/ Forside/ Interesser / Fritid / Sport / Spørgsmål
10  Klaudi 1810
atletik
Fra : docjacobsen
Vist : 561 gange
220 point
Dato : 11-08-05 19:25

hvad er den korrekte engelske betegnelse for en atletik 4-kamp ??

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 11-08-05 20:33

firekamp = tetrathlon (normalt ridning, skydning, svømning og løb)
femkamp = pentathlon
syvkamp = heptathlon
tikamp = decathlon

mvh berpox

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 11-08-05 23:48

Derudover findes der også duathlon (tokamp) og Triathlon (trekamp)

Kommentar
Fra : docjacobsen

Dato : 12-08-05 03:43

ok berpox, så får du et mere til samme pris
hvad hedder så Boldkast ?? Som jo bruges op til 13 år??

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 15-08-05 16:41

Det har jeg til gengæld ingen anelse om ... "pitching" er jo boldkast i baseball, men jeg har aldrig hørt dette brugt om "boldkast" som atletisk disciplin - ellers er der jo det nærliggende "hammer throw" - mon ikke der er en brugbar pendant i "ball throw" ~ selvom det kan give visse fejlagtige associationer

mvh berpox

Kommentar
Fra : polyglot

Dato : 19-10-05 00:11

Jeg tror berpox har ret i "ball throw" det er i hvert fald hvad disse to sider opererer med:

http://www.gppsd.ab.ca/swanavon/pages/students.html
http://www.geneva-english-school.ch/files/letters/Athletics%20Results%202005.xls

Cricket ball throw, tennis ball throw og soft ball throw nævnes også som skoleatletikdiscipliner. Jeg mener forøvrigt at jeg lavede et bronzeresultat i boldkast way back....

Polyglot