/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Habana igen igen
Fra : spooff
Vist : 382 gange
100 point
Dato : 08-08-05 20:27

Farven på mit tændrør er nøddebrunt på midtelektroden. Kan man så sige at dysen (88) passer?
Den trækker godt både op ad bakke og lige ud. (Polini sport, speedcontrol vario m. 7.7gr. ruller, LeoVince Touring udstødning, Keihin 19mm karburator Kører 95-100 på speedometeret.
Vil det være godt at få en anden gearing på?

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 08-08-05 20:44

En gearing vil koste lidt i optrækket men give godt på toppen.
Hvis det er den samme som til Aprilia Rally, så har jeg en polini sekundær gearing liggende som jeg ikke bruger. ( solgte min rally for 2-3 år siden ).
Jeg bor mellem Køge og Kbh hvis den har interesse.

Kommentar
Fra : spooff

Dato : 08-08-05 20:47

Hvor meget vil det give på toppen?Ved ikke om din passer til min? Kan jo lige undersøge det og så vende tilbage. Hvad med dysen??

Accepteret svar
Fra : NoShyGuy

Modtaget 100 point
Dato : 09-08-05 19:56

Skidt, har lige tjekket gearingen på www.protuna.dk
Den har ikke samme varenummer så det er sikkert ikke den samme.
Hva angår dyse, så kan du dyse den op, og hvis den ikke prutter og 4takter så er det ok.
Prutter den så skal den dyses ned igen. ofte når man skifter til 70ccm cylinder så skal nålen hæves.
Det står der i monteringsvejledningen til polinis 70ccm.
( fik den oversat fra italiensk af min musiklærer )

Kommentar
Fra : Martin_Svenningsen

Dato : 11-08-05 18:06

Jeg er ikke sikker med protuna men thansen har ihvertfald forskellige varenummere ved den samme vare bare den er under 2 forskellige modeller fordi de tit har modelens navn til at stå på pakken... så skal nummerne jo være forskellige for at de kan finde den med det navn som de skal bruge

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 12-08-05 06:24

Jeg kan godt anbefale dig at skifte gearing. Hvis du ikke ved helt hvordan det gøres, så køb en der er klar til isætning. Så slipper du for at skulle skille de gamle tandhjul fra hinanden. En 25% gearing vil give
15% fart ca. hvis din motor kan trække dit variomatik helt ud allerede.

Godkendelse af svar
Fra : spooff

Dato : 12-08-05 15:04

Tak for svaret NoShyGuy.

Kommentar
Fra : spooff

Dato : 12-08-05 15:05

Er det så en primær eller sekundærgearing vi taler om?

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 13-08-05 18:23

Jeg tror at de sekundære er på 24% og de primære er på 15%
Det betyder ikke meget hvad for en du skifter.
Jeg ville skifte den sekundære hvis det var mig. Dvs akslen gennem baghjulet. så slipper du for at skifte akslen gennem koblingen, da den sidder fast med en låsering. synes jeg at huske.
pris 400,- ca.