/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Maling af udendørs træ i alu/sølvlook?
Fra : lark
Vist : 1479 gange
100 point
Dato : 17-10-02 09:48

Jeg har et pavillon lignende drivhus i træ som endnu ikke er samlet.
Træet er nyt , og har endnu ikke fået træbeskyttelse.
Vi vil gerne have det til at fremstå som aluminium.
Findes der holdbar træbeskyttelse i den nuance ?
I så fald hvad hedder den, og hvor fås den.

Hilsen
LARK

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 17-10-02 15:54

http://www.pinotex.dk/index.php?menu=0&head=a&body=a

her har i en der hedder klitgrå fra pinotex, men der er en farve palet, leg lidt med det...

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-10-02 01:45

"lark" <lark.news@kandu.dk> wrote in message
news:NNtr9.118802$Qk5.5068121@news010.worldonline.dk...
> Jeg har et pavillon lignende drivhus i træ som endnu ikke er samlet.
> Træet er nyt , og har endnu ikke fået træbeskyttelse.
> Vi vil gerne have det til at fremstå som aluminium.
> Findes der holdbar træbeskyttelse i den nuance ?
> I så fald hvad hedder den, og hvor fås den.
>
> Hilsen
> LARK
>

Hvis du maler dit drivhus først med almindelig træbeskyttelse, kan man
senere male det med aluminiumsbronce (hvis det stadig kan fås) det er på
terpentin og blev tidligere brugt til faldstammer i alle huse indvendigt.
Kan sagtent dække af én gang.

Ellers, køber du en grå træbeskyttelse og tilsætter aluminiumspulver, men
det giver ikke helt den samme effekt, snarere en effekt som metallak på en
bil.

John Vedsegaard

Accepteret svar
Fra : Jagd

Modtaget 100 point
Dato : 21-12-02 12:02

Det er ikke så svært. Du går til din farvehandler og køber noget grundingsolie, heraf skal træværket havemin 2 - 3 gange, detskal tørre lidt mellem hver gang. Når du har rejst pavvilionen kan du male med Flügger Aluminium på vandbassis. 2,5 el. 3 L koster ca 540kr + moms.

mvh
Jørgen

Kommentar
Fra : lark

Dato : 21-12-02 15:34

Hej Jørgen.

Jeg kontakter Flygger og vender tilbage til dig igen .

Mange tak for rådet

Hilsen LARK