/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Aprilia Rs50 Begrænser
Fra : Mc45
Vist : 1395 gange
50 point
Dato : 23-08-05 14:33

Hej.

Er der nogen der ved om der er flere begrænser end den i udstøningen på en Aprilia Rs50 fra 1998???????????

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 23-08-05 16:20

Der er lidt ekstra modstand i luftfilteret, i form af bl.a. en lillefingertyk gummislange der bremser luftindtaget.
Endvidere bør man dyse lidt extra op, ved at sætte størrer strålespids/dyse i.
VH Palle Hansen

Accepteret svar
Fra : NoShyGuy

Modtaget 50 point
Dato : 24-08-05 08:55

På den model er der enten begrænser i udstødningen eller i CDI enheden, så hvis den ikke er det ene sted, så er den det andet sted.
Jeg kan varmt anbefale en 47,6 cylinder. Det giver rigtig godt.

Kommentar
Fra : Mc45

Dato : 24-08-05 18:11

Okey.....Så tror jeg at alle begrænser er fjernet på den.Det er også meningen at der skal en 48mm cylinder på på et tidspunkt.

Vh. Mc45

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 24-08-05 18:31

husk at købe større dyse og evt større karburator hvis du skifter cylinder.
Min er at aluminium er bedre end støbejern.

Kommentar
Fra : Mc45

Dato : 24-08-05 21:06

Ok det må give en masse træk og rimlig høj top fart med tun cylinder på.glader mig til at få det på.håber den bliver så vild at den går på baghjul for et godt ord.
min køre 100km/t uden begrænser i udstødningen eller "lovlig".

Mc45

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 24-08-05 21:40

Det er nok en af de scootere der netop ikke kan betale sig at tune med tuncylinder, det giver bare en masse besvær, afbrændte stempler osv + en masse spildte penge, for at komme til at køre 10 km stærkere.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 25-08-05 21:28

En cylinder giver mere træk, ja. Husk en større karburator og større dyse.
Stemplet burde ikke brænde hvis dysen er stor nok og hvis olien er fuldsyntetisk.
En større cylinder giver ikke meget på toppen, men den giver 100% mere træk.
Du skal ikke regne med at gå på baghjul, som du nok håber! Vægten er fordelt helt anderledes på den slags. Den vejer for meget foran og akselafstanden er for stor.
http://www.fjolletobak.com/detail.php?type=2&sort=date&cf=2&content=13103
Se lige den der og GLO... den er sygt tunet. på baghjul med 105 kmt

Kommentar
Fra : Mc45

Dato : 25-08-05 21:53

Fed video.kan godt se at det bliver svært at køre på baghjul på apriliaen.Som du skriver er vægtfordelingen anderledes på en scooter.

Vh. Mc45

Godkendelse af svar
Fra : Mc45

Dato : 25-08-05 21:55

Tak for svaret NoShyGuy.