/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Reservedele til Philips TV
Fra : Simmaster
Vist : 3723 gange
10 point
Dato : 30-08-05 20:33

Hejsa, jeg har et philips TV, jeg godt kunne tænke mig at købe et nyt Print til, da der er noget galt med farvevisningen.
Nogen der ved hvor man kan købe reservedele til fjernsyn. Tænkte at hvis jeg kunne købe printet, kunne jeg selv skifte det og spare en hel del penge istedet for at sende det til rep.

Mvh. Jacob

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 15 point
Dato : 30-08-05 20:41

Kontakt en medarbejder hos Philips:

Philips-kundeservice
3525 8759 mandag til fredag 8.00 til 17.00

Monitors & PC Peripherals
3525 8761 mandag til fredag 9:00 - 20:00

AV Remote Controls
3525 8758 mandag til fredag 9:00 - 20:00

Mvh Benjamin

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 30-08-05 20:57

Kan en privatperson købe reservedele direkte fra Philips??

Kommentar
Fra : severino

Dato : 30-08-05 20:59

Tror du det er printet der er noget i vejen med?
Det mest sansynlige er nok en af de komponenter, der styrer farverne der er slidt.
Prismessigt tror jeg ikke at der er noget at hente i forhold til hvad et nyt TV koster idag.
Men jeg kan da også godt se, at det er en udfordring at lave det selv og få til at fungere.
Hertil må du så have et diagram og en service manual.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 30-08-05 20:59

Man skal være registreret forhandler hos phillips. Er det billedrørsprintet, du tænker på, den med styringen, hvorpå styringen til kanonerne sidder?

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 30-08-05 21:06

Jeg ved ikke hvad der er galt, men der sidder kun et stort print i Tv'et, og det er lige til at klikke fri. Så tænkte at hvis jeg kunne få fat i et print var det nemt at skifte.
Der sidder godt nok et lille print på selve billedrøret. Men tror at farvestyringen sidder på det store print.
I gamle tv jeg har haft åbnet sidder der både et verticalt og et horisontalt print, i dette sidder der bare et stort.
Fjernsynet er kun 2½ år gammelt, og det er et ganske godt 32" bredformat fjernsyn. jeg har besluttet at hvis jeg ikke selv kan lave det, så vil jeg ofre op til 1000-1200kr på at få en reparatør til at kikke på det.
Jeg ved godt man kan købe billige tv idag, men jeg gider ikke at have et prosonic eller dantax. Hvis jeg skal have et nyt tv jeg ville blive ligeså glad for som mit philips, skal jeg op at betale omkring 5000,-

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 30-08-05 21:10

Jeg ved ikke hvad der er galt, men der sidder kun et stort print i Tv'et, og det er lige til at klikke fri. Så tænkte at hvis jeg kunne få fat i et print var det nemt at skifte.
Der sidder godt nok et lille print på selve billedrøret. Men tror at farvestyringen sidder på det store print.
I gamle tv jeg har haft åbnet sidder der både et verticalt og et horisontalt print, i dette sidder der bare et stort.
Fjernsynet er kun 2½ år gammelt, og det er et ganske godt 32" bredformat fjernsyn. jeg har besluttet at hvis jeg ikke selv kan lave det, så vil jeg ofre op til 1000-1200kr på at få en reparatør til at kikke på det.
Jeg ved godt man kan købe billige tv idag, men jeg gider ikke at have et prosonic eller dantax. Hvis jeg skal have et nyt tv jeg ville blive ligeså glad for som mit philips, skal jeg op at betale omkring 5000,-

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 30-08-05 21:13

Jeg tror for øvrigt at det er en lille fejl, bare en enkelt komponent der driller, da jeg kan se rv i flere timer uden problemer. Men så er det ligesom om at det bliver lidt grønligt i billedet, primært de gule farver der bliver lidt grønne. Hvis jeg så skifter fra 16:9 til 4:3 er der ikke noget galt, så er farverne fine igen. så det er kun når tv'et står i 16:9.

Godkendelse af svar
Fra : Simmaster

Dato : 15-01-06 23:24

Tak for svaret Benjamin.Hansen.