/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Musik til 40 års fødselsdag.
Fra : gummianden
Vist : 1623 gange
250 point
Dato : 18-08-05 19:11

Skal stå for musikken til en 40 års fødselsdag, tænkte at nogle herinde ved mere om hvad folk i den alder danser til end jeg gør. Kom med jeres forslag, bedste svar får 250 point.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-08-05 19:16

Når man er fyrre lytter man til god rock musik Fx. Big Fat Snake, Joe Cocker o.lign
Der skal dog også noget pop og danse musik til fx. Kandis og i den dur.
Og så lige nogle enkelte ballader med fx. Celine Dion

Der skal for alt i verden ikke spiller tecno og vild udragende musik, da en større forsamling ikke ville kunne klare det.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-08-05 19:20

det er meget individuelt, jeg f.eks kan li at hører Eminem, 50 cent, usher, Sanne Salomonsen, The Beatles, Abba,Atomic Kitten, lidt Bee Gees, Black eyed Peas, Blue,Celine Dion, div. boybands (men jeg er jo også hunkøn),Club Gorgeous, Cosmic gate.Bare for at nævne nogle

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-08-05 19:21

det er meget individuelt, jeg f.eks kan li at hører Eminem, 50 cent, usher, Sanne Salomonsen, The Beatles, Abba,Atomic Kitten, lidt Bee Gees, Black eyed Peas, Blue,Celine Dion, div. boybands (men jeg er jo også hunkøn),Club Gorgeous, Cosmic gate.Bare for at nævne nogle

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-08-05 19:23

Jeg kan fx. ikke fordrage Eminem, men jeg er jo også fyldt 44

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-08-05 19:24

Men hva med en jukeboks, så kan alle få et musikønske opfyldt, de er rimelige i pris, og kan blive bragt, og sidst men ikke mindst, dine egne cd'ere kan forblive hjemme i pæn tilstand

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 18-08-05 19:24

Når "man" er 40.... Hvad er det for noget ævl.

For 40-årige er musiksmagen da utrolig alsidig, vi ligger ikke under for modeluner men hører det vi kan lide

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-08-05 19:26

og jeg bliver 50 lige om snart (men man snakker ikke om en dames alder)

Kommentar
Fra : gummianden

Dato : 18-08-05 19:28

Enig at musiksmagen er alsidig i alle aldersgrupper, men der er alligevel som regel en gennemgående tendens i hvad der river folk ud på dansegulvet. De unge er f.eks. helt vilde med dansk 80'er musik (de fleste), og dem på 50 er helt tossede med creedence clearwater revival osv. Fijala er på rette vej, er der ingen der kan overgå det indlæg, er der en vinder der. Lav nu ikke dette indlæg om til en diskution om musik og alder, men kom med bud på hvad der fylder dansegulvet.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-08-05 19:31

Hvad får en ung kvinde som dig Nordsted1 til at høre Eminem. Han er da fra før din tid

Jeg selv har meget bred musiksmag, men kan altså ikke fordrage Eminem og Tecno. Jeg er mest til Rockmusik specielt BSF. Jerg har alt af deres musik inkl. de solo cder. Men til en fest skal der være lidt for en hver smag, så det gælder om at vælge noget som alle mere eller mindre kan li' og ikke køre ud i noget som kun en lille skare er vilde med.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-08-05 19:35

Nu er der stor forskel på den musik man lytter til, og så den musik der er egnet til en fest hvor folk evt. skal danse.

Nogen forslag til aldersgruppen:

Black Velvet med Allanah Myles ( tror jeg)
Shania Twain - That don't impress me much
Shakira - Whenever whereever
Shakin' Stevens This old house
Credence Clearwater Revival - Bad moon risin'
Bamse - Godaw do, vil do dans' med mig
Kim Larsen - Susan Himmelblå
Runrig - Hearthammer
John Mogensen - Så længe jeg lever
Lars Lilholt - Kald det kærlighed
Kandis - Hold me, hold me forever
Johny & The Hurricanes - Red River Rock
The Shadows - Apache
Dolly Parton - Apple Jack
Smokey
Ib Grønbech - Annelise
Billy Idol - Sweet sixteen
De gyldne løver - På valsen igen
Mark Knopler - What it is
Dire Straits - Sultans of swing
Bamse - I en lille båd der gynger

Og såmænd Kandis, Vikingarna og Jodle Birge er velegnet.

mvh dova

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-08-05 19:38

Køe en gang Kim Larsen; han har jo lavet utallige ørehængere. Lidt BSF og 80er dansemusik. Creedence som du selv er inde på er også et godt valg. Du kan finde et par gode på John Foggertys - Blue Moon Swamp. Måske Andrew Strong.
Og så lidt Kandis så kommer folk på danse gulvet. Det er ikke sikkert det lige er Kandis man har på cd, men deres musik kan fylde et dansegulv. Og så selvfølgelig Smokie

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-08-05 19:39

Ja dova, det er lige den stil jer mener vil passe til en fest

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 18-08-05 19:41

Alice Cooper – Poison
Chris De Burgh - Don't Pay The Ferryman
Creedence Clearwater Revival - Cotton Fields
Creedence Clearwater Revival - Long As I Can See The Light
Creedence Clearwater Revival - Proud Mary
Deep Purple - Smoke On The Wate
Dire Straits - Money For Nothing
Don McLean - American Pie
Frank Zappa - Bobby Brown
Ike & Tina Turner - Nutbush City Limits
Led Zepplin - Black Dog
Ricky Nelson - Garden Party
Slade - Far Far Away
Tennesse Ernie Ford - Sixteen Tons
The Animals - The House Of The Rising Sun
The Mama's & The Papa's - California Dreamin'
The Scorpions - Wind Of Change
Thin Lizzy - Whisky In The Jar
Ugly Kid Joe - Cats In The Cradle
Alannah Myles - Black Velvet
Eagles - Hotel California
Carpenters - Yesterday Once More
Elton John - Goodbye Yellow Brick Road
Eric Clapton - I Shot The Sherriff
Gary Moore - Still Got The Blues
Guns N' Roses - Knocking On Heavens Door
Joe Cocker - Summer In The City
Jon English - Hollywood 7
Meat Loaf - Two Out Of Three Ain't Bad
Queen - Another One Bites The Dus
Savage Rose - Wild Child
Slade - Everyday
Tanya Tucker - Would You Lay With Me
Toto - Hold The Line (Live)
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 18-08-05 19:43

DOVA !
Kandis, Vikingarna og Jodle Birge
Hva'ba' ?????????????
Gambrinus

Kommentar
Fra : gummianden

Dato : 18-08-05 19:44

Nu kom der gang i det. Ser virkeligt fornuftigt ud, og ligner en dyr opdatering af cd-samlingen Er der en der kan flette lidt af det nye ind også?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-08-05 19:46

Hovhov Gambrinus

Grin du bare, men du håner faktisk en gammel diskjockey der har spillet til lidt af hvert i tidens løb

Der er mange gode numre på din liste, men en del af dem er ikke så dansevenlige

mvh dova

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-08-05 19:48

Birthe Kjær, knald rød gummibåd - Cliff Richard, Powet to all our friends - Elctric Light Orchestra, twilight - Gloria Gaynor, I will survive - Rubettes, Sugar Baby Love ,osv

Accepteret svar
Fra : Gambrinus

Modtaget 260 point
Dato : 18-08-05 19:51

Og så
Dr. Hook
ELO (Electric Light Orchestara)
Gasolin '
George Thorogood
Janis Joplin
Jette Torp
John Denver
John Mogensen
Kiss
Leonard Cohen
Pretty Maids
Simon & Garfunkel
Sko-Torp
Suzi Quatro
The Beatles
Gambrinus

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-08-05 19:51

dova.... vi kunne da danse til de melodier da vi var unge, mon ikke vi stadig kan som natten skrider frem, hvis det altså var vores fest

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-08-05 19:51

Hva' ska vi ikke med til den der fest? Man bliver jo helt i dansehumør

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-08-05 19:54

Sveriges Dansradio

Sverigetoppen
uge 31 - 2005

Plac.
Artist - Titel
Veckor
Poäng

1(1)
Barbados - Du lärde mig kärlek

2(2)
Arvingarna - Hon kommer med sommaren

3(9)
Flamingokvintetten - Vart tog alla åren vägen

4(8)
Streaplers - Vill du bli min

5(6)
Jenny Saléns - Tack för kärleken

6(10)
Tessiz - Jag ger dig min dag

7(7)
Danslaget - Fånga en ängel

8(3)
Cleo Nilsson - Vårt kära lilla barnbarn

9(-)
Traveling Swedes - Nobodys Darling But Mine

10(4)
Martinez - Gång efter gång

Lämnar listan

11(-)
Chiquita - Du måste förstå
-

12(-)
Kepz - Kärleken upprepar sig
-

13(5)
Nizeguys - I en sommarnatt

Utmanare

Chiquita - Du måste förstå - Omtest

Odd Arverud - Kärlekens guld

Janne Önnerud - Med samma glöd

Seneste nye dansemusik fra Sverige

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 18-08-05 19:57

Lån på biblioteket.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-08-05 20:04

her er også lidt forholds vis nyt Black eye pears, Norah Jones (stille musik) Johnny Deluxe - vi vil ha' mer,div boy bands som, Blue, c 21, Back street Boys, og Westlife, Anastacia, E-Type

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-08-05 20:08

Hold da helt op hvor er vores musiksmag forskellig, det er sjovt at se, og så alle de der gamle travere, puuu nu er det ligefør jeg føler mig gammel, eller var det fordi jeg så det der 50 sort på hvid....... Gummiand, kan du ha en god fest

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 18-08-05 20:18

Dova har helt ret det er det man spiller også til en 40- 50års fødselsdag, jeg har spillet i 25 år og stopper til nyt år, så jeg ved hvad jeg taler om.
Så den gamle disk?jockey uden hest har ret.
Hilsen Robert

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 18-08-05 20:21

Jaaa…
De er alle fra dengang, hvor en mand var en mand,
en bøsse var noget man skød med
og kvindebevægelsen var en gangart.
Gambrinus
(Jeg har også fået par gode ideer fra dette spørgsmål)

Kommentar
Fra : gummianden

Dato : 18-08-05 20:31

Smider lige 100 point oveni, og drejer den lidt. Hvis I skulle komme med noget i stil med: duran duran's nye, aha's nye og u2. Hvad er der så som sætter skub i folk i deres (måske) bedste alder?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-08-05 20:37

Det er når det musik der bliver spillet, fx dem du nævner, ikke kun egner sig til at blive spillet i et studie, men som kan nydes af alle. Prøv at kigge på mange af de gamle bands fra min ungdom som er begyndt at spille igen, simpelt hen fordi de elsker deres musik og ikke kun for pengenes skyld.

PS. Har været til Sweet og Slade koncert for et års tid siden, men de var sgu blevet for gamle eller også var det mig

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-08-05 20:48

Mine unge kommer ofte, og siger at nu skal jeg hører noget rigtigt godt nyt musik, hvortil jeg bare kan grine af dem, finde de gamle LP'ere frem og så hoverer vi midaldrene bliver misundt af mange af de unge. Gummianden.... du skriver i stil med...... jeg holdt en god blanding af konfirmation/18år/sølvbryllup fest i foråret, med en jukeboks, så alle kunne være med, og der var ret meget gang i den, og der var gang på dansegulvet selv med det nye musik, også af os midaldrene, så måske du kunne prøve at kikke lidt på P3's tjekliste

Kommentar
Fra : vibse68

Dato : 18-08-05 21:02

Ud over alt det andet fede musik, kunne et godt indslag også være en af Sweethearts party cdér. Pernille Højmark kan sætte stemning. en aften i sommers, var vi ca 4-500 mennesker mellem 30 og 50 år der festede helt igennen til Sweethearts, så det vil jeg anbefale.
) )

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-08-05 21:11

Safri Duo
Bon Jovi
Bruce Springsteen
DAD
Gwen Stefani
Gasolin
Anastacia
Billy Idol
Bryan Adams
Saybia

Good Charlotte: I just wanna live

Nephew: Superliga

mvh dova

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-08-05 22:08

Du må da vide lidt om hvilken musiksmag fødsellaren og omgangskreds dermed har?
Det gir nok ikke den helt vilde respons at sætte jodle birge på, hvis folk er til neil young?

Du skal osse sørge for en blanding af musik, så det f.eks ikke er AC/DC du sætter på under spisningen!
Start med nogle klassikere alle kender og byg ligesom stemningen op i takt med at folk drikker! På et tidspunkt vil alle jo godt danse vildt og senere på aftenen er det et must med sjælere (Som f.eks Patsy Cline med Crazy) Husk at musikken ikke skal dominere festen, med mindre folk ønsker det! Normalt er en 40 års fødselsdag jo en slags reunion af gamle venner/fjender så der skal jo osse socialiseres meget!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-08-05 22:18

tedd. det med fødsellaren og omgangskred har du helt ret i, jeg syntes selv jeg kom med nogle forslag som vi fik spillet til vores fest som var helt okay, selv min mor på over 70 år dansede med på safri duo (hun var ikke beruset) men når jeg så ser forslagene, føler jeg mig helt ved siden af, så smag og behag er MEGET forskellig

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-08-05 22:44

Søg på gople ehh mener Google

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-08-05 22:52

Må holde op med at at ha 2 kandu vinduer åbne! Skulle ha været et indlæg i Vandmandens betydning

Ja Nordsted safri duo er fedt når der skal danses vildt

Kommentar
Fra : syllemus

Dato : 18-08-05 23:03

Jeg er lige fyldt 40 i mandages.
Jeg lytter til alternative musik bla Mew, Interpol, Editors, Portis Head, Travis, Moi Caprice og meget mere.

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 19-08-05 02:10

Det er en sjov tråd - er selv i 40'erne og kan sagtens følge Gambrinus,men...... ikke lige dansevenligt.

Jeg elsker musik og hører utroligt meget af det. Har haft fornøjelsen af Springsteen koncert og 2 stk U2 koncerter denne sommer og er bare vild med det. Jeg er overbevist om, at meget af den musik, som blev spillet, mens man var 15 - 20 forfølger en resten af livet, så burde det jo bare at finde noget af det, som blev spillet i starten af 80'erne ***gg***. For mit eget vedkommende et par år før - men det er s'gu' svært at danse til Pink Floyd, Led Zeppelin, Mike Oldfield osv........

Gang i en fest ?? Noget mange kan synge med til...

Og det er der faktisk mange, som kan til

Beatles (masser - ticket to ride, sgt. pepper, yesterday osv)
Stones (masser - Jumpin' Jack Flash, Satisfaction (hader nummeret, men alle skråler med), Under my thump osv)
Eagles (KLART Hotel California - stod til the Wall i Berlin og det blev spillet i en pause - tror mindst 200.00 sang med!)
Gasolin (Masser af succes, Rabalderstræde, Kvinde min, Længes hjem...... og mange flere)
Bryan Adams (Specielt Reckless CD'en - Best days of my life - lækkert)
Shubidua (sexchikane holder til fest, MaCarine (eller hvo'n det staves) - mændenes sang "WHISKEY" og mange andre)
Slade (Godbuy T'Jane (wow), My Friend Stan, Standing on a Corner og mange andre)
Sweet (Peppermint Twist, Fox on the Run - men også de gamle "søde" Wigwam bam, Little Willy)
10 cc (I'm not in love - ultimativ sjæler)
Cocker (Leave your hat on - fed at danse til - Unchain my hart og andre)
Lynard Skynard : Sweet home Alababa
Springsteen :(Ramrod, The Rising, The river mv)
Roxy Music, f.eks. Jealous guy og Avalon
Larsen (især Værsgo' har ufatteligt mange "syng med" numre)
Aerosmith (I Dont Want To Miss A Thing)
Bachman Turder Overdrive (Ain't seen nothing yet, Roll on down the highway)
Huey Lewis and the news (Power of love, Bad is bad og andre)

Nyere :

Scissor sisters (IKKE PINK FLOYD SANGE -FORBUDT!!! - men Take your Mama (svinger vildt)
Robbie Williams OK til mad
U2 (Vertigo sidder stadig i mig, men mange, mange andre)
Travis sing
Runrig (faktisk mange gode festnumre - men også nogle af de gamle - Lock Lomond)
Zididada (OK partymusik)
Måske en smule Greenday til os, der elsker rock (De var eddermageme gode på Live 8)

og husk pigerne

Lilholt - tja... - Kong Pukkelrygs land og Onkel Christian kan man vel altid synge med på - og den med kærlighed
Smokey (Living next door to Alice, Mexican Girl og andre)
Abba (Dancing queen, Knowing me, knowing you, My love, my life (flot faktisk) )
Georg Bakers Selection (Una Paloma blanca mv)
DR Hook (Silvias Mother - en skråler af rang - Wonderful soupestone, everybody's making it big but me + mange)
Bifrost (Hej Maria med flere)
Eurythmics (Sweet dreams, Little bird)
Celine Dion (The Power of love og andre)

Jeg skal nok stå i Baren og synge duet med min kammerat Peter på "Paradise by the dashboard light"

Men OK - går du efter en CD (du nævner selv U2), så ville jeg ikke tage Vertigo (selv om den er god) - jeg ville vælge den første greatest hits (den med drengen med soldaterhjelm).

Men det er svært, fordi der for mig er meget forskel på musik og festmusik. Pt. står den faktisk på debutpladen fra Arcade Fire (inspireret af U2 koncerterne) - men er ikke så sikker på, den vil være populær blandt vennerne til fest.

Godkendelse af svar
Fra : gummianden

Dato : 20-08-05 00:09

Flot arbejde Gambrinus.... og alle I andre...