/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
cylinder.
Fra : Rene182
Vist : 251 gange
20 point
Dato : 09-08-05 15:41

hej den beste måde man kan køre en cylinder til på hvordan er det..? hvordan er den beste måde at køre et par skf c4 lejer til..? hilsen René..

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 09-08-05 15:50

ved ikke men lejerne men cylinder er faktis svær at køre til hvis den skal kunne yde sit beste efter den er kørt til men det slider på motoren dsv alså du gasse op til ca ½ af den max fart du kan køre og så giver du slip i 2 sek fra gas håntaget og gir den bare fuld gas til det du nu vel køre (går ud fra det er en der er støre end standart )

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 09-08-05 20:25

NEEEJ. Du må aldrig give fuld gas med en ny cylinder!
1/2 gas 0 - 100km.
3/4 gas 100 - 300km.
Disse tal er minimum.
Hvis der sidder en ring i variomatik og kobling så fjern dem. De er ren tortur for din motor.
Hvis den nye cylinder er større end standard så skift dysen til større, ellers brænder stemplet og det sætter sig.
Tjek den her
http://www.retrodeluxe.dk/karburatorphbdk.htm

Kommentar
Fra : Fuckfisse

Dato : 10-08-05 12:59

hejsa! M HENSYN til cylinder så prøv "munksgaard" metoden:1) Montér cylinderkittet og smør stemplet godt ind i 2-takts olie!

2) Start scooteren og lad den stå i tomgang i ca. 10 minutter så den er nogenlunde varm

3) Sluk motoren igen og lad den køle af i ca. 10 minutter

4) Start motoren og lad den stå i 5 minutter. Kør derefter de første 2 km med meget lidt gas....det vil sige max. 10-15 km/t

5) Kør de næste 10 km med ca. 30-40 km/t

6) Kør de næste 5 km med op til halv gas!

7) De næste 10 km må du max give 2/3 gas

8 ) De sidste 10-15 km må du ikke køre med bundgas ret længe af gangen...jeg vil sige max bundgas i 20-30 sekunder.

9) Så er din cylinder ved at være tilkørt, og du kan nu roligt blæse den af!

BEMÆRK: Alle disse ting forudsætter selvfølgeligt at du kører med den rigtige dyse, tændrør osv!

Daniel fog

Kommentar
Fra : Rene182

Dato : 10-08-05 17:15

Okay.. tak..

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 10-08-05 21:03

Det lyder nogenlunde. jeg plejer selv bare at "køre pænt" de første 50-100 km.
Hvis cylinderen er Aluminium så skal den ikke køres til så meget, men hvis det er støbejern, så kørt til ordentligt.
Støbejern bliver varmere end Aluminium.
Personligt går jeg langt udenom støbejern hvis jeg kan.