/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Kan manden snyde i en faderskabstest??
Fra : vanilleis
Vist : 5451 gange
20 point
Dato : 19-08-05 16:13

Når en mand skal ha' foretaget en faderskabstest, skat han så have billed-legitimation med ud på sygehuset/ hos lægen???

Kommentar
Fra : dova

Dato : 19-08-05 16:27

http://147.29.40.91/DELFIN/HTML/A2001/0046030.htm

Du kan læse hele loven der omhandler emnet, i linket.

Men det er sådan, at såfremt manden nægter faderskabet, indbringes/stævnes han til møde i statsamtet, og derfra bliver der så truffet videre foranstaltninger med prøver o.s.v. for at fastslå faderskabet.

mvh dova

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-08-05 16:38

Du kan også læse her

http://www.statsamt.dk/site.asp?p=1211

der står bare ikke noget om et billede.

Du kan ringe til Statsamtet, der kan du få svar.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 19-08-05 16:54

Ja.... - jeg var indkaldt til en dag engang, hvor de tog en blodprøve fra pegefingeren... Fjolser.... jeg khavde slet ikke brugt hænderne.....

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 19-08-05 17:02

INterssant spørgsmål egentlig.

Kan man sende en stedfortræder og på den måde slippe for at vedkende sig faderskabet?

Og hvad gør man hvis prøven er positiv?

Og hvorfor skulle man bruge den slags midler istedet for at vedkende sig sit ansvar?

Kommentar
Fra : vanilleis

Dato : 19-08-05 17:18

Hej alle.

Har været inde og kigge på siderne i har fundet til mig....Interessant, men der står ikke det jeg spurgte om .

Jeg skal ikke bruge det til noget. En af mine venner ringede og spurgte om jeg vidste det...og så blev jeg lidt nysgerig.

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 19-08-05 18:07

Backtee.....

Hvis min ex mand og datters far kunne sende en stedfortræder og slippe for ansvaret kan jeg garantere dig 100 % at han havde gjort det. Han har aldrig haft noget med hende at gøre - efter eget valg og hun er 13 år idag. Han ville slippe for at betale bidrag og håbede at prøverne ville vise noget til hans "fordel".

Når man skal have taget blodprøve, viser man jo kun et brev og sit sygesikringsbevis, gør man ikke ? Så umiddelbart kan man vel godt snyde sig fra det. Nu ved jeg ikke om der er andre regler for manden som for mor/barn, men kan da også råde dig til at ringe til feks. Pilestrædets ambulatorie og spørge.

http://www.kpll.dk/

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-08-05 20:10

tjahhhhh - men så er der jo lige det med dna test - hvordan klarer en stedfortræder sig uden om den mon

Gennem tiderne har der været mange sager - retsager - om netop faderskab hvor stedfortræder både er sluppet igennem og omvendt - egentlig noget rod.

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 19-08-05 20:49

når de ikke ved i forvejen hvilken dna faren har, så kan de jo ikke se om det er en stedfortræder....

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-08-05 21:06

det er så rigtigt klojs - men der er jo lige dem der forsøger at unddrage sig kendskab til den virkelige far

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-08-05 21:08

Spørgsmålet er om man skal have et billede med.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-08-05 21:17

såså tante ans

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-08-05 21:27

mirit

du ligner hende.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-08-05 21:36

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 20-08-05 00:52

klojs

Du skriver
Citat
Nu ved jeg ikke om der er andre regler for manden som for mor/barn

Øhh... Det er ikke så tit en kvinde bliver kontrolleret for foældreskab tror jeg

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-08-05 00:56

Backtee

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 20-08-05 21:23

Hehe, når der anlægges fadderskabssag skal mor og barn jo også have taget blodprøver, og da det var aktuelt for mig, skulle der ikke vises billedlegitimation

Og hvis reglerne er den samme for manden idag, jamen så kan han godt snyde.

Det er jo svært at fastsætte fadderskabet hvis man ikke også tager test fra mor/barn