/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Poul Dissing
Fra : coincident
Vist : 3636 gange
100 point
Dato : 19-08-05 11:47

Jeg søger tekst og accorder til en sang af Poul Dissing
Ved ikke helt hvad den hedder.
Den har linien... Åh nej mor giv mig en hest mor, en hest vi to kan ride på !
Bliver jublende for et hurtigt svar... Ellers god weekend!!!

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 19-08-05 11:53

Den hedder Gi´mig en hest Mor. Skal lige prøve at finde tekst og evt. akkorder. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : dova

Dato : 19-08-05 11:56

Sangen hedder Drengen og Hesten

Har muligvis teksten, men sikkert ikke akkorderne.

mvh dova

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 19-08-05 12:03

Sludder dova, på den CD jeg har der hedder Troubadurens Bedste står den som "Gi´mig en hest Mor". Det er jo en gammel dansk folkevise ag det er da muligt at originalen hed Drengen og Hesten, men i Poul Dissings udgave hedder den altså "Gi´mig en hest Mor".

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 19-08-05 12:04

coincident -> Jeg kan ikke finde tekst og akkorder. Sorry Hilsen Arne

Kommentar
Fra : dova

Dato : 19-08-05 12:09

http://www.visecenter.sdu.dk/foerstelinieregistrant/index.php?bogstav=l

Her kan du sende en mail og så få sendt tekst og muligvis akkorder, jeg havde den desværre ikke.

Du skal henvise til :
Lille dreng har mange ønsker (Drengen og hesten) (No-Hf 4 P )

mvh dova

AJ, når jeg siger den hedder Drengen og Hesten, så hedder den sådan

Kommentar
Fra : dova

Dato : 19-08-05 12:17
Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 19-08-05 12:23

http://www.sneglen.dk/cd/vis_cd.asp?cdid=2201

Se nr. 2 på CD 1. Nummeret kan altså kaldes begge dele.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 19-08-05 16:21

Gu kan den da ej hedde begge - Kun psykoarne kan have ret LOOL Så fat det dog

Hvad laver du forresten på Kandu lille arne?? Jeg troede (håbede) da at du var smidt på møddingen, hvor du hører hjemme, efter din svinske nedgøren af thyfoon i tråden http://www.kandu.dk/dk/spg/72711 Du er syg arne......virkelig syg

Kommentar
Fra : coincident

Dato : 19-08-05 16:21

Ja okay... så har jeg titlen... tak for det...
Mangler så bare teksten og accorderne.. *ss*

Accepteret svar
Fra : Herbie

Modtaget 100 point
Dato : 19-08-05 17:57

Jamen den har jeg da send mig en mail og så skal du få den kh Palles@webspeed.dk

Godkendelse af svar
Fra : coincident

Dato : 19-08-05 19:42

Tak for svaret Herbie.

Mange, mange tak.. Palle...

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 19-08-05 19:55
Kommentar
Fra : dova

Dato : 20-08-05 01:36

Ja, begge titler bruges måske, men Gi mig en hest, er ikke den rigtige.

Det er bare fordi det er blevet populært at kalde den sådan.
Lidt ligesom Søren Kragh jakobsens Kender du det, der altid bliver kaldt Mona mona mona.

mvh dova