/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Neurotika medicicin, der virker.....
Fra : smxxx
Vist : 1117 gange
100 point
Dato : 30-08-05 20:47

Hej.
Døjer forfærdelig med neuroser, dybe depresioner, der følger mig året rundt, med gode og ??? "angst" gennem 30-40 år. Ubehandlet gennem mange år....
Efter 15 år med samme medicin/læger, har endelig fået en ny læge, der GAD. sige hvad med noget nyt.
Da min medicin ikke virker mere, men jeg er blevet afhængig af den TAFIL.
Han tilbyder mig Truxal/eller anden Psykofarmika af samme oprindelse, men jeg kan ikke tåle det, får nogle bivirkninger uden lige, rysten, angst, voldsreaktioner, "er et meget roligt menneske" NORMALT, bare jeg får fred for andre mennesker, og myndigheder.
Så ville gerne høre fra nogen der /kender/ et mirakelmiddel, det må være en vittighed, mod denne elendighed, og lad for G__ skyld være at sige jeg skal tage en genstand eller 30, hver dag, for at løse det problem, da mine andre læger ikke havde meget imod det,,,,,men det tjner de vel også penge på.
Har haft Psykiatriker på hjemmebesøg, men han mente ABSOLUT ikke jeg var til den LUKKEDE.
Har forsøgt at kontakte ham, men der skal ny samtale til.
Har haft kontakt til alle sociale myndigheder.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-08-05 20:52

Du skriver du endelig har fået ny læge, og ny medicin, mange præparater har en indkøringsface, efter et stykke tid

ophører/mindskes bivirkningerne, så fat mod. Og nej jeg kunne aldrig finde på at sige du skulle tage en genstand, det

løser bestemt ikke noget tvært imod, det giver bare et problem mere

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-08-05 20:54

Hvis du står akut og mangler hjælp, så er der måske en psyk. skadestue i din kommune, det har vi, der kan du altid henvende dig, og du bliver hørt

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 30-08-05 21:11

jeg ved ikke hvordan du har det med den alternative verden, men inden for akupunkturen - eller rettere auriculomedicin og posturlogi er der gode resultater med depression.
Denne metode bruges af Jean Goris, som er lektor i obstetrik og psykiatri ved universitetet i Düsseldorf. I forhold til depressioner bruger han udelukkende auriculomedicin. Det vil sige, at det første der sker ved hans behandlinger er, at patienten stopper sin behandling med antidepressiva.
Helbredelsesprocenten er høj - og er forresten anerkendt af det etablerede system i både Tyskland, Belgien og Frankrig... Her halter Danmark håbløst bagefter....

Vil du høre mere, så bare sig til

Vaxen

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 30-08-05 21:13

norstedt1....
har talt med dem, snart gennem 3/4 år, men som sagt har lige skiftet læge, der mener, der skal andet til.
mvh

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 30-08-05 21:21

Har prøvet alternativt,,,, mener det er værre end,,,,,,,,,+++, når det er virkeligt slemt, ellers, burde det have virket efter første behandling for knap 30 år siden, ønsker ikke ar høre på alternativt, så det ikke har en mening i mit sind, med mindre man selv tror, LIDT på det, som sagt drikker jeg NÆSTEN, en flaske rød Aalborg om dagen, hvad jeg syntes er for meget, men IKKe ifølge min gamle læge, der sagde, bare bliv ved,,,,,,,,,,,og kom igen, til andre prøver på lever og andet. Ikke noget jeg kan bruge.
Mvh

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-08-05 21:22

Så syntes jeg du skulle give din nye lægen en chance. Jeg kunne godt oplyse dig om nogle præparater, men hvad der

er godt for den er ikke det samme som at det hjælper for dig. Jeg tror nu heller ikke den lukkede er det eneste

saliggørende, men f.eks samtaleterapi i en gruppe med ligestillede, kan også være en løsning. Prøv at stol på din nye

læge, og giv den nye medicin en chance. Hvis der ikke på indlægssedlerne i medicinen står noget om hvornår evt.

bivirkninger ophører/formindskes, så spørg din læge.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 30-08-05 21:27

Jeg hører dig klart og tydeligt - og det er helt i orden med mig. Meeen må da lige skyde ind at alternativt ikke bare er alternativt over en kam - og at det her som sagt IKKE er alternativ behandling hvis du tager syd for grænsen . Desuden kan jeg da nævne, at Jean Goris får henvist de patienter, som de øvrige psykiatere ikke kan behandle optimalt - altså de værste tilfælde i Tyskland.

Er fuldstændig enig med dig i, at en flaske råd ålborg om dagen er for meget, og jeg er rystet over, at din gamle læge forholdt sig som han gjorde. Jeg håber bestemt, at din nye læge har andet og mere at byde på!

Da jeg ikke har andet at tilbyde dig trækker jeg mig hermed fra tråden - men ønsker dig alt mulig held og lykke og god bedring!

Vaxen

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 30-08-05 21:31

Nordsted1..........
Har prøvet samtale terapi, men efter at have levet alene med en kat/eller 5,,,,,,i snart 20 år ,,,
så skal der mere end 1. samtale til, hvad min socialforvaltning, selv har lagt op til, da de kan se,,,, at jeg har det af H til, og jeg bad dem selv ikke at komme igen,,,,,DA,,, de kunne se mit problem, men kan ikke hjælpe, bortset fra, at henvise til det du nævnte.
Da de ikke må henvise/indlægge, hvad der absolut ikke løser mit problem, da jeg ikke kan tåle "synet af mennesker"?

Mvh

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 30-08-05 21:33

vaxen.......takker også meget. Hej

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-08-05 21:41

smxxx, hav tillid til din nye læge samt den nye medicin, der kan gå lang tid før den hjælper og bivirkninger formindskes, hvis dette ikke hjælper, så bed lægen om en indlæggelse, det kan jo være han er mere lydhør, end den anden læge, som lukkede øjnene for alkoholen.

Kommentar
Fra : txn

Dato : 30-08-05 22:11

måske er den naturmedicin jeg her foreslår ikke nok for dig,men det hjælper måske:perikontabletter: en om morgenen og en om aftenen + baldrian:2 om morgenen 1 til middag og 2 til aften.Det er uskadeligt hvis det ikke virker for dig,men det har hjulpet mig-(der kan gå en hel uge før det virker).Perikon og Baldrian kan købes i håndkøb på apoteket

Kommentar
Fra : ans

Dato : 30-08-05 23:00

Du skriver, at du er blevet afhængig af den "TAFIL"

Tafil

http://www.netdoktor.dk/medicin/Fakta/tafil.htm

Du har det af h....... til på grund af den medicin, du indtager.

Det er jo svært at hjælpe, når du ikke kan tåle synet af mennesker.

Citat
Har prøvet samtale terapi, men efter at have levet alene med en kat/eller 5,,,,,,i snart 20 år ,,,
så skal der mere end 1. samtale til, hvad min socialforvaltning, selv har lagt op til, da de kan se,,,, at jeg har det af H til, og jeg bad dem selv ikke at komme igen,,,,,DA,,, de kunne se mit problem, men kan ikke hjælpe, bortset fra, at henvise til det du nævnte.
Da de ikke må henvise/indlægge, hvad der absolut ikke løser mit problem, da jeg ikke kan tåle "synet af mennesker"?

Du trænger til en "kold tyrker" i samråd med din læge.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-08-05 23:35

smxxx - læger er altså ikke mennesker ?????

"bare jeg får fred for andre mennesker, og myndigheder" - jamen det vil du jo nok ikke i virkeligheden ??????

ÆWS - dum situation - jeg tror det ville hjælpe dig at snige dig ind på at få en social omgangskreds - sådan lidt efter lidt måske ??? (sikkerhedsnet) - til gengæld vil det kræve en mega indsats fra din side som jeg fornemmer du på forhånd afviser.

Hvad er det du ønsker egentlig ?????? Synes at fornemme at du udemærket kender årsagen men tvinger den til usynlighed og samtidig bliver syg netop af det.

Du må efterhånden være temmelig vant til den lægelige side - kontakten - medicinen - og oven i det hele siger du at der er ok fra en læge med den mængde sprit du indtager ??? Jamen det hele er jo forkert ikke ???? (næsten)

Ønsker du i virkeligheden at blive indlagt ??? Du ønsker et mirakelmiddel - men det er jo noget nonsens og det ved du udemærket - miraklet er hvad du selv kan udrette med hjælp fra kvalificerede læger/terapeuter/psykiatere - men du skal jo kunne turde ville !!!!!!!!

Håber du finder en god løsning og får en god samtale med din læge - eller hvor du finder det bedst

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 30-08-05 23:41

txn...............
Jeg snakker om alvorlige,,,,,,,,,,problemer,,,, ikke noget KATTEN, får, det på/som legetøj.
Men bortset fra det,,,,,? så virker de ovennævte,,,,,,,,,, ikke desværre. Har prøvet, alt fra
Nu snakker jeg om noget meget, stærkere.
Så ved jeg ikke om snaps går un

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 100 point
Dato : 30-08-05 23:48

Nu bliver jeg småsur, gu fanden hjælper snaps ikke , og det ved du også godt, når du ikke kan holde ud af være sammen med andre mennesker, så er det en meget svær situation du er i, men måske du kunne starte op med at snakke sammen med andre i din situation på www.netdoktor.dk, der kan du stadig være anonym, men ellers må du
tage en snak med din læge og blive henvist til samtalegrupper, de har det såmænd ikke bedre end dig, så du har ikke noget at frygte, det ved jeg godt du ved, men du bliver nød til at tage et skridt af gangen, for at få det bedre

Kommentar
Fra : ans

Dato : 30-08-05 23:49

God bedring smxxx, det ønsker jeg dig.

Godkendelse af svar
Fra : smxxx

Dato : 01-09-05 08:20

Tak for svaret Nordsted1.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-09-05 08:26

Selv tak, jeg håber ikke du syntes svaret var for "hårdt", det var ment som et venligt spark. God bedring

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 01-09-05 20:33

nordsted1
alt er hårdt, men har hørt/prøvet det før.
prøvet før/......men uden hjælp bagefter, så kan man ligesågodt lade være
men ikke rigtig svar på ? da det jo drejede sig om medicinen/hehe.
men der er også, så meget,,,,,,, man ikke kan sige her.....
mvh......

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-09-05 20:40

Ja det har du helt ret i )

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 01-09-05 20:41

Hej igen
Sorry skriften lige før, katten skulle lige låne min hånd
HAHA

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-09-05 20:50

Jamen så var det da ikke kragetæer. Hvordan mener du med "ingen hjælp bagefter", er det når du har været til samtale, og du så bliver "sort" du bare får lov til at sejle i din egen sø, eller hvordan skal jeg forstå det??

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 01-09-05 23:09

Hej.
Forstå det på den måde, at hvis du endeligt fik noget der virker, så skal
Sundhedsministeriet, underettes om, at det virker måske godt på mig,,,en tablet altså,,,og så skal der søges om en bevilling for at medicinen kan bruges, som det ikke var opfundet til. Og det er ikke Hash, da jeg får de værste vrangforestillinger af det, og er,,,,,,, hvor jeg er.
Og når de endelig finder ud af noget derovre``````
Og for at det andet, jeg/alle kan få behandling, men hvor er (EFTER HYLEREN ), når det skal leves igen, "sit gamle liv" det er der, der mangler noget.
Så godt med candu.
Og en pc der går ned bare den ser Norman.
Takker stadig for deltagelse.
PS:
Fik svar på en mail jeg skrev til en spec læge, skal til ham/hende næste uge, så humøret er lige steget et par kuldegrader. ABSTINENCER...........
Så måske er der håb,,, men de tager også penge.
GODT JEG IKKE HAR BELÅNT HUSET TIL ANDET,,,vittighed.
Men der er også noget at tænke på. Man bliver bombarderet med lånetilbud, SKAL/SKAL ikke, hoppe med på bølgen, RENTEN stiger igen...
Takker stadig herfra, og min MIIIIIIIIIIISSSSSSSSSSSSS
mvh.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-09-05 23:05

Hej igen, jeg fik først set dit brev nu, jeg havde åbenbart fået slettet fluebenet, jeg skal nok tænke på dig i næste uge, og håber du kan få gavn af den nye spec. læge. Men hvor er det typisk, at man altid skal slås med sygdom og økonomi samtidig!!!. Hvis jeg skulle optage lån, er jeg sådan en der går med livrem og seler, fast rente, jeg syntes det andet er for risikabelt.