/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
FORD SIERRA 1,6
Fra : keno
Vist : 640 gange
200 point
Dato : 21-08-05 16:42

Hej.
Jeg vil høre om nogen ved hvad der kunne være galt med min Ford sierra 1,6 fra 1987( benzin ) Da jeg skulle til at starte i morges klokken 0840 så var det som om den næsten ikke ville trække rundt motoren,men den kom da til sidst og vi kørte en tur på omkring 8 kilometer,da jeg så kom hjem og skulle bruge den igen klokken 10,30 var det samme igen som om den ikke kunne trække rundt så derfor ville jeg køre en god tur i den og det blev til ca 25 kilometer.Klokken 15,45 skulle jeg så igen bruge bilen og her var den total "død" når man drejer nøglen kommer der godt nok lys og radioen spiller også men den siger ikke en lyd.Hvad kan det være ?? Hilsen Keno.

Kommentar
Fra : keno

Dato : 21-08-05 16:51

Hej igen
Ville lige sige at mit batteri er helt nyt,og har også prøvet med startkabler men stadig er den total "død"

Kommentar
Fra : dova

Dato : 21-08-05 17:05

Der er ikke noget strøm på batteriet, eller også er der en dårlig forbindelse i kablet der går ned til starteren fra batteriet.

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 21-08-05 17:10

Nu skriver du, at batteriet er helt nyt.
Er du sikker på, at ledningerne der skal lede strømmen fra generator til batteri er sat ordentligt på.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 21-08-05 17:14

Så lige, at du havde prøvet med startkabler uden bedre resultat.
Så skal du tjekke om kabelskoene på batteriet sidder rigtigt.
Dernæst om kablet til starteren sidder som det skal.
og ellers tjek stelforbindelsen (det er som regel sådan et fladt,flettet kabel) der sidder nede ved starteren og på motoren.

mvh dova

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 21-08-05 18:03

Jeps. dit batteri mangler strøm. Som regel når man køber nyt batteri skal det lades op først. Og så skal du tjekke alle forbindelser, kabelsko for ir og lignende. Uden god forbildelse går det ikke

Kommentar
Fra : keno

Dato : 21-08-05 18:08

Til fijala.
Som du kan læse har jeg haft gang i bilen mange gange og har også prøvet med STARTKABLER og det virker heller ikke.Jeg er 115% sikker på det ikke er mit batteri fordi jeg har prøvet et andet fra min nabos bil og det virker heller ikke.

Accepteret svar
Fra : engparken

Modtaget 200 point
Dato : 21-08-05 18:09

Hej.
Det er din tændingslås eller din starter som ikke virker mere.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 21-08-05 18:11

Eller også så dur din generator ikke optimalt. Måske er der noget der aflader pga. dårlig forbindelse et eller andet sted

Kommentar
Fra : dova

Dato : 21-08-05 19:24

.

Hvis bilen slet ikke drejer rundt i motoren mere, kan det være startrelæet der sidder fast, eller +kablet der er knækket nede på starteren, eller stelforbindelsen er væk.

Tjek ned på starteren om kablet sidder som det skal, og hvis det gør det, så kan du prøve at slå lige så forsigtigt på startrelæet og prøve om det hjælper.

Du siger at lys og radio virker når du sætter tænding på.....hvad så når du drejer for at starte bilen.
Hvis lyset bliver svagere eller forsvinder, er der ingen strøm, men hvis der ikke er nogen forandring at se på lyset, er der ingen forbindelse til starteren

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 21-08-05 23:09

Prøv at sætte et startkabel fra batteri + til starterens +, og husk for ikke at underholde dine omgivelser alt for meget at sætte den i frigear først.
Roterer motoren, er der en syg forbindelse eller defekt startrelæ/tændingslås,
gør den det ikke, er din starter slidt op.

Eller som dova skriver om, Du skal sikre at forbindelsen ved batteripolerne er god (slib evt med smergellærred inden fastspænding).

Godkendelse af svar
Fra : keno

Dato : 23-08-05 13:33

Tak for svaret engparken.
Hej. Det var min starter så jeg købte en ny og nu kan den starte igen Tak for svaret.