/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
American Bull Terrier staffordshire bull~
Fra : 2670kasper
Vist : 911 gange
20 point
Dato : 16-08-05 18:34

jeg er meget i tivl hvad er forskellen på¨en American Bull Terrier og en staffordshire bull terrier

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 16-08-05 19:03

der er ingen forskel kun navnet

Granslam

Kommentar
Fra : monadam

Dato : 16-08-05 19:11

http://www.great-vikings.dk/dk/index.html
http://www.enodden.dk
prøv disse to sider. Tror forskellen kommer her hvis der er nogen .

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-08-05 19:28

jo vel er der da forskel - helle for amstaffen

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 16-08-05 19:44

Og jeg nupper staffordshire.........og jo, vel er der forskel, elllers ville de jo ikke stå i hver deres race på udstilling.

Men bull terrieren er nu den smukkeste

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-08-05 19:54

nul amstaffen er en smukkeste

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 16-08-05 20:40

miritdk, gå i seng, du er overtræt.

Og en whippet er jo den ultimative skønhed, BASTA.

Jeg har bestilt schæfer

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 16-08-05 20:42

Jeg ville gerne have en amstaff, den har et virkelig dejligt ansigt :)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-08-05 20:54

maj_britt

bublebee - ja den har nemlig det sødeste fjæl og er så udtryksfuld (undtagen når den er sur - lol)

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 16-08-05 20:55

ork, de ligner da ikke engang hinanden... Amstaffen har en lidt kort tryne og flapører, hvis de ikke bliver kuperet.
Bullterrieren har længere hoved og små "grisseøjne" og stritører. Og hovedet er uden "stop", panden buer nærmest lidt opad ud til snuden, hvilket får den til endnu mere at ligne en lille gris (det er kærligt ment). Især de hvide kan minde om små glade grissebasser.

Smukke synes jeg ikke nogen af dem er, men de kan begge være utroligt charmerende, især som hvalpe og unge. Men pas på med temperamentet. De voksne slås ikke for sjov.. Man skal nok regne med at slippe 10000 for en hvalp.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-08-05 21:15

Birgitta - der er også forskel på amstaff og nogen er decideret smukke
(er vist miljøskadet - lol)

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 16-08-05 21:40

Birgitta, du tænker på bull terrier, ikke stafford shire.

Amstaff smuk? No way...........

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-08-05 21:49

maj_britt - jeps in all ways - amerikansk staffordshire terrier - tigerstribet - SMUK !!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 16-08-05 21:56

Det hedder såvidt jeg ved ikke "american bull terrier" men blot "bullterrier", - og det er dem der ikke er så kønne (i mine øjne altså!) idet de ligner en blanding mellem en gris og et lam....
Og så hedder det ikke "american stafford bull terrier" men "american staffordshire terrier", og det er såvidt jeg ved det samme som en pit bull, hvorimod en engelsk staffordshire terrier ser lidt anderledes ud.
Begge racer du nævner er terrier, men kun den første er også "bull".
De er meget forskellige, så hvis du så dem, ville du sagtens kunne se forskel.

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 17-08-05 08:09

Ja, nu går det da først helt galt.

Axelise, nu får du ( og andre) lige FCI numre på de racer, vi skriver om, så kan du finde dem på nettet:

American staffordshire terrier.........nr. 286
Bull terrier.........nr. 11 den dækker også miniature bull terrier.
Staffordshire bull terrier.......nr. 76

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-08-05 13:04

De rigtige navne som spørgeren efterlyser på de to racer er:

American Pit Bull Terrier og (engelsk) Staffordshire Bull Terrier.

Begge hører til kategorien kamphunde.
og der er ikke særlig stor forskel på dem i udseende, men Pit Bullen er en amerikansk udgave og Staffordshiren er engelsk.

En Bull terrier er noget helt andet, det er den der ligner en lille gris.

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-08-05 13:06
Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-08-05 13:07
Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-08-05 13:08
Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-08-05 13:09
Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-08-05 13:11
Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-08-05 13:16

Så der er faktisk ikke noget der hedder en American Bull terrier, kasper.
Den hedder American Pit Bull Terrier

Og American Staffordshire Terrier og så den engelske Staffordshire Bull Terrier.

mvh dova

Jeg kan så ikke lige huske hvilke af de nævnte racer der er forbudte i DK (loven om kamphunde) , men menér det er American Pit Bull og American Staffordshire.
Selv om de øvrige også er i kategorien, altså Bull Terrier og Amstaff og Staffordshire Bull Terrier.

mvh dova

Accepteret svar
Fra : maj_britt

Modtaget 20 point
Dato : 17-08-05 13:39

Du kan edderdulme selv ligne en lille gris, dova..........NÅ.

Bull terrier er SMUK og jeg har nu never kunnet se grisen i den, grise har en kort snude, bull har en lang.......

Men ellers har du ret i racerne
De to der er forbudt, så vidt jeg kan læse mig frem til, er pitt bull og tosa...........

Godkendelse af svar
Fra : 2670kasper

Dato : 17-08-05 13:59

Tak for svaret maj_britt.

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 17-08-05 14:14

Det var da så lidt, kasper