/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
kan ikk kom ind i min HDD
Fra : maxibon19
Vist : 416 gange
100 point
Dato : 07-08-05 20:59

Jeg har et stort Problem, jeg kan ikk kom ind i en af mine Harddiske og jeg har meget på den som jeg gerne vil ha fra den.......?
Jeg kan godt finde den på min computer men kan ikk kom ind i den???????

HJÆLP HJÆLP

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-08-05 21:01

Nogen fejlmeddelelse?

Kommentar
Fra : technet

Dato : 07-08-05 21:57

kan du lige højre klikke på din hardisk og så klikke på egenskaber
nue er der en box og der står filsystem : og hvad står der fat32 ntfs raw

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-08-05 22:22

Har den siddet i en anden comp og er der et windows styresystem i den, foruden de filer du vil ha' ud.

Kommentar
Fra : nuber2

Dato : 08-08-05 00:02

den maskine du vil ind fra, er er det samme version windows?
98/me kan ikke læse ntfs, som xp gerne bruger.
hvis der er styresystem på den så prøv ar sætte den som primærdisk (master på ide0) og lad den boote op selv.
Hvis du så har en anden disk på ide1 kan du kopiere filerne over derfra.
Det kan være nødvendigt at starte systemet i fejlsikret tilstand.

Kommentar
Fra : jiankang.ji

Dato : 17-08-05 10:59

Hi Helper,
I have a Compaq Presario 5836, and the HD maybe is broken as I can't finish the format process. The question is: when I replace the broken HD with another one(sure it is working), the PC can't recognize it by showing "No HD found" error. Any advice? Thanks.
By the way, I have a lot of pictures in the broken HD. The HD was partitioned as C: & D: drives and the pics are saved in the D: drive. How can I export then pics data?
Thank you very much in advance for your help.

Kommentar
Fra : nuber2

Dato : 17-08-05 12:43

a: u have to change the settings in bios and check the jumpers settings (master/stand alone)
u reach the bios on a scumpaq by pressing f10 in the startup sequence
b: retrieving "lost" data depends on how and how much the disk is damaged.
mount the disk as slave (jumper settings) and check if you can read the damaged disk.
NB please make a separate tread for a queation like this.