/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
JAZZ
Fra : arne.jakobsen
Vist : 1114 gange
60 point
Dato : 07-08-05 23:55

Jeg har lige siddet og set/lyttet til Jools Holland på TV2. Han er jo en af tidens største Jazz-trompetister.

Jeg synes da at hans evner og teknik er fremragende. Han kan på sin trompet nå nogle meget høje toner,

men gør det ham til noget specielt?

Jeg synes jo at han burde bruge sine evner, til at spille noget godt Jazz.

Hvad mener I andre.

Og HELT ærligt, KUNNE denne tråd ikke KUN være for folk, der VED noget om JAZZ?

Gode kommentarer belønnes.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-08-05 00:02

Det gør ikke nogen speciel, at de kan nå høje toner på en trompet, det er udelukkende et spørgsmål om teknik, træning og rigtig indtonering.

Men , forstår ikke helt hvor du vil hen, når du først siger, at han er en af tidens største jazztrompetister, for dernæst at beklage, at han ikke spiller god jazzmusik.
Er det selve hans repertoire du ikke bryder dig om?

mvh dova

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 08-08-05 00:11

Hej Arne....

Det må vel være lidt af en smagssag....ik´?
Jeg er selv en gammel rotte på de skrå brædder....mest som pianist. Jeg eeeeeeelsker jazz, og krummer da osse tæer, hvis nogen "mishandler" et Steinway flygel.
Det er umuligt at tegne et hieraki med "kvalitetstempler" Det er i sidste ende vores ører, der skal præsenteres for varen......uanset kvaliteten af den....

Jazz har ikke førstepladsen...
Jazz har førstepladsen for NOGLE.

og sådan ka´ vi´ bli´ ved.

Mange hilsner
TOM

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-08-05 00:18

Der er kun/var Chet Baker som kunne bruge en trompet.

Helt sikket at andre også er gode.

Nu har jeg ikke set udsendelsen i aften, så derfor kan jeg ikke udtale mig om lige det.

Tænk at han (Chet Baker) fik slået sine tænder ud, men alligevel kunne spille på trompet.
Det er "godt gået"

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 08-08-05 00:29

dova - NOGEN synes at han er.... Jeg udtrykker den modsatte holdning.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 08-08-05 00:36

Kære TOM. Jeg er efterhånden bare blevet SÅ træt af trompetisternes evindelige konkurrence om at overgå hinanden i høje toner. JEG synes IKKE at en høj tone er mere Jazzet end en lav tone. Jeg synes også at jazz gerne må være smuk. Men når jazzen i de seneste år bliver SPAMMET af Præstations-lystne trompetister, så fjerner det focus fra musikken. Og DET er skide ærgerligt.

Kommentar
Fra : Cookies

Dato : 08-08-05 02:07

Er du her virkelig stadig???

Det minder mig om at jeg skal huske at e-maile endnu en klage over dig´.

Folkene bag kandu må jo være fatsvage når ikke de for længst har bannet din IP pga at du i din gymnasieagtige pubertetsforvirring mener at kandu.dk skal lægge plads til dine latterlige provokationer og anonymiserede svagpisser trip.

Du starter et spørgsmål og beviser at du ikke aner hvad en debat handler om. Netop DU af alle bør ikke udelukke nogen fra at debattere. Du maser dig ind alle steder med dine selvfede, perfide og mugne kommentar, og giver samtidigt andre besked på at klappe i hvis de ikke har noget fornuftigt at sige.

Debat betyder at man er, eller kan være, uenige på en disciplineret og behersket måde og udviser respekt for sin modpart. Det er ikke debat at ordwanke over at man tror man er federe end alle andre.

Hvor fedt er det arne.jakobsen,at være nødsaget til at bede sig fri for andres deltagelse i dine spørgsmål??

Får du udløsning når du provokerende spiller op til alle??

Belønnes jeg nu for denne fede kommentar??

Ojjj det var hele fire spørgsmål . Svar på dem alle eller hold din kæ** for evigt!!!!

Kommentar
Fra : Cookies

Dato : 08-08-05 02:09

oooops jeg glemte at svare på dit telligente spørgsmål.

Nej,,,,det gør ham ikke til noget specielt. Lige som du ikke er noget specielt selv om du tror det.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 08-08-05 02:50

Cookies ->

Hvis du havde bare halvt så meget hjerne som du tror, ville du IKKE have skrevet sådan en omgang verballort.

Så skriv du bare en email til Kandu-teamet din lille skiderik. Tror du virkeligt at nogen vil modtage en klage fra en drengerøv, der taler som et råddent lokum?

Kommentar
Fra : Cookies

Dato : 08-08-05 03:07

Jeg har ikke udtalt mig om min hjernekapacitet. Men dit mundbæ, råddent lokumssnak og deslige kan du aflevere her http://www.kandu.dk/dk/spg/57924

FJOLS!!!!!!!!

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 08-08-05 03:36

Cookies. En lille dum skiderik som dig, er der Ingen der kan tage alvorligt. Ved du hvorfor? Du har selv valgt dit Kandu-navn. Men du ved åbenbart ikke at "cookie" OGSÅ betyder "en lille uintelligent dreng". Så Cookies betyder altså, at du enten er ekstremt dum, eller udtaler dig på mange små dumme drenges vegne.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 08-08-05 03:37

Skal vi så igen begynde at snakke JAZZ?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 08-08-05 03:48

Da du opfandt dit nick, tænkte du på en EDB-cookie. Men en EDB-cookie er jo en sladrehank. Og det ord stammer fra det engelske udtryk for "en lille uintelligent dreng". På Kostskolerne var "den lille Cookie" også oftest den "lille sladrehank" der altid fortalte de voksne hvad der foregik.

Synes du STADIG du er skide smart? Cookie.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-08-05 10:39

Theis Nygaard spiller da også godt.
Og han spillede jo i Adrian Bentzon jazzband.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 08-08-05 10:49

Eyvind - Ja. Men som så mange andre trompetister er også HAN begyndt at "snobbe opad" hvis du forstår hvad jeg mener? Hvis man som Jazz-trompetist i dag IKKE kan få trompeten til at "hyle", er det svært at tjene penge. Det jeg mener er: Hvor er den smukke, melodiske og klangfulde Jazz-trompet blevet af?

Kommentar
Fra : upyoursmate

Dato : 08-08-05 11:47

Jeg ved godt at hvis det er trompetister med hang til arrogance, både i deres spil og personlighed, og dem der kan nå høje toner (!), du ikke kan li, så er Miles Davis ikke en at bringe op her. Men han er jo på sin vis en af de største. Han magtede det smukke spil som på Kind Of Blue og det skærende, provokerede på Bitches Brew og We Want Miles.

Af nutidigede trompetister tar jeg personligt hatten af for Flemming Agerskov.

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 08-08-05 13:17

Arne.
Hurtigst....højest......bedst......længst....osv osv osv.
Musik, sport, kunst....osv osv osv.
Vi kan blande det hele, og vil opdage at grænser bliver overskredet. Nu véd jeg jo ikke hvor gammel du er, men selv er jeg 50, og kan også syntes at noget musik bliver lidt for "eksperimentel". Jeg lytter også til tider på Heavy, techno og andet "sandsestyrende" musik. Og hér gælder det åbenbart også om at overskride grænser.
En trompet kan anvendes til klassisk, jazz, pop, millitær....osv. HELDIGVIS er vi da selv herre over hvad vi vil lytte til, men jeg syntes det er ok, og at vi lever i 2005, hvor der bliver eksperimenteret i nye stilarter.

....og det er der jo egentlig heller ikke noget nyt i *s*.
Jeg har også set et kunstmaleri, der hed "FRED"..og det lignede da en igangværede terroraktion.....Hér måtte jeg så bare konkludere, at jeg mangler indsigt i "stilen"...Så er der da andre ting, jeg kan nyde.

Hilsen
TOM

Kommentar
Fra : Cookies

Dato : 08-08-05 14:46

KlogeÅge!!!Hvor ved du fra hvad jeg tænkte på da jeg opfandt mit nick??

http://cookie.allrecipes.com/

FJOLS!!!!!!

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 60 point
Dato : 08-08-05 19:27

Nu er trompeten jo et kraftfuldt instrument - men hyle skal den ikke, og slet ikke bare for at bevise lidt læbeøvelser.
Men han og resten af Adrian Bentzon jazzband spillede godt. Jeg har endda deres første plade "Hot Jazz" som vi spillede til skoleballerne. Tja - det var tider.
(Adrian var min klasselærer)

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-08-05 19:38

Eyvind, så har du også hans autograf

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-08-05 19:43

Næ for jeg kan nok ikke finde mine gamle skolebøger "hvor han roser min flid"
Desværre kan jeg ikke hjælpe.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-08-05 20:13

her er så lige den smiley, der ikke blev til noget

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-08-05 20:28

Ans - samler du på autografer, for det gør jeg. Helst dem der er skrevet på en stor check.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-08-05 20:39

Gemmer du dem så altså dem på en stor check eller er det bare kopier?

Ja, jeg samler på autografer. Jeg har også Gagarins, men han spillede jo ikke på trompet.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-08-05 20:56

Der har jeg et lille problem, for banken vil have hele check'en ...............men man er vel samler så de får den ikke.

Nu samler du vel ikke også på reklamekuglepenne.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-08-05 21:00

Nej, det gør jeg ikke. Måske dem med usynligt blæk, skulle være en samlermulighed. Altså de kuglepenne, hvor blækket forsvinder i løbet af kort tid.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-08-05 21:56

Vil det sige Ans - at du vil skrive en stor check til mig med usynligt blæk, så når jeg
vil prale med en Ans-check er den forsvundet.
Nu vil jeg alligevel ikke invitere dig med til Jazz i Montmartre i Dahlerupsgade

Kommentar
Fra : grethes

Dato : 08-08-05 22:11

Eyvind og ans:

Kan I nu holde jer til spørgsmålet inden spørgeren kommer efter jer

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-08-05 22:14

Citat
Nu vil jeg alligevel ikke invitere dig med til Jazz i Montmartre i Dahlerupsgade

Det er da indenfor rammerne

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-08-05 22:26

Eyvind

Hvis du ville invitere mig til jazz i Monmartre i Dahlerupsgade så ville jeg nok takke nej

og især hvis du havde en af mine checks med

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-08-05 22:31

Hvad siger Jazz-Arne til Jazz i montmartre i Dahlerupsgade, er du også for fin til at gå derhen.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-08-05 22:32

Nu er jeg seriøs.

Jeg har set Chet Baker spille på sin trompet i Monmartre. Men det var i Nørregade.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-08-05 22:34

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-08-05 22:38

OK - men det var også i starten at Montmartre lå i Dhalerupsgade. (i 60'erne)
Og jeg var der inde, men kan ikke huske hvem der spillede.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-08-05 22:46

Det har sikkert været "Adrian Bentzon jazzband" du har set, men det er noget du har fortrængt

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-08-05 22:50

Nej da de spillede derinde var jeg ikke gammel nok til at komme ind..........nemlig.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-08-05 22:51

grethes

Vi taler om jazz.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-08-05 22:53

Nååå, men så blev du gammel nok til at se dem spille på skolen

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-08-05 22:58

Jeg har også Chet Bakers autograf samt en live optagelse fra koncerten. Det sagde han nemlig ja til, at jeg godt måtte optage.

Nemlig.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-08-05 23:03

Ja de spillede på skolen og i montmartre om aftenen.
Det ene sted måtte jeg ikke være.
Senere - efter jeg gik ud af skolen var jeg derinde, sammen med et stykke dame.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-08-05 23:10

Var Adrian så holdt op med at spille der, da du blev gammel nok?

Kommentar
Fra : marcmus17

Dato : 08-08-05 23:17

Upyoursmate> Helt enig... Miles Davis er en legende af rang... Men også Coltrane og Duke Ellington har leveret nogle pragt-eksemplarer... Alle 3 fantastiske kunstnere...

Mvh. Musen :)

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-08-05 23:35

Var Duke Ellington ikke pianist?

Jo det var han. Og spørgsmålet handler jo også om jazz og ikke kun trompetister.

Så vil jeg da gerne fremhæve Count Basie. Han kunne bare få det hele til at svinge.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 09-08-05 00:16

Eyvind - Montmartre lå i Store Regnegade 19. JEG har været der mange gange. Dahlerupsgade????? NIX.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 09-08-05 00:25

Selvfølgeligt er dette en JAZZ-tråd, så værsgo' men jeg vil stadig gerne have kommentarer til mit spørgsmål.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 09-08-05 15:37

Eyvind

Du har været i Evergreen

http://www.ch1.dk/billedar/chrhavn/hvem_er/jens_bloch.htm

Citat
Veteran fra dengang Montmartre ikke lå i Nørregade eller i Store Regnegade, men
lå i Dahlerupsgade og var en klub, der spillede tradjazz om lørdagen. ...

Ovennævnte citat er fra Google, søg på dahlerupsgade+montmatre

Kommentar
Fra : ans

Dato : 09-08-05 15:39

montmartre der manglede et r

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-08-05 18:55

Montmartre betyder Evergreen/evigung.

Nå men de spillede altså Jazz på hjørnet af Dhalerupsgade/Nyrupsgade.
Tak Ans, for søgningen.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 09-08-05 19:11

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 10-08-05 05:37

Ok så. Har bare aldrig hørt om at St. Regnegade havde en forgænger.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-08-05 07:26

Det er jo heller ikke alt som når ud "vest på".
I øvrigt spiller 2 af mine klassekammerater trompet (Jazz), og pussigt nok pralede den ene med stadig at kunne spille det høje C . Klassefest efter 40 års adskillelse.

Godkendelse af svar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 10-08-05 07:35

Tak for svaret Eyvind.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 10-08-05 08:07

Nææ lillearne "Master of the Universe" LOOOOL, men believe it - Der findes en verden uden for din. Men din påståelighed er symptomatisk..... din idiot LOOOL