/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Fz50
Fra : Cecilie_schmidt
Vist : 576 gange
100 point
Dato : 09-08-05 19:55

Hej.

Når jeg vil starte min fz'er (motoren er kold) så vil den ikke starte og hvis jeg så tager luft filteret af og får en til at holde for der så der kan komme lidt luft ind, og jeg så træder på kickstarteren et par gange så starter den. og så sætter jeg luft filteret på og så kan jeg køre.. men så når motoren er kold vil den ikke starte og så bliver jeg nød til det andet der. Nogle der kan hjælpe? Så vil jeg blive glad :)

Kommentar
Fra : nilsg

Dato : 09-08-05 20:09

Virker chokerspjældet ikke? Det virker på samme måde som ham som ham som holder for indsugningen på karburatoren.
Nilsg

Kommentar
Fra : Cecilie_schmidt

Dato : 09-08-05 20:19

Jo... Når jeg kører på den, og så drejer på det der plastik halløj til choker så kører den dårligere.. End hvad den stod på før--

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 09-08-05 20:30

Din choker lader til at virke. Det virker som om din karburator skal renses eller lign.
Måske skal du skrue lidt op for benzinen ved tomgang. ( en lille skrue som skal skrues en 1/4 - 1/2 omgang med uret )
Kig evt. efter om den suger falsk luft ind ved ludfilteret og om det sidder forkert.
Hvis den er tunet så skal du klart skifte dysen, måske bare hæve nålen.

Kommentar
Fra : Cecilie_schmidt

Dato : 09-08-05 20:35

Okay.
har renset min kaburator idag, men det har ikke hjulpet.. Skrue lidt op for benzinen ved tomgang, er det den skrue (messing eller hvad det nu er) som der er sådan en fladskruetrækker der passer i?.. Eller er det denhvor en stjerneskrue trækker passer i?

Den er ikke tunet. Den kører ca. 35-40 km/t..

Accepteret svar
Fra : NoShyGuy

Modtaget 100 point
Dato : 10-08-05 08:53

Det er tydeligt at den ikke får benzin nok ved start siden du skal holde for hullet ved indsugningen.
Ja, skruen ser ud som om at den går ned i karburatoren, det er den du skal skrue lidt ind.
Normalt er skruen skruet helt ind og så 1½ gang ud igen.
Se efter hvor mange omgange den er skruet ud/ind.
Længere ind = mere benzin
Længere ud = mere luft.
Husk ikke at give gas når den skal startes kold. Den skal kunne starte uden at give gas når den er kold hvis chokeren er på.
Har du set efter om luftfilteret sidder ordentligt på? Altså at det sidder tæt så der ikke kommer luft ind forbi.
Der mangler måske et spændebånd eller lign.
Dit tændrør burde ikke ha noget at sige, men prøv evt. at flytte elektroderne tættere sammen.

Kommentar
Fra : Cecilie_schmidt

Dato : 10-08-05 14:19

Okay..

Det vil jeg prøve at skrue den helt ind og så 1½ omgang ud..

Så vil jeg lige høre om hva side den plastik dims ved chokeren skal sidde i.
I højre side står der choker og skal den så sidde i den side eller den anden for at der er choker på?
Luft filteret sidder som det skal. Der kan heller ikke komme spændebånd på da det er den der boks.

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 10-08-05 21:20

Forstår ikke helt det med det plastik du snakker om.
Tæl hvor mange gange den bliver skruet ind før du skruer den ud igen. Prøv dig frem med den.
Jeg er ihvert fald sikker på at den får for lidt benzin.
Måske skal nålen hæves, dvs. den lille ring på nålen flyttes ned.
Du siger du har renset karburatoren. Har du haft den skilt HELT ad og blæst den igennem med luft?

(søndagsmodel måske?) hehe

Kommentar
Fra : Cecilie_schmidt

Dato : 10-08-05 21:32

ja har jeg haft-- Men skruede skruen¨helt ind og så 1½ ud, og så prøvede jeg.. og det hjalp..
Mange tak :)

Godkendelse af svar
Fra : Cecilie_schmidt

Dato : 10-08-05 21:33

Tak for svaret NoShyGuy.