lød det da....

Kommentar
Fra : Breunski

Dato : 31-08-05 22:52

Den bliver kaldt "Sound of Grandpa" og er en satire af "Sound of Silence". Den er ikke så lang. Nogle kalder den også "Hello Grandpa my old friend"

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 31-08-05 22:58

Der er åbenbart ikke nogen der læser links?
""Sound of Silence" Based on the performance by Simon And Garfunkel
"Hello Grandpa" Parody by Jay The Weird
Hello Grandpa my old friend
Your pointless day is at an end.
And your stories are long and boring
You tell anecdotes worth ignoring
Your withered voice echoes around yet again
I'm in pain, the sound of grandpa

Along the road I walk alone
Quietly from the rest home
I know I'll miss him when he's gone
But if he sings me that insipid song
One more times my ears will start to bleed
Cos I hate, the sound of grandpa...

The next day I go again
To see my old and feeble friend
His room smells like Vicks once more
And there is vomit on the floor
Why does no one clean up for
This old duff, my dearest grandpa

By this time the man was frail
And his heart began to fail
And I went to see him with
All his alltime favorite things
I knew he would be there for
Not so long, my dying grandpa

Then one day in Autumn fine
I went to see him one last time
He was sat in his chair soundly sleeping
But the man was scarcely breathing
He woke up to wish me goodbye
I miss the sound of grandpa... "