/ Forside/ Karriere / Udlandet / Import/Eksport / Spørgsmål
10  PARKENSS 410
Import af vin fra Frankrig eller Romænie~
Fra : 22hher
Vist : 1817 gange
321 point
Dato : 18-08-05 22:33

Hvordan kommer jeg igang med at importere vin fra udlandet hvornår skal man sige noget til væsenet og er det klogt at blande dem ind i det

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 18-08-05 23:14

Du kontakter en grtossist i det pågældende land, eller måske tager du kontakt direkte til producenten.

OG ja det er en ret god ide at kontakte Told & Skat, alt andet er ulovligt

Kommentar
Fra : Dakota

Dato : 19-08-05 07:40

Du kan roligt ringe til din lokale told-skat, der kan du få noget at vide om flaskeafgift og andre nyttige ting som
importørerklæring, sikkerhedsstillelse.
Se evt. dette link: http://groups.msn.com/BordeauxCentral/sitemap.msnw
Hilsen Johnny

Kommentar
Fra : thorkil1

Dato : 19-08-05 09:03

Der er mange ting, man selv skal stå for - så vidt jeg husker blandt andet at får de rigtige danske "ting" på flasken ect.
Erfaringen er, at hvis det er i det små er det lang det nemmeste at henvende sig til en etableret mindre importør, og få vedkommende til at klare alt det praktiske - selvfølglig mod et mindre beløb.

thorkil

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 19-08-05 10:05

Det eneste der skal være på flaksen er vel en banderole?

Kommentar
Fra : thorkil1

Dato : 19-08-05 10:33

ja - vist nok - men får ikke så mange år siden krævedes en eller anden maskien, man skulle investere i - kan ikke lige huske hvad det var?

Kommentar
Fra : Toves_Henrik

Dato : 19-08-05 16:09

hej hej
skal du sælge vinen videre, eller er det bare til eget brug, og er du sikker på af du kan sælge vinen dyrt nok til at der også er overskud på den afære.