/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Hvor bliver biler fra forsikringsselskab~
Fra : Flash77
Vist : 6100 gange
100 point
Dato : 20-08-05 18:24

Hvor bliver biler som forsikringsselskaber har erstattet sat til salg efterfølgende. Ved de kommer på auktion, men er der nogen der ved mere præcist hvor? Er det evt. noget man kan følge med i på nettet?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 20-08-05 18:54

Ophuggere til stor del. Tror ikke du kan følge den
handel på nettet.

Accepteret svar
Fra : jakjoe

Modtaget 110 point
Dato : 20-08-05 19:06

Læs side 6 om E-handel med forsikringsbiler

http://www.vec.dk/html/images/nyheder/nyhedsarkiv/03.pdf
http://www.forsikringsbiler.dk/

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 20-08-05 19:29

Kun for prof.

Kommentar
Fra : Tri

Dato : 20-08-05 19:54

Hej flash!

En del af bilerne kommer oop på mit arbejde, men de bliver først sat på auktionen når de er frigivet.

Jeg arbejder på bilauktionen i Ringsted.

Tri

Kommentar
Fra : dova

Dato : 20-08-05 21:41

Ja, de fleste af forsikringsselskaberne har aftaler med nogen autoophuggere, som får besked når der er nogen skadede biler, og så bliver de solgt til ophuggerne.

mvh dova

Kommentar
Fra : Tri

Dato : 20-08-05 21:53

Det har du ret i Dova, men nogle af bilerne kommer også på auktion som bortsalg biler, det kommer jo helt an på hvor skadet bilerne er.

Tri

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 20-08-05 21:53

Jeg tænkte mest på biler til genopbygning eller lettere tyveriskadede biler.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 20-08-05 21:57

De biler du nævner, skal du jo regne med, at der skal betales fornyet registreringsafgift på, det ved jeg ikke om du er klar over.
Når forsikringsselskaberne har udbetalt erstatningen for dem, bliver de taget ud af registrering hos centralregistret.

mvh dova

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 20-08-05 21:58

Forsikringsbiler sælges ikke til private, hvis du læser
det link fra jakjoe.

Kommentar
Fra : hojriiskim

Dato : 23-08-05 15:47

Min far arbejder hos Toyota.. de kan købe biler af forsikringsselskaberne ved jeg..

Godkendelse af svar
Fra : Flash77

Dato : 11-09-05 00:50

Tak for svaret jakjoe.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 14-09-05 00:25

Tak skal du ha´

mvh
jakjoe