/ Forside/ Teknologi / Hardware / Modem / Spørgsmål
10  bredker 320
modem og ny pc
Fra : isa_addams
Vist : 469 gange
50 point
Dato : 20-08-05 15:33

Ville lige høre om der var nogen af jer, der kan forklare mig, at når man har modem og skal skifte pcen ud med en ny, at man så ikke kan bruge samme ip.. for det kan man jo med en router..
Kan nemlig ikke forstår hvorfor man ikke bare kan bruge den samme ip bare fordi det er en ny pc.. den gamle pc skal ikke bruges mere..

håber I kan forklare mig det

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 20-08-05 15:42

Glem du det med ip nr. Dit nr kommer fra udbyderen, er det dynamisk
skifter det fra gang til gang.
Ip nr til router er det samme ja, men mellem router og udbyder er det
som med det dynamiske.

Kommentar
Fra : isa_addams

Dato : 20-08-05 15:50

fik afvide at når man kun har modem, at man så skal købe en ny ip, når man skal have en ny pc..

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 20-08-05 15:52

Nej da. Du følger anvisningen på den cd, du sikkert har,
for at koble din pc til nettet via din udbyder.
Ikke på noget tidspunkt skal du skrive et ip nr.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 20-08-05 15:54

Forudsætningen er jo at du har dit abonnement til nettet.
Og at det er betalt.

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 20-08-05 22:18

IP-adressen knytter sig ikke til computeren men til abonnementet. Så glem dine problemer, skift computeren og se hvordan det bare kører

Kommentar
Fra : isa_addams

Dato : 21-08-05 14:19

Det er TDC der havde sagt det.. og den vil ikke gå på nettet...