/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Hvor lang tid tager det at brænde en DVD~
Fra : Jaffe123
Vist : 805 gange
50 point
Dato : 14-08-05 21:01

De få gange jeg har været ude for at skulle brænde en DVD med forskellige videoklip og en menu har det taget MEGET lang tid at færdiggøre. Hvor lang tid bør det tage?
Jesper

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 14-08-05 21:12

Jeg bruger Nero 6, og en film på 1½ time tager hos mig ca. 10 min.

Mvh: Monsen.

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 14-08-05 21:13

det burde ikke tage mere end 5 til 10 minutter, men det afhænger af brænderen..

Kommentar
Fra : Jaffe123

Dato : 14-08-05 21:19

Det er jo noget helt andet. Det virker ikke som om det er selve brændingen, men der i mod forberedelsen til brændingen der tager tid (mange timer)

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 14-08-05 21:21

det afhænger af hvor hurtig dvd'en kan brænde.

du kan få forskellige brændings medier såsom dvd-r dvd+r dvd+rw dvd-rw osv.

men, hver af de forskllige dvd'er har et tal med hvor hurtigt de kan brænde.

de dvd'er jeg brænder med har tallet 8x=tror nok det er noget med 7-8 mb per sekund, og for mig når jeg brænder måske en 4000 mb altså 4 gb tar det 10-15 min tror jeg.

men brændte lige en dvd med kun 4x og det er meget lidt det var også en 4 gb=det tog 20-30 min.

men det ahr selvfølgelig også noget med hvor hurtigt din brænder kan brænde.

her er nogle cd'er med 16x så går det stærkt = http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=139983

Kommentar
Fra : severino

Dato : 14-08-05 21:28

4 Gb er lig med 4096 Mb

Kommentar
Fra : Jaffe123

Dato : 14-08-05 21:35

Det er 4 Gb DVD'er, men det er som sagt ikke selve brændingen der tager tid. Den er mange timer om at forberede brændingen og selvom det ikke er en ny og superhurtig PC mener jeg at det må kunne gøres markant hurtigere. Jeg ved bare ikke hvordan?
Jesper

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 14-08-05 21:42

Hvis det er en brænding af film så tar det lang tid! En direkte kopy tar ikke så lang tid måske 20 minutter med en 4X brænding!

Kommentar
Fra : Jaffe123

Dato : 14-08-05 21:42

Sorry... Ikke 4 Gb, men der i mod 4x DVD'er.
Jesper

Kommentar
Fra : Jaffe123

Dato : 14-08-05 21:51

Kan det være noget opsætning i softwaren der ikke er OK?
Jesper

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 14-08-05 21:56

hvad brænder program har du

hvad for en computer har du ram cpu osv.

hvad slags dvd cd'er er det

gerne lidt flere oplysninger

Kommentar
Fra : karsten77

Dato : 15-08-05 00:48

Er der Vob filer du brænder eller står programmet og konvertere dine filer til vob først.. så tager det nemlig meget lang tid

Karsten

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 15-08-05 14:49

Hvis filmen/data er klar, så tager det ca 5-6 minutter med en 16x brænder, og så kan du så selv regne på det alt afhængigt af hvor hurtig din brænder er.

Kommentar
Fra : leif0149

Dato : 15-08-05 21:19

Jaffe123
Du har ret. Der går meget lang tid med "kode" filmen til det format, du ønsker.
Du kan forbedre hastigheden ved at have ryddet op, så du har en harddisk i topform.
Det første, jeg ville gøre var at vælge diskoprydning, hvis du ikke er sikker i at gøre det manuelt. (Diskoprydning under PROGRAMMER, TILBEHØR, SYSTEMVÆRKTØJER
Dernæst ville jeg undersøge, om der er fejl i strukturen på harddisken (Win 98 som ovenfor, hvor diskdefragmentering ligger som menupunkt) (Win XP:Vælg Stifinder, højreklik på dit c-drev, vælg egenskaber,funktioner og undersøg nu - denne undersøgelse tager ganske lang tid, så du kan drikke kaffe og se TVavis).
Til slut kan du så defragmentere din harddisk, hvilket kan forbedre hastigheden på din filkodning (Start, programmer, tilbehør, systemværktøjer, diskdefragmentering).
Hvis du har Win 98, vil jeg gætte på, der er fejl i dit bootområde. Det rettes ved ovenstående.
Venlig hilsen
Leif

Kommentar
Fra : SantaB

Dato : 15-09-05 11:27

Hvilket format ligger filmen i på harddisken?