/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
rødvins-toddy
Fra : mangorossa
Vist : 9611 gange
200 point
Dato : 28-08-05 21:13

Har fået mig en rigtig træls forkølelse. Den første i 2 år, så jeg er helt elendig

Hvordan laver man egentlig en rigtig rødvinstoddy?

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 28-08-05 21:16

Masser af rødvin - opvarmet uden for meget toddy

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 210 point
Dato : 28-08-05 21:20

Ingredienser
1 flaske rødvin
1 ren appelsin i skiver
1 ren citron i skiver
1 dl god rom
4-6 spsk farin
1 stang kanel
korn fra 1 vanillestang

Fremgangsmåde
Det hele lunes i en gryde (må ikke koge), sigtes og serveres rygende varm.

Rigtig god bedring, måske jeg skulle tage sådan en toddy, bare sådan forebyggende )

Godkendelse af svar
Fra : mangorossa

Dato : 28-08-05 21:26

Tak for svaret Nordsted1.
         god idé

har bare ikke alle ingredienser,, men prøver et eller andet

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 28-08-05 21:26

Citat
Masser af rødvin - opvarmet uden for meget toddy

Forklar lige dén, for en uvidende te-drikker...please

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-08-05 21:28

hvis du bare har rødvin, rom og sukker, kan det ikke gå helt galt. Endnu engang god bedring

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 28-08-05 21:46

jeg har prøvet med: en skive citron (skrællet) rødvin, ½ teske kanel (havde ingen stænger, sjat snaps (drikker aldrig rom, fik så rigligt som ung ) sødemiddel (ER PÅ SLANK) og 3 dråber vanilleessen..smager super!!

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 28-08-05 21:49

Vil det sige, at ordet "toddy" bare er en eller anden form for sprut?!

Rom - snaps, what ever, man lige ligger inde med

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-08-05 21:51

den opskrift må jeg lige have skrevet ned, jeg har en forkølelse under opsejling, med denne toddy, bliver det lidt "sjovere" at være forkølet??

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 28-08-05 21:56

Nåååå, ingen kan svare på, hvad ordet toddy skal illustrere, hva?!

Et skide nolle ord i grunden..

God bedring Sus

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-08-05 21:58

Du skal bruge følgende til Hot Toddy.

6 cl skotsk whisky (eller anden spiritus efter eget valg).
1 tsk. honning.
Kogende vand.
Hel kanel.

Fremgangsmåde for Hot Toddy:

Whisky hældes i glasset.
Der toppes op med kogende vand.
Citron og hel kanel tilsættes og der omrøres forsigtigt.
Garner med citronskive stukket med hel nellike.
Serveres i et stort forvarmet vinglas eller drikkekrus af glas.
Creamygirl..... jeg tror det er en pæn måde at skrive varm sprut på, for denne her opskrift er der da ikke noget hokus pokus over

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 28-08-05 22:04

Toddy et nollerord altså det ord er bare så feeedt!!

Ja jeg tror også det er sprutten man hentyder til..det virker skie godt

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 28-08-05 22:06

tror egentlig liiige der er plads til én til hik hik !

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-08-05 22:12

Bare ned med skidtet, du har godt af det, og kommer det op igen, har det ingen skade gjort

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 28-08-05 22:20

nemli ja !

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 29-08-05 06:19

God morgen Creamygirl...... Du fik ingen svar på dit sp. om hvad en toddy er. Der er nu ikke megen romantk i forklaringen, men iflg. fremmedprdbogen er ordet af indisk oprindelse. Se her:

toddy -en, -er [t odi] (eng., af ind. opr.) drik af spiritus, varmt vand og sukker.

Mango. Der er ingen spiritus der hjælper mod sygdom, men det kan gøre det betydeligt "sjovere" at være syg.

En toddy kan osse laves med whisky. Værsgo......
http://www.webopskrifter.dk/drinksopskrifter/169/

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 29-08-05 06:22

HAlløj LOOL

Det er vist først på dagen. Overså at Nordsted allerede havde smidt opskriften på toddy med whisky... Sorry

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 29-08-05 21:48

Det ve jaj da godt klumme men det hjælper på symptomerne...jeg faldt nemlig i søvn uden besvær..du ved, så hoster man, så stopper næsen til osv osv ..mærkede intet