/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
sco knallert
Fra : 127tage
Vist : 4877 gange
25 point
Dato : 20-08-05 21:38

hej

har set på en sco knallert idag en 3-g fra 72

vil høre nogen om hvor svært det er at få den til at rende en smule mere end de 30 - 35 kmt.

og om hvor man kan skaffe reservedele til sådan en...

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 35 point
Dato : 20-08-05 21:53

Reservedele til en SCO er vist ved at være noget man skal finde på stumpemarkeder rundt omkring.
De er jo nærmest antikke i dag.

Og dengang fik man sådan en til at køre stærkere, ved at tage plomben, hakke stemplet og geare ved at skifte tandhjulene ud.

Det var muligt, at købe et tunsæt til de store SCO sport, men det var ikke så meget brugt, og tvivler på, at det er noget der kan fås idag.

mvh dova

Kommentar
Fra : 127tage

Dato : 20-08-05 22:10

ja jeg var på stumpe marked idag, der var da noget sco må man sige... men der har hvis været eller er en bruger herinde der gør noget i det sco. jeg synes den er en vældig fin knallert.

Kommentar
Fra : micmac01

Dato : 01-09-05 23:08

Jeg er igang med en SCO Transporter 3 gears og en SCO 3gears super fra hhv. 73 og 70. Jeg søger ligeledes løbende reservedele
Min Super er ikke så slem - lidt luft i hjulene og en anden motor (havde en ekstra liggende, som var OK) - så regner jeg med, at den lige kan komme ud og trille - bare en lille tur.

Er der nogen, som ved hvilke tændrør, som de kører med?

/Michael

Godkendelse af svar
Fra : 127tage

Dato : 28-01-07 19:27

Tak for svaret dova.

Kommentar
Fra : tzix99

Dato : 20-04-08 11:45

Hej micmac01
Min 3gear kører på Bosch wr7bc , men om det er det originale, ved jeg ikk, kan ikk lige finde min manual
Jan