/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
min puck maxi k køre 5 km/t
Fra : buitenhuis
Vist : 725 gange
28 point
Dato : 18-08-05 14:26

Min puck maxi k startet fint, men den er bare så langsom.. Den skal faktisk skubbes igang og så kommer den højest op på 25 km/t. Når jeg tager mit luftfilter af, er det lige som om at den bedre vil køre, men ikke meget.
hvad kan der være galt???
Henrik

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-08-05 17:00

Det lyder som om luft filteret er tilstoppet. Blæs det rent med trykluft eller køb et nyt

Kommentar
Fra : buitenhuis

Dato : 18-08-05 17:18

Kommer den til at køre normalt med et nyt luftfilter?? Jeg syntes heller ikke den køre så godt uden luftfilter, men det er jo selvfølgelig heller ikke meningen, syntes bare at det er mærkeligt at den køre så langsomt.
Henrik

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-08-05 17:21

Hvis det er det der er tilstoppet passer blandingsforholdet mellem benzin og luft ikke og den vil ikke køre så godt. Uden luftfilter får den lige rigeligt med luft og har så ikke så god trækevne

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-08-05 17:22

Hvordan er udstødningsrøgen der komme fra den

Kommentar
Fra : kobsie

Dato : 18-08-05 17:58

lyder ligesom om at den får for meget benzin, og så nærmest halvdrunker hele tiden. Men som fijala også siger, så kunne en tilsodet udstødning også nemt være problemet. Prøv evt at at køre en tur uden udstødning. Hvis det er en tunudstødning du har på, kan det sikkert også godt være den der laver rod i det.

Kommentar
Fra : kobsie

Dato : 18-08-05 17:59

er du forresten sikker på du ikke kører med chokeren aktiveret?

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 18-08-05 18:39

Hvis din knallert prutter og 4takter, så er dit luftfilter nok meget beskidt.
Lyder som om den kunne trænge til at få planet topstykke. Det giver lidt mere træk. En lovlig Maxi er meget meget sløv og langsom.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 18-08-05 18:48

Hvis den tager omd. nok, så er det koblingen der er brændt af, eller fedtet.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 18-08-05 18:52

Har du luft i hjulene? De trækker vildt dårligt hvis de er flade.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 18-08-05 18:53

Hvis du har en mælkekasse bagpå kan de også give en helt vild luftmodstand.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 18-08-05 22:01

Har du fået pumpet kværnen?

Kommentar
Fra : Martin_Svenningsen

Dato : 22-08-05 20:40

hmm jeg tror faktisk ikke den fejler noget... en puch maxi har et meget svagt optræk den står faktisk stille i 1 sekund med fuld gas før den tager ved.... altså nu snakker jeg om en fuldt std... og topfarten ligger ikke ret meget højere end 25 ... så jeg tror skam bare du er vant til en vild scooter og så er hoppet ned på en sløv puch altså hvis den er std.. ellers skulle den gerne kunne køre "lidt" hirtigere

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 23-08-05 09:39

Martin har ret, hvis den er helt 100% lovlig.
Jeg målte engang en lovlig puch til 29-31kmt.
Mit råd er plan topstykket.
Se også efter om dit fortandhjul er alt for stort.
Jeg kan ik huske hva dansk standard tandhjul er, men du skal ikke mere end 1 tand over det hvis den er 100% lovlig.

Kommentar
Fra : Mokof

Dato : 08-11-05 19:22

prøv at plane dit topstykke, file sidderne HELT glatte til indsygningen(der hvor plumpen har siddet) for så tag den flere omdr.

Fortandhjulet til en maxi er 13 tands som standart, prøv med det eller med på 14 tænder på

tjek også om din karnurater er stillet ordenligt

Kommentar
Fra : Mokof

Dato : 08-11-05 19:27

prøv at pille fløjten ud i udsødningen, den sidder fast med en skrue, du kan se den hvis du kigger ind i den bagfra, skru den ud og bor de huller op fra 10mm til 12mm