/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Hjælp mig - Min skærm den blinker et øje~
Fra : kkartdeco
Vist : 435 gange
100 point
Dato : 23-08-05 13:49

Hej jeg har et problem med min skærm, idet den netop er begyndt at gå i sort 2 sek ad gangen en 3-4 gange i streg *pling* hvorefter der sagtens kan gå ti minutter førend det sker igen. Er skærmen ved at stå af ????? Jeg har opdateret skærmdriveren, det hjalp i ca 30 min hvorefter det fortsatte. Jeg har prøvet at indstille skærmoplsningen og farvedybden uden resultat.

Hvad sker der???

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-08-05 14:34

Kan jo osse være dit grafikkort og sågar virus på computeren! Går skærmen i standby eller hvad?

Kommentar
Fra : norphf

Dato : 23-08-05 14:36

Det kan være dit kabel der sidder løst i computeren...

Kommentar
Fra : kkartdeco

Dato : 23-08-05 16:08

Hej

Nej skærmen går ikke i standby, den går i sort, i 2 sek hvorefter den fortsætter i 10 sek hvorefter den går i sort igen. Sommetider lyder det faktisk som når computeren/skærmen opstarter *pling* uden at computeren rent faktisk opstarter.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-08-05 16:13

Sker det osse når du ikke laver noget på computeren?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 23-08-05 23:10

Jeg tror du er udsat for det samme som jeg har været.
Din skærm er møj beskidt inden i.
Jeg tror simpelt hen at det er støv der foranlediger en kortvarrig kortslutning i højspændingen.

Sluk den skild den ad og støvsug den ren inden i, så skulle den gerne holde op med dette blinkeri.

Min game skærm gjorde det samme, og jeg var for længe om at gøre den ren, så den begyndte pludselig at kommunikere med røgsignaler, hvorefter den døde totalt. - Så far her, måtte have en ny skærm, den gamle var dog kun 6 år gammel.

Kommentar
Fra : kkartdeco

Dato : 29-08-05 17:20

Hej Ted

Ja det sker også uden at jeg laver noget på skærmen, jeg vil dog sige, at skærmen ikke står tændt(som regel) uden at vi sidder og arbejder på computeren.

Hej Severino

Det kunne måske være en god ide, jeg vil dog snakke med en fagmand, førend jeg begiver mig ud i noget dristigt.......Nu har jeg faktisk siddet 3 timer uden at der er sket noget med skærmen(blinket) Har man iøvrigt en tommelfingerregel for gammel en pc-skærm kan/må blive. Min er vist også 5-6 år gammel.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-08-05 17:25

Det kommer jo an på hvor meget den bliver brugt! 8 timer om dagen så bliver den nok ikke 5-6 år!

Kommentar
Fra : bsservice

Dato : 11-09-05 10:06

Du har en løs forbindelse inde i din skærm, hvilket er normalt. Elektronik bliver maskinloddet og det er ikke altid de bedste lodninger der kommer ud af det.
Hvis du har en loddekolbe kan du pille kassen af skærmen og begynde fra en ende. Men du skal passe på hvis du ikke har lodde erfaring.
Næste gang den gør det, så prøv at slå på siden af din skærm, hvis problemmet retter sig har du en dårlig forbindelse i skærmen.